Marass1991 0 Napisano Maj 11, 2021 Witam wszystkim. Mam taki problem, posiadam Ducati 800SS i.e chłodzenie silnika olejem i chciałbym zapytać czy jest jakaś różnica w oleju między, silnikiem chłodzony powietrzem lub cieczą(płynem) a olejowym chłodzem. Chcę kupić Repsola 10W-40 mam 40tyś przebiegu. Dziękuję za pomoc z góry :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Maj 11, 2021 Lejesz olej o takich parametrach jaki jest przewidziany przez producenta czyli w Twoim przypadku wg katalogu pokazuje 10W40. Tylko miej na uwadze że 10W40 występuje jako syntetyk i półsyntetyk nawet od jednego producenta. Oczywiście bierz syntetyk z powodu lepszych parametrów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Marass1991 0 Napisano Maj 12, 2021 Rozumiem shella z tego co widzę i słyszę to nie bardzo ludzie polecają, no i dochodzi do tego że to pół syntetyk jest chyba bardziej mieszany z innymi niż syntetyk, nie wiem jaki był wlany przez poprzedniego właściciela i czy to nie sprawi jakiegoś większego problemu? Na oku mam właśnie Repsol 10W-40 syntetyk i te nieszczęsne chłodzenie olejem. Nie powienien być w takim przypadku troszkę rzadszy olej? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Maj 12, 2021 A co cie obchodzi co wlał poprzedni właściciel ? Robisz płukankę i tyle. A po drugie ile oleju zostaje po spuszczeniu ? W porywach 100 ml łącznie z zakamarkami w misie i to co przylepiło się do ścianek, co przy łącznej objętości 3,4 l daje niewielki procent. Co do marki jest to w sumie obojętne, ma spełniać normy producenta i być z oryginalnego źródła. Dla Twojego silnika producent przewidział olej 10W40 w specyfikacji SF/SG lub wyżej. A jeśli 10W40 jest zbyt lepki, dla mnie możesz nalać tłustej wody po parówkach czyli 0W20. Fun fact: Jedną z głównych funkcji oleju prócz smarowania jest chłodzenie silnika. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach