Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Noger

Wyciek płynu chydralicznego

Polecane posty

Witam, mam pytanie wyciekło mi 20/30ml płynu chydrałlicznego poluzowała się śruba w tyle od regulacji amortyzatora co znajduje się te pokrętło plastikowe twarde/miękkie, dokreciłem brak dalszych wycieków ale nie wiem czy to nie będzie zagrażać bezpieczeństwu da się jakoś uzupełnić odpowietrzyć ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest jasne co masz na myśli bo nawet nie wiadomo jaki model Diavela i jaki amortyzator. Nie wiadomo też co nazywasz "twarde/miękkie" bo w Diavelu są trzy regulacje, które by jakoś tam mogły wpływać na "twarde/miękkie".

Jeśli to Diavel Gen 1/2 i chodzi o regulację PreLoad (pokrętło po lewej stronie pod kanapą) to jest niepołączona z hydrauliką amortyzatora i wpływ na bezpieczeństwo jest dość mały, choć dla ciężkiego zawodnika (lub z plecaczkiem) można czasami na jakimś dołku szczególnym zawadzić o ziemię jeśli nie ma preload żadnego).

Sam raczej nie uzupełnisz i nie odpowietrzysz (tam jest zdaje się próżnia potrzebna) jeśli to preload - szukaj serwisu zajmującego się amortyzatorami.

Jeśli jednak to Compression lub Rebound na samym amortyzatorze albo na zewnętrznym zbiorniku oleju to ... już na bezpieczeństwo może wpływać i raczej na serwis trzeba się nastawić.

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to diavel dark z 2017r

I chodzi o to pokrętło po lewej stronie pod kanapą teraz dziwnie lekko chodzi wcześniej mi się zdawało że był opór podczas utwardzanja amortyzatora.

To co serwis mnie czeka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak. Raczej serwis. To jest hydrauliczny preload. Na amortyzatorze możesz pooglądać taki pierścień metalowy o szerokości ok 3-4cm nad sprężyną. Z jego "środka wysuwa się drugi pierścień powodując odsuwanie się tego pierścienia od górnej krawędzi amortyzatora i całość naciska na sprężynę kompresując ją o kilkanaście mm (max). Jeśli chodzi luźno to raczej sprężyna jest całkiem rozciągnięta bo brak jest ciśnienia w układzie hydraulicznym, które normalnie buduje się przy kręceniu pokrętłem pod siedzeniem. Wygląda, że się rozszczelniło jakoś u Ciebie i jest tam powietrze pewnie.

Serwis musi zrobić podciśnienie i wtłoczyć nowy olej (mają do tego sprzęt specjalistyczny) albo próbować napełnić układ olejem i dopiero zmontować pokrętło (wykonalne ale nie wiem czy serwis będzie się w to bawił).

Widziałem nieoficjalną procedurę uzupełnienia oleju, ale nie wiem czy zadziała ->

no i to jest preload Ohlinsa a fabryczny Diavel ma (chyba) SACHS. Ale może jest podobna śruba i możliwość dodania oleju.

Ale sam fakt ubytku płynu może oznaczać jakąś uszczelkę czy coś do naprawy/wymiany. Chyba, że wiesz co się tam wydarzyło i nie ma awarii...
Tam są oringi uszczelniające w tym pokrętle regulacji preload i zdarza się, że puszczą...

LWG

 


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.