Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
kaciu_wroc

MTS 1200 łożyska silnika ...

Polecane posty

Czołem Desmo Maniacy !

Po wakacyjnym tripie  do Rumuni w trakcie powrotu , pojawiło mi się grzechotanie w silniku ....  w miare kolejnych dziesiątek kilometrów  odgłosy się zwiększały....Mar-Cinek dość trafnie przewidział, że trafione jest  łożysko na wale sugerując  kilka kilometrów dobić coby usterka  po wymontowaniu łożyska organoleptycznie jednoznacznie  się potwierdziła ..:)

Jak już mam rozbebeszony cały silnik to będę chciał wymienić profilaktycznie wszytkie łożyska. Jest to podyktowane dość dużym prawdopodobieństwem zasyfienia pozostałych elementów tocznych opiłkami i syfem  który widać w  w każdym zagłębieniu silnika ...panewki alleluja w idealnym stanie bez uszkodzeń...

Część łożysk ma oznaczenia SKF ... itd. ... ale cześć tych łożysk nie posiada żadnego oznaczenia ...  Na jednym z forum  ze Stanów udało mi się znaleźć posta w którym ktoś  opisuje odpowiedniki handlowe z oznaczenia fabrycznego DUCATI...

Głowny wał rozrządu ( main crankshaft): RHP 7307X2ETN   , RHP 7207x2ETN

skrzynia biegów ( GEAR BOX) : SKF BBI-0735E , SKF BB2-0005 , SKF BC1-0538

WAŁ POPRZECZNY (cross shaft) : 6003THG/C3 ; RNU202ECP

Rozmiary się wstępnie zgadzają ( średnica wew. zew. wysokość )  sprawdzane  suwmiarką. Jakie jeszcze parametry uwzględniać i wg jakiego klucza  poszukiwać  odpowiedników np. FAG zamiast SKF itd.  Oczywiście uwzględniam jeszcze prędkość obrotowa na którą zaprojektowane jest łożysko ...:)

 

 

    

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie "bezpieczniej" ori??  - które łożysko Ci poleciało ? L czy P ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej Marcin !

Poleciało lewe łożysko i znam już przyczynę tej usterki.... Powodem było wywalenie zabieraków na tylnej zębatce i nierówna/szarpana/udarowa praca łańcucha .... Zrobiłem  tak około 1200 km ...Dzisiaj poświęciłem cały dzień na doktorat z łożysk. Part number poszczególnych łożysk prowadzi do wniosku, że te same łożyska wykorzystywane są w różnych modelach  i to w różnych latach ( nawet od 2006 ) Wcześniejsze łożyska przychodziły z oznaczeniem fabrycznym co umożliwiało   poszukiwanie bezpośrednio u producenta. Obecnie część łożysk ma usunięte oznaczenia.. Pod adresem http://www.forza-moto.com/   są oryginalne opakowania  części DUCATI z part numberem  i fotografią elementu z którego można odczytać symbol. Jutro będę znał  ceny oryginałów i zobaczymy jak się to zamknie.

Czy Twoim zdaniem zasadna jest wymiana całości łożysk w silniku czy tylko tych dwóch na wale  z czego jedno jest  tym uszkodzonym...? Mam obawy czy te grube skrawki/wiórki  materiału z uszkodzonego elementu nie dostały się do pozostałych elementów tocznych i nie skróciło to już  ich żywotności.. 

Gdzie mogę wymyć dokładnie z tego syfu  kartery nie uszkadzając/niszcząc pozostałych osadzonych  łożysk ??  Jakaś chemia, preparat ., ciepła  woda i karcher ?? (chyba słaby pomysł )   ????

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, kaciu_wroc napisał:

 Powodem było wywalenie zabieraków na tylnej zębatce i nierówna/szarpana/udarowa praca łańcucha .... Zrobiłem  tak około 1200 km ...

Myślę, że jesteś w błędzie. Gdyby poleciało łożysko wałka zdawczego , to faktycznie, ale wału... Raczej nie ma to nic wspólnego.

Pewnie jakaś wada fabryczna materiału łożyska i tyle..

Reszty łożysk bym nie wymieniał , ale dokładnie musisz je sprawdzić. Na pewno wymień w parze łożyska wału - jak lewe dostało , to prawe było obciążone i tez w <font color='red'>[desmo]</font>... dostało.

Teoretycznie wszelkie zabrudzenia odseparowały filtry , tyle że to tylko teoria.

Silnik wymyj tradycyjnie : pędzelek,benzyna i sprężarka.  Sprawdź stan pompy oleju.

Pamiętaj o dobrej masie uszczelniającej , dobrym odtłuszczaczu i nowych uszczelkach...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc jak wygląda to łożysko musiała to być ewidentna wina materiałowa...:( Ale szok !  Przy składaniu moto będzie obecny egzorcysta... Za dużo już mam tych wyjątkowych  pechowym sytuacji..

 

20171120_184638_resized.jpg

20171120_184839(0)_resized.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę dodać coś od siebie, to jak będziesz kupował łożyska w łożyskowni a nie ori to przynajmniej z luzem C3 jak nie C4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.