Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Bobby

Fabryczne 1098 minimalizacja uszkodzeń na małym torze, sposoby, koszt

Polecane posty

Cześć!

 

Jestem tutaj nowy, jakiś czas temu sprawiłem sobie wymarzone 1098, przerzuciłem się z długo i wielokrotnie praktykowanej Japonii. Z racji, że o przygotowaniu Superbike'ów Ducati na tor wiecie tu pewnie mnóstwo, chciałem zadać parę nietypowych, amatorskich pytań.

 

Piszę, bo aktualnie chcę moje 1098 zabrać na jakiś mały obiekt typu Jastrząb/Radom w takim stanie w jakim jest na małą jazdę próbną. W przyszłości też chciałbym praktykować takie zachowania, na większych torach, ale przyznam, że jestem raczej okazjonalnym bywalcem, częściej jeżdżę po drodze. (kiedyś być może będzie w pełni przygotowane 999 i every-weekend-adventure, ale jeszcze z bólem przyznam, że mnie nie stać :D )

 

Chciałem je jakoś zabezpieczyć przed skutkami małych ślizgów, bo szkoda, żeby z powodu dnia zabawy za grosze wkładać do motocykla wielokrotnie więcej.

 

Np. crashpady do 1098 kosztują na allegro ok 600 zł na ramę i 200 zł na wahacz (połowa ceny jako-takich torowych owiewek). W dodatku żeby zamontować crash pady na ramie, trzeba przewiercać owiewki boczne - nie zredukuje to ich wytrzymałości? Nie widziałem też jak wygląda 1098 z crash padami, tzn. czy nie psuje to wyglądu motocykla.

 

Nie pytam tylko o crash-pady - ogólne pytanie brzmi - co zrobić w miarę niskim kosztem, żeby zminimalizować uszkodzenia, które mogą powstać podczas takiego dnia na mniejszym torze? Jak się przygotować?

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że moje rozterki nie są dla was śmieszne ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Crashpady to pomagają przy "parkingówkach" czyli jak Ci moto Ci się położy na postoju... Podczas ślizgu na torze i tak lecą owiewki, klamki, lusterka, czacha, zadupek itd. Same crashpady często także. Niestety wiem z autopsji...

 

Założenie tzw gmoli czyli pseduo klatki jak to stuntu chyba jest jedynym wyjściem jeśli chcesz mieć moto całe w razie gleby...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kwestia prędkości i szczęścia, raczej na początku straty są zwykle miminalne. Na pewno slidery wahacza, przedniego zawieszenia. Jeśli jest dostępna to nakładka na zbiornik z laminatu (ok 250zł) lub carbonowe slidery zbiornika lub/i ogona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Tu ślizg był przy ok 50km/h na prostej Kartodromu Bydgoszcz...

 

 

post-88552-0-06280300-1462786769_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

no tak i trzeba zdejmować lusterka i konkretne koncówki kierownicy a nie kapsle ;), do tego osłony dekli silnika, a jak mamy duzo $$ to i carbonowe osłony ramy i wahacza. Jak to sie wszystko policzy to wyjdzie okrągła sumka :D Mi przy slizgu na radomiu crashpady i rolki wybrały praktycznie wszystko ale pewnie tylko dlatego ze moto nie wyjechał poza tor.

Edytowano przez arachnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie crash pady? Renner, czy jakieś tańsze?

Te Renner o kształcie owalnym jakoś tak nie przemawiają do mnie. Nie przez cenę, a przez konstrukcję, dziwne to rozwiązanie, że crash pad jest na jakimś wysięgniku i dopiero później jest zamocowany do ramy... To wygląda jak jednorazowy crash pad. Pamiętam, jak miałem w R1 crash pady, to zaliczyłem dwa szlify, z czego jeden na torze przy 80 kmh i wytrzymały, starły się może pół centrymetra na rantach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby renner stosuje te rozwiązanie by nie uszkadzać szpiki ramy i samej ramy, ale nie wiem jak to jest w praktyce i wole nie próbować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby renner stosuje te rozwiązanie by nie uszkadzać szpiki ramy i samej ramy, ale nie wiem jak to jest w praktyce i wole nie próbować :)

Mój się urwał jak moto poszło ślizgiem w miękkie. System mocowania zadziałał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie crash pady? Renner, czy jakieś tańsze?

Te Renner o kształcie owalnym jakoś tak nie przemawiają do mnie. Nie przez cenę, a przez konstrukcję, dziwne to rozwiązanie, że crash pad jest na jakimś wysięgniku i dopiero później jest zamocowany do ramy... To wygląda jak jednorazowy crash pad. Pamiętam, jak miałem w R1 crash pady, to zaliczyłem dwa szlify, z czego jeden na torze przy 80 kmh i wytrzymały, starły się może pół centrymetra na rantach...

Crash pady nie mają wytrzymać ich zadaniem jest przyjęcie na siebie energii i zminimalizować przez to oddziaływanie na motocykl. W skrócie mają się rozwalić w celu ochrony moto. Trochę jak zderzak w aucie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! :)

Na razie zamówiony został komplet Renner (zaryzykowałem i zaufałem polskiej firmie) na boki i dwa komplety noname'ów na przednie i tylne koło. Będę płakał przy wierceniu tych owiewek.
Wyślę zdjęcia w weekend jak to wszystko razem wygląda jak chcecie :)

Teraz próbuję gdzieś złapać jakąś osłonę na bak w przystępnej cenie. Jest jeszcze coś, o czym powinienem pomyśleć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Możesz też kupić używki np. po slizgu i w nich wywiercić dziury. Osłona najtaniej wyjdzie http://allegro.pl/oslona-zbiornika-baku-owiewka-ducati-848-1098-th07-i6122502935.html, albo carbon r&g tylko na kawałek zbiornika. Wczoraj akurat byłam świadkiem takie pirueta na radomiu, ze żaden crashpad nic nie pomógł, a tylną rolke womet techa wyrwało razem ze sporym kawałkiem wahacza, wiec warto pamiętać, że, w szczególności jesli te rolki wchodzą w gwint w wahaczu, powinna byc tam miękka sruba. 

Edytowano przez arachnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.