Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
ples

Przeciekający bak

Polecane posty

Jakiś czas temu zauważyłem po nocy, że motocykl popuścił trochę paliwa. Miałem wtedy zatankowane pod korek, więc pomyślałem, że przesadziłem. Niestety, okazuje się, że dopadł mnie wyciek z zaczepu pod bakiem. Przyznaję, że dosyć mocno odchyliłem pełny bak z potrzeby dostanie się do aku. Prawdopodobnie wtedy też powstała nieszczelność.

 

Oto miejsce wycieku (zdjęcie zapożyczone, cieknie z jednego boku "spod" metalowej blaszki)

 

mSpcAj2m.jpg

 

Co z tym zrobić? Gdzie się udać? Ma ktoś jakiś namiar na kogoś, kto mógłby mi to zrobić?

 

Kupiłem takie coś

http://technicqll.pl/index.php/en/products/epoxy-adhesives/457-epoxy-glue-metal

Czy to pomoże? Czy nie zawracać sobie głowy?

Edytowano przez ples

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak fachowiec dobrze pospawa, ale dochodzi malowanie. Ja w innym biku jak okazalo sie ze ma powypadkowy zbiornik musialem prowizorycznie uszczelnic kiepski spaw. Uzylem wtedy tez jakiegos klajstru epoksydowego dedykowanego do zbiornikow paliwa-jakas polska dystrybucja, nazwy nie pamietam. Zajzajer pojezdzil kilka lat i pewnie jeszcze jezdzi, bo nowy wlasciciel nie zglaszal obiekcji-zdarzylo nam sie spotkac juz na zlotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba spawac ani lakierowac, wystarczy lutowanie.

Wysoka temperatura podczas spawania uszkodzi wewnetrzna powloke antykorozyjna (zbiorniki sa ocynkowane) i beda problemy z korozja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oddałem zbiornik już do jednego takiego magika. Powiedział mi, że lutowanie nie pomoże i oddał mi go z powrotem. Albo wie o czym mówi, albo ... Niestety szukając takich osób w mojej okolicy, to za dużo nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem właśnie do firmy Dufał. Gość mi też powiedział, że coś takiego to tylko spawanie. Lutowanie, to jakby był jakiś ubytek lub uzupełnienie materiału. Niestety nie na nieszczelności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem uwagi na zdjęcie że to metalowy zbiornik, a Ducat to już moje drugie moto z plastikowym zbiornikiem więc zapomniałem że istnieją inne :razz:.

A naprawa metalowego jest bardzo prosta pod warunkiem że spawacz zna się na rzeczy i robił już coś takiego ( zalać wodą i pospawać )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem właśnie do firmy Dufał. Gość mi też powiedział, że coś takiego to tylko spawanie. Lutowanie, to jakby był jakiś ubytek lub uzupełnienie materiału. Niestety nie na nieszczelności.

jak lutowanie nie jest szczelne, to lece podkladac wiadra pod kaloryfery zanim mi chalupe zaleje :mrgreen:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cos mi jeszcze przyszlo do glowy-moze znajdz fachowca ktory polutuje to tzw. srebrzanka-lut o bardzo dobrych wlasnosciach uszczelniajacych stosowany w chlodnictwie. Moze podziala. A co do ocynku wewnatrz bym sie nie przejmowal, jedyny problem to musisz pamietac zeby miec bak caly czas pelen. Mam tak w starym goldasie: po czyszczeniu baku nie zdecydowalem sie na pokrycie specjalnym zajzajerem, i od kilku lat jakos nie mam problemu z korozja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o kaloryfery to one nie poddawane są przeciążeniom i wibracjom. Luty pękną po kilku kilometrach.

 

O właśnie. Tego brakowało w mojej wypowiedzi co do lutowania. Ono nie wytrzyma naprężeń w tym miejscu. Dlatego też odradzano mi lutowanie. Dzięki herrwolf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.