Riper 2 Napisano Maj 6, 2018 Chciałbym zasięgnąć opini szanownego forum w problemie który trapi mnie od zakupu monstera. mialomicie bursztynowa kolntrolka która zapala się po osiągnięciu temperatury roboczej i po przekroczeniu 4000rpm Komputer wyświetla błąd rzeczonej sondy w ASO otrzymałem informacje ze tyczy to się pionowego cylindra. Naprawa wyjątkowo droga w dość krótkim czasie znalazłem i zakupiłem cześć używaną. po własnoręcznym zamontowaniu i odpaleniu check zapalił się natychmiast. sprawdzilem wymontowana sondę na oporność grzałki ok 14-15 omów producent podaje do 30 czyli ok. po podpięciu do miernika i podgrzaniu płynnie i szybko osiąga wartość prawie1V To odjęciu temperatury momentalnie spada wiec czujnik tlenu tez powinien być sprawny. zmierzylem tez wartości na zasilaniu, te tez się mieszczą w tolerancji 408mV Sprawdzałem podciśnienia, obejmy , kostki te do których był dostęp po zdjęciu zbiornika ... wszystko wyglada dobrze . czy coś pominąłem ? Może ktoś już miał podobny problem . Mam przebieg 12000 wiec kłania się regulacja zaworów, tylko czy mogę mieć takie luzy ze aż sonda szaleje bo się zawór nie domyka? prosze o wasze opinie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 6, 2018 Zawory + synchronizacja przepustnic + cam timing = drobne odstępstwa tworzą sumę która może skutkować ów anomalią. Najlepiej podpiąć komputer i zobaczyć jaki jest odczyt parametrów obu sond - to pozwoli na diagnozę. Pamiętaj , że wymieniając tą sondę powinieneś wykonać reset ustawię samonastawczych , celem "przyuczenia" silnika pod nowy osprzęt. Bez tego wymiana niektórych elementów nie przynosi zamierzonego efektu. Powodzenia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Riper 2 Napisano Maj 6, 2018 Dziękuje za odpowiedz przyznam ze trochę się załamałem stopniem skomplikowania tej czynności. serio wymiana lambda wymaga podpięcia kompa i przywrócenia ustawień... przecież to nie jest prom kosmiczny. Z drugiej strony to moje pierwsze cudo od ducati wiec może się nie znam Na widok ASO ciarki mnie przechodzą ... moze masz jakiś inny pomysł . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 6, 2018 Tak - mam. Sprzedaj Ducati... Przerasta Cie ten motocykl. W ryżojadach możesz kombinerkami naprawić wszystko i to jest dla Ciebie odpowiedni sprzęt... Ducati może promem kosmicznym nie jest, ale jak cała europa (Ducati,BMW,Aprilia i inne) wyprzedza japonie technologicznie o kilka ładnych lat. Chcesz mieć Ducati to zaakceptuj , że druciarstwo się skończyło. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Riper 2 Napisano Maj 6, 2018 Mimo wszystko dziękuje za radę, fajnie ze są ludzie którzy pomogą nie tylko z motoryzacji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach