Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

SBK 749 - Zblokowane biegi.

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam, mam poważny problem z układem napędowym przy 749. Motocykl przewrócił się na lewą strone i tak przez jakies kilkanaście metrów szlifował po asfalcie. Efekt cały lewy podnóżek wraz z dzwignią zmiany biegów połamany. To taka informacja wstępna bo tak naprawde nie wiem do końca czy przyczyną byl upadek czy tez bezmyślność człowieka z pomocy drogowej (niestety nie mogłem tego kontorlować z przyczyn wiadomych :P). Do rzeczy sytuacja jest taka:


- biegi nie chcą sie przerzucać (z wcisniętym sprzęgłem), trzpień do zmiany jest jak by zblokowany ledwo co można jakieś luzy wyczuć,


- tylne koło obraca się jak by było na luzie,


- obracając tarcza sprzęgła (dzwignia pompy zwolniona) obraca się rozrząd (wygłąda, że sprzegło działa poprawnie)


 


To tyle co dziś zauważyłem. Proszę o poradę co dalej robić czy brać się za sprzegło czy tez selektor biegów,a potem skrzynie, a może całkiem coś innego?


 


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale skrzynia biegów jest zablokowana na "prawdziwym" luzie czy na jakims pomiędzy biegami? ja bym w pierwszej kolejności zwalił lewą pokrywe silnika i zajrzał do zmieniacza biegów. moze to kwestia zablokowania tego zmieniacza albo wygięcia wałka z wielowpustem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na "prawdziwym" luzie nie jest ponieważ lampka nie świeci się.


--


Fala Desmomaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

theodor dziekuje za rade. A wiec:


- odpalilem silnik z załączonym sprzęgłem (wcześniej nie chciał odpalic ponieważ aku był za słaby :P)


- sprzęglo caly czas załączone


- ruszałem dzwignią zmiany biegów w dół i w górę w przerwach postukalem z gory i z dołu delikatnie mloteczkiem (najlepiej gumowy lub drewniany) potem znowu góra, dół dzwignią


- skrzynia odblokowana, najprawdopodobniej zablokował się selektor do zmiany biegów i skrzynia wtedy zostaje gdzieś pomiędzy biegami dlatego kolo jest na "luzie", dzieję się to w momencie kiedy bardzo mocno zostaje naciśnięta dzwignia do zmiany biegów.


Dziekuję jeszcze raz za radę i wracam do zdrowia by ponownie dosiąść mojej ślicznotki :)


--


Fala Desmomaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić akcje serwisowe. Np S4 do 2007 go ma problem nieprawidłowo ustawionego wybieraka czy jakoś tak to się nazywa co skutkuje blokowaniem się biegów lub nieprecyzyjnym ich załączaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.