Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Piotr Zalewski

Hypermotard 796 vs 1100 EVO vs 821

Polecane posty

Dobra,

Czas przymierzyć się do zakupu Hipka. Przeznaczenie to 60% tor kartingowy, 30% miasto, 10% krótki wypad za miasto. Z racji budżetu w grę wchodzą 3 opcje: 796, 1100 EVO i 821, więc trzeba zrobić małe porównanie:

 

Moc: 796 (78KM - chłodzony powietrzem), 1100 EVO (95KM - chłodzony powietrzem), 821 (113KM - chłodzony cieczą)

Waga: 796 (167kg), 1100 EVO (172kg), 821 (175kg)

Wysokość siedzenia: 796 (825mm), 1100 EVO (845mm), 821 (870mm) + siedzimy o 80mm dalej od kierownicy niż w 796 i 1100

Zawieszenie: 796 (Marzocchi 43mm brak regulacji, tył - Sachs), 1100 EVO (Marzocchi 50mm w pełni regulowane, tył - Sachs), 821 (Kayaba 43mm brak regulacji, tył - Sachs)

Hamulce: 796 (2 x 305mm 4 tłoczkowe + 245 mm 2 tłoczkowe), 1100 EVO (2 x 305mm 4 tłoczkowe + 245 mm 2 tłoczkowe), 821 (2 x 320 mm 4-tłoczkowe + 245 mm 2 tłoczkowe + ABS)

 

Najchętniej bym kupił 1100 EVO SP ale jest to model praktycznie nieosiągalny. Na razie wychodzi mi na to że najrozsądniejszym wyborem będzie 1100 EVO z racji silnika i regulowanego zawieszenia. 821 - dużo lepsza pozycją, wręcz bajka (przynajmniej przy moim wzroście 195cm),i dużo lepiej wygląda i ma ABS. Myślałem jeszcze o 796 i inwestycji w zawias co by na torze lepiej się sprawował ale o ile mniejsza moc mnie nie zniechęca o tyle, że jest generalnie troszkę mniejszy/niższy już tak, więc rozterek ciąg dalszy.

Teraz pytanie do Was: na co jeszcze mam zwrócić uwagę i czy mój tok rozumowania jest poprawny?

 

Pozdrawiam,

ZA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrobię autoreklamę...

Z racji że posiadam (jeszcze, bo aukcja wisi na portalach aukcyjnych i może się to zmienić) 1100 EVO, będę się odnosić do Twojego posta na domysłach o 796 i 821 i na autopsji z 1100.

30% - Jeśli chodzi o miasto: kapitalny, choć przeciskanie się między autami z rozłożonymi oryginalnymi lusterkami - niemalże niemożliwe. Trzeba składać! Bardziej przyjazny wydaje się być 821, który ma je nad handbarami a nie po bokach. Jednak widoczność w lusterkach w 1100/796 jest wręcz cudowna - ja w końcu nie zasłaniam sobie widoczności własnymi rękoma.

10% - Jeśli chodzi o wypad poza miasto, do przeżycia, jednak pęd powietrza nie pozwala na rozwinięcie Bóg wie jakich prędkości (a przynajmniej nie bez przyklejenia się do baku na glonojada co i tak nie pozwoli zrobić zbyt wielu km). Z pasażerem do prędkości 120-140 spokojnie można jechać (ja z żoną zrobiliśmy kilka takich wypadów i ani razu nie narzekała, a może to też kwestia, że kanapa w części pasażera jest dość sensowna, a cały pęd powietrza brałem na klatę a ją mało co dosięgało). Kwestia wygody "trasy" mam wrażenie, że w każdym HM będzie podobna. Dla komfortu można zainwestować w jakąś wysoką szybkę - ale mi się to kłóciło z wyglądem hipka więc tego nie poczyniłem. (Uwzględnij tu pozycję jaką zajmujesz na każdym z hipków - nie wiem jak to wygląda na 821 ale 1100/796 jest naprawdę wygodna i nie męczy ani pleców ani rąk które masz w pozycji niczym supermoto).

60% - Tor - niestety nie byłem nim na torze więc tu pozostawię pole do popisu dla tych co byli. Po prostu nie wiem i strony nie zajmę.

A jak chcesz pogadać - pisz na priv, a jeśli jesteś z okolic Łodzi lub będziesz przejazdem - odezwij się na priv - napijemy się kawy :). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Podeślij proszę link do ogłoszenia swojego moto. Jestem w warszawy więc chętnie się odezwę jak będę w pobliżu łodzi.

Lusterka zawsze można zmienić i to chyba razem z układem wydechowym pierwsze rzeczy do zmiany wg mnie więc nie widzę tutaj problemu ;)

Decyzję postanowiłem, że podejmę organoleptycznie dosiadając wszystkie modele bo najważniejsze są odczucia z jazdy.

Tak naprawdę szukam fun bika, którym będę mógł podnosić umiejętności na torze a w razie potrzeby pojeździć w koło komina - idealny byłby monster ale niestety nie na mój wzrost,

Jeżeli okażę się, że to zły pomysł to kupię 749 i przygotuję tylko na tor bo mam też inne motocykle.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z Aprilią dd jest chyba tylko jeden problem. Jeśli wybierać to tylko 1200 a ta niestety jest trochę ciężkawa ale za to szaleneic większy niż hypek.

Na tor skłądniał bym się ku 821, lżejsze i zwrotne..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.