Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
Kicin

Ducati GTV(?) 500

Recommended Posts

Witajcie!

Przeglądając ostatnio popularny serwis aukcyjny natknąłem się na takie oto ogłoszenie:

 

Zobacz ofertę: YAMAHA SR 500 (HONDA CB 350, DUCATI GTV 500)

http://allegro.pl/showItem2.php?item=4915863262

 

Na pierwszy rzut oka Yamaha, ale wszedłem w aukcję i okazuje się, że jest tam również całkiem ciekawa Duka ;) Pomyślałem, że kogoś z forum może to zainteresować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wartość motocykla 500 zł, spuścić olej, paliwo,  wypolerować całość i postawić w salonie, witrynie sklepowej ect..., do tego tylko się nadaje....to taki odpowiednik hondy VF z początku lat 80-tych....pamiętajcie, że wał nie jest w środku podparty, a łożyska główne są typu ślizgowego....

 

Pozdr. J-999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe...nic nie jest oczywiste... biję się w piersi...

Otóż pomyliłem GTL z GTV, starszy niewypałowy model z nowszym poprawionym,.....

 

Sorki Chłopaki!!!!

 

 

Pozdr. J.

P.S. Już stary jestem.....i wzrok chyba nie ten i pamięć... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe...nic nie jest oczywiste... biję się w piersi...

Otóż pomyliłem GTL z GTV, starszy niewypałowy model z nowszym poprawionym,.....

 

Sorki Chłopaki!!!!

 

 

Pozdr. J.

P.S. Już stary jestem.....i wzrok chyba nie ten i pamięć... :smile:

Ja też nie wiedziałem, że pomiędzy GTL a GTV jest jakaś znacząca różnica. To ogłoszenie mnie zmotywowało i musiałem trochę doczytać... ;) Tak czy siak,  jest na chodzie i z kwitami a jeśli gość by zszedł do 1,5 ojro to chyba warto go łyknąć... jak ktoś nie ma co robić z kasą oczywiście ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego, co dzwoniłem, jest na chodzie z dokumentami z rajchu, do rejestracji. Gość mówił, że będzie jeszcze miał sprowadzonego z Niemiec Pantaha 350, ale bez kwitów. Nie mówił za ile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki, nie macie większych problemów... Poczytajcie trochę na zagranicznych forach...

... ja bym nie brał, ale to moje subiektywne zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, klekot999 napisał:

Chłopaki, nie macie większych problemów... Poczytajcie trochę na zagranicznych forach...

... ja bym nie brał, ale to moje subiektywne zdanie.

Tak, czytałem na forach zagranicznych o GTV 350 i 500. Generalnie opinie są bardzo różne. Faktem jest, ze tych sprzętów jest coraz mniej i w niedalekiej przyszłości będą pewnie sporo warte. Ten żółtek jest profesjonalnie odrestaurowany...myślałem, ze może ktoś z zacnego grona zna właściciela / to moto, stąd moje pytanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, po kolei... Nie mam nic a nic jeśli chodzi o samych sprzedających. Maja na chodzie sprzęty, i chcą za nie jakąś określoną kasę - OK to ich sprawa.

Ja się skupie tylko na szczegółach.

Pierwszy motocykl 350 Desmo GTV. Sprzedawca, powinien się określić, albo Sport Desmo, albo GTV a nie jedno i drugie. Po schemacie kolorystycznym przypada mi na 350 Sport Desmo.  Tłumiki oczywiście z katalogu cafe racer, jako ciekawostkę dodam, że sprzedawane były bez lusterek, jesli w danym kraju było wymagane to dealer montował je przed sprzedażą, dlatego występują różne formy lusterek, podobnie było z kierunkowskazami, sprzedawane były bez kierunkowskazów ( tak występuje w broszurach). Na zadupku właściwe oznaczenie z lewej i prawej 350 Sport a z tyłu Desmo. Jednynie raz i mnie brak stripów- znaczy szparunków, do żółtego powinny być czarne.

Drugi motocykl 500GTV Desmo, oprócz niewłaściwego oznaczenia reszta mi pasuje- wg. zdjęć to 500 GTV , nie Desmo, tu w zaworowaniu występują sprężyny. Reszta bez zarzutu.

Teraz wtrącę z angielskiego pewien akapit:

"...While they were sound in concept, there were too many mechanical problems with the paralel twin. Crankshaft failure and shortlived valve gear were among the problems and afflicted them all.  ..." to Ian Fallon  "The Ducatistory".

Wg. " Illustrated Buyers Guide"

350/500 Sport Desmo - ma po 3 gwiazdki

350/500 GTV - ma po 2 gwiazdki

Wszystko oczywiście w stanie oryginalnym i idealnym.

Dodam, że do tych rzędówek nie ma żadnej logistyki, wszystko musi być oparte na aukcjach, ebayach i specjalistycznych stronach klubowych.

Osobiście zapolowałbym na Pantaha 500-600-650, a w zasadzie na 600 SL- przynajmniej ślady jakiejś logistyki pozostały, jak szlag trafi gładź albo przegrzane tłoki nie trzymają wymiaru, co do wału to się nie wypowiem, nie mam takiej wiedzy, czy np. panewki nowszych 2 zaworówek, będą pasować do starszych, same wały napewno są inne, bo mają inne lewe czopy, paski rozrządu są i ma je chyba i Teodor z Motomaniax i Marcin z JMG, podobnie ma się sprawa z tarczami sprzęgłowymi można dopasować z M 600, czy M 750 starych gaźnikowców, tych co mają siłownik z prawej strony, lub dopasować z nowszych oprócz tej jednej skrajnej- co ma tylko z 1 strony materiał ścierny... gorzej z koszami sprzęgłowymi- chyba , że wyrzeźbić w nowszego typu koszu gniazdo na blokujący pierścień sprężynowy...

 

To tyle z moich wypocin.Pozdr.

Edited by klekot999

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, klekot999 napisał:

OK, po kolei... Nie mam nic a nic jeśli chodzi o samych sprzedających. Maja na chodzie sprzęty, i chcą za nie jakąś określoną kasę - OK to ich sprawa.

Ja się skupie tylko na szczegółach.

Pierwszy motocykl 350 Desmo GTV. Sprzedawca, powinien się określić, albo Sport Desmo, albo GTV a nie jedno i drugie. Po schemacie kolorystycznym przypada mi na 350 Sport Desmo.  Tłumiki oczywiście z katalogu cafe racer, jako ciekawostkę dodam, że sprzedawane były bez lusterek, jesli w danym kraju było wymagane to dealer montował je przed sprzedażą, dlatego występują różne formy lusterek, podobnie było z kierunkowskazami, sprzedawane były bez kierunkowskazów ( tak występuje w broszurach). Na zadupku właściwe oznaczenie z lewej i prawej 350 Sport a z tyłu Desmo. Jednynie raz i mnie brak stripów- znaczy szparunków, do żółtego powinny być czarne.

Drugi motocykl 500GTV Desmo, oprócz niewłaściwego oznaczenia reszta mi pasuje- wg. zdjęć to 500 GTV , nie Desmo, tu w zaworowaniu występują sprężyny. Reszta bez zarzutu.

Teraz wtrącę z angielskiego pewien akapit:

"...While they were sound in concept, there were too many mechanical problems with the paralel twin. Crankshaft failure and shortlived valve gear were among the problems and afflicted them all.  ..." to Ian Fallon  "The Ducatistory".

Wg. " Illustrated Buyers Guide"

350/500 Sport Desmo - ma po 3 gwiazdki

350/500 GTV - ma po 2 gwiazdki

Wszystko oczywiście w stanie oryginalnym i idealnym.

Dodam, że do tych rzędówek nie ma żadnej logistyki, wszystko musi być oparte na aukcjach, ebayach i specjalistycznych stronach klubowych.

Osobiście zapolowałbym na Pantaha 500-600-650, a w zasadzie na 600 SL- przynajmniej ślady jakiejś logistyki pozostały, jak szlag trafi gładź albo przegrzane tłoki nie trzymają wymiaru, co do wału to się nie wypowiem, nie mam takiej wiedzy, czy np. panewki nowszych 2 zaworówek, będą pasować do starszych, same wały napewno są inne, bo mają inne lewe czopy, paski rozrządu są i ma je chyba i Teodor z Motomaniax i Marcin z JMG, podobnie ma się sprawa z tarczami sprzęgłowymi można dopasować z M 600, czy M 750 starych gaźnikowców, tych co mają siłownik z prawej strony, lub dopasować z nowszych oprócz tej jednej skrajnej- co ma tylko z 1 strony materiał ścierny... gorzej z koszami sprzęgłowymi- chyba , że wyrzeźbić w nowszego typu koszu gniazdo na blokujący pierścień sprężynowy...

 

To tyle z moich wypocin.Pozdr.

Dzięki klekot999 - ogromna wiedza i doświadczenie w temacie!!! Szacun!!!

Międzyczasie zadzwoniłem do kumpla w Australii, który ma GTV 500 i potwierdza, ze więcej stoi niż jeździ i problemy z częściami. Chyba rzeczywiście za duże ryzyko z tymi GTV....Odpuszczam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.