Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Wuch

Monster 620ie 2006 naciąg pasków rozrządu

Polecane posty

Witajcie,

jako że pogoda słaba stwierdziłem że sprawdze sobie naciąg pasków zgodnie z poradnikiem pana plpt https://youtu.be/4yR8poAbeEQ

Program Courroies, wybrane ustawienia dla Monster 400-620ie. Poniżej markery z programu - moje odczyty - oraz graniczna liczba, o której mowa w filmiku.

Cylinder H - marker 124Hz - odczyt 98Hz - graniczna 70Hz

Cylinder V - marker 112Hz - odczyt 75Hz - graniczna 70Hz

 

Paski są używane wiadomo, nie wiem kiedy były poprzednio zmieniane, natomiast stan wizualny oceniam na dobry i widać że kiedyś to było robione, są oznaczenia po poprzednim mechaniurze. Obecny przebieg 43k.

 

Teraz moje pytanie - dociągać to do jakiś wartości powyżej? Może do wartości podanych w manualu - chociaż czy to nie są wartości dla zupełnie nowych pasków? (Cylinder H 145Hz, cylinder V 160Hz). Może powinienem wymienić paski na nowe i ustawić do wartości katalogowych? A może jeździć dalej :>  Na chłopski rozum, podciągnąłbym oba paski do pi*drzwi wartości podanych w programie i powinno być git, ale wolę się skonsultować z kolegami z forum.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Paski to nie guma od majtek , żebyś je co chwila naciągał. 

2. Cena pasków w zamienniku jest tak niska, że nie warto ryzykować zgruzowana silnika. Pamiętaj , że producent przewiduje wymianę co 2 lata nawet jak nie uzyskałeś przewidzianego przebiegu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, natomiast ciężko mi też stwierdzić, czy jest to "co chwila" czy też nie, tak jak mówię, nie mam pewności co było kiedy robione - chociaż paski wyglądają bardzo dobrze i widzę po nich, że były zmieniane. Mimo wszystko też sam się skłaniałem do zmiany pasków na nowe, dla pewności i odhaczenia wymiany.

2. Z tego co szukałem, znalazłem pasek rozrządu OEM: 73710051A w cenie 400zł za sztukę oraz zamienniki marki Dayco coś koło 65zł (68x190). Polecanych przez wszystkich Flennorów nie widzę w żadnym polskim sklepie, podobno już nie produkują. Dayco według opini robi porządne paski napędowe.

W przypadku wymiany pasków na nowe, napięcie powinno być "katalogowe" 145/160Hz czy "courroies'owe 112/124Hz? Zastanawia mnie rozbieżność. Wartości podane w workshopie brzmią na dość ciasne. Skłaniałbym się do wartości z programu pomiarowego. Czy dobrze myślę?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz - pasków na na stanie ok 200 sztuk.(70zł).. Nie wiem skąd info , że Flennor już nie produkuje.

Dayco nie ma zamiennika dla tego paska!!!! szerokość i długość  Dayco się zgadza, ale to pasek na tz. trapezie, a Ty potrzebujesz półokrągłe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie te paski są dostępne? U Ciebie? Można je skądś zamówić, jakaś strona internetowa? Bo ja ich nigdzie nie widzę, mimo że szukałem. Stąd też uległem informacji, że nie produkują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za link - skorzystam. Widziałem chyba nawet tę ofertę, natomiast przez brak nazwy firmy w opisie aukcji założyłem, że to jakiś zamiennik no-name. Mój błąd. 

Natomiast dalej nie została rozwiana kwestia napięcia nowego paska.  Przeglądając zagraniczne fora, znalazłem taki zestaw informacji: https://www.ducati.ms/forums/57-supersport/357594-ds-belt-alignment-hz-tension-question.html 

Pojawiają się bardzo różne wartości, występujące w różnych workshop manualach,  programach i aktualizacjach do manuali. Natomiast dla 620ie wartości które się przewijają (dla nowych pasków) to 110+-5Hz, lub 112 i 124Hz lub 145 i 160Hz. Mowa jest również o różnej budowie pasków OEM i dostępnych u nich zamienników. Jest też osoba, która tłumaczy dlaczego częstotliwość drgania paska dla silników 2v ma być większa niż dla silników 4v - uzyskując w rezultacie takie same napięcie.

A chyba najlepiej całe zagadnienie podsumowuje ostatni post w tamtym temacie :) Może jednak wystarczyło ustawianie napięcia przy pomocy imbusów 5 i 6? :P 

 

To teraz moje pytanie: na jaką wartość WY napinacie swoje paski w 620 zakładając nowe? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kto pisze posty na forach??? Masz pewność , że po "drugiej " stronie komputera nie siedzi 13-latek z nickiem "stary68" ???

Jeden telefon do ASO i po temacie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.