Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
intercell

nie odpala, na świecy nie ma iskry, swieca nowa

Polecane posty

Cześć!

Może ktoś poradzi, Moto Monster620i , niestety nie odpala po 2 tyg. stania w garazu. Rozrusznik kręci, świece są mokre. Iskry nie ma. Do cewki wysokiego napięcia dochodzi 12V. I tak na chcłoski rozum to wynika że obie cewki musze wymienić ale może to coś innego....

Pozdro

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej od dwutygodniowego postoju nie padną cewki, co by było w takim razie po zimie. Zacznij od rzeczy najtańszych czyli sprawdź przewody w całym układzie zapłonowym.

Edytowano przez matekboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak zrobię, czy wiesz może czy jest tu aparat zapłonowy albo inaczej, z tego co sobie przeczytałem. Na cewkę wysokiego napięcia podawany jest + po przekręceniu kluczyka, na  drugim kabelku dolatuje -(masa). I ta jest kluczowana, czy to leci bezpośrednio z impulsatora (czujnika położenia wału) czy cos jest po drodze. Czy jeden impulsator jest na oba cylindry czy też jest gdzieś drugi impulsator.

Ogólnie jeżdziłem też Dukatem w deszczu, straciłem np światło stopu wymuszane dżwignią na kierownicy. Jak zacząłem sprawdzać okablowanie to sie troche przeraziłem, zaśniedziałe styki to niestety norma. Gołe miedziane styki i na tym gumowe rurki nie wiem przed czym mają zabezpieczać chyba przed dużymi komarami . W niektórych miejscach po prostu wycięłem to badziewie i zlutowałem. Tu obawiam się że w okablowaniu zapłonu tez są te styki ...., jak dodam do tego wodę to rezultat jest przewidywalny.... . Może jakby był nowy to nie było by problemu ale tu już trochę latek jest. 

Sprawdzę kable i łączenia przede wszytkim, zobacze tez ten impulsator, w cewkach sprawdzę uzwojenie pierwotne i wtórne jednka nie spodziewam się aby obie ceki jednoczesnie wysiadły. Sa jeszcze dwa przekażniki obok akumulatora czy moze widomo co powodują -może tu tez może być przyczyna.

Kurcze najlepiej jeździć we Włoszech jak nie pada....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często w sprzęcie RTV napięcie na zasilaczu jest a po załączeniu sprzętu zanika napięcie w części wtórnej. W Twoim przypadku praktycznie niemożliwe jest że padły jednocześnie dwie cewki, więc przewody to jest mój typ i niestety nie mam pojęcia co idzie po drodze do cewek bo nigdy nie miałem do czynienia z 620. Miałem ostatnio oberka z ładowaniem akumulatora i ciężkim startem. Okazało się że przewód minusowy był już zielony pod osłonką i przy naciśnięciu startera napięcie było dosłownie szczątkowe. Prąd do cewek może dochodzić ale po naciśnięciu startera pod obciążeniem napięcie może zanikać. Co do Włochów to 90% Ducatów jest trzymanych po prostu pod chmurką i mają to gdzieś. Ostatnio jak byłem w Neapolu widziałem nową Panigale CAŁĄ obsraną przez ptaki i widać że była jeżdżona bo siedzenie było czyste :) Dlatego śmieszą mnie te oferty sprzedaży "zadbanych" egzemplarzy z Włoch. Dla nich to normalny motocykl do przemieszczania się z punku A do B i nie spuszczają się nad kultem Ducati jak w reszcie świata, co nie zmienia faktu że są zaje***te :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Intercell, ściągnij sobie serwisówkę, np. z

carlsalter.com

To Ducat na wtrysku, czujnik jest jeden z lewej strony silnika. W 620 już chyba jest immobilajzer, to sprawdz antenę jest dookoła stacyjki i gdzies w pobliżu jest wtyczka, może tam trzeba szukać... a pompa paliwa bzyczy ? Jak nie to nie będzie iskry...

ale podstawa to serwisówka i wiring diagram...

Pozdr

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomocne informacje. Cóż otwierałem wszytkie wtyczki związane z zapłonem przynajmniej te co znalazłem, czysciłem, zaizolowałem dodatkowo. Wyciagnąłem czujnik położenia wału, wyczyściełem, profilaltycznie puknąłem lekko. Przekluczyłem i zabanglała. Chodzi.

W między czasie jedna strona kierunków przestała działać. I znów sprawdzenie łączówek, tym razem za lampą (zaśniedziałe) , powycinałem i polutowałem przewody na wprost. Działa. Pompę też podejrzewałem ale bzyczała po przekluczeniu i świece były mokre.

Dzieki

Pozdrowienia,

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.