Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

gajos

Multistrada 1200

Polecane posty

Zdaje sie, że nowy soft dotyczył innych rzeczy (np. ABS i systemu blokady kierownicy). Obecnie mam najnowszy soft. Niestety oficjalny serwis Ducati nie ma nawet komputera, zeby wykasować info o przeglądzie na 1000 km (1000 km Oil service).

Poza tym muszę odwołać to co powiedziałem nt zawieszenia Ohlinsa. Udałem sie dwa dni temu na przejażdzkę z kolegą. Ustawiłem zawieszenie na 2 osoby + bagaż i mieliśmy okazję pojeździć z prędkościami ponad 200 km/h. Moto szło jak po torach. Na innych motocyklach jazda z pasażerem to była udręka. Kolega również bardzo chwalił umieszczenie uchwytów na ręce - nawet przy dużych przyspieszeniach utrzymanie sie na Multistradzie nie wymagało większego wysiłku.

Gwoli informacji muszę jeszcze wspomnieć, że jazda w pojedynkę z topcasem jest mało stabilna, bardzo pomagają za to boczne kufry. Niestety ich zamontowanie powoduje zwiększenie zuzycia paliwa o 0,6 l./100 km.

Moto przez ostatnie 1,5 tys. wyciągnęło średnią 6,8 l./100 km (z bocznymi kuframi) przy średniej prędkości 88 km/h (jazda w zakresie do 7 tys. obrotów).

Cieknących amortyzatorów ani problemów ze światłami nie zauważyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zdaje sie, że nowy soft dotyczył innych rzeczy (np. ABS i systemu blokady kierownicy). Obecnie mam najnowszy soft. Niestety oficjalny serwis Ducati nie ma nawet komputera, zeby wykasować info o przeglądzie na 1000 km (1000 km Oil service).

 

Był też update oprogramowania silnika - dotyczył poszarpywania przy jeździe ze stałą prędkością w okolicach 3 tys obrotów, oraz właśnie gaśnięcia silnika przy wciśnięciu sprzęgła przy redukcji.

 

 

A ja dziś odebrałem moją Multi :) I machnąłem prawie 400 km :) Wrażenia super:) Wygląda na to, że wybór był słuszny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
. Niestety oficjalny serwis Ducati nie ma nawet komputera, zeby wykasować info o przeglądzie na 1000 km (1000 km Oil service).

.

A my mamy 8-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawinąłem kilka następnych setek kilometrów i generalnie zgadzam się z HanSolo w opinii na temat Multi. Wrażenia pozytywne przeważają, zastrzeżenia można faktycznie mieć do fabrycznej szyby - albo wieje mocno albo głowa akurat w turbulencjach. No i dla osoby przesiadającej się z rzędowej czwórki, dość trudno się przyzwyczaić do zachowania zespołu napędowego w gęstym ruchu miejskim - 40- 50 km/h i ciągłe delikatne zwalnianie i przyspieszanie. Tutaj potrafi sobie szarpnąć łańcuchem, tryb Urban pomaga dość mocno, ale idealnie nie jest. Co mnie zaskoczyło niemile - mam nadzieję, że to taki jednorazowy wybryk - wczoraj nagle ni z tego ni z owego motocykl przestał reagować na próby uruchomienia - zegary i kontrolki się nie zapalały, cisza kompletna. Dał się uruchomić w trybie awaryjnym (ukryty przycisk i pin), więc doszedłem do wniosku, że to problem z kluczykiem bądź częścią radiową zainstalowaną w motocyklu. Rozebrałem kluczyk, zmierzyłem bateryjkę bez obciążenia i pod obciążeniem - była ok. Złożyłem kluczyk ponownie i nagle zadziałało :) Uffffff.... mam nadzieję, że to jednorazowy wybryk sprzętu ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
. Niestety oficjalny serwis Ducati nie ma nawet komputera, zeby wykasować info o przeglądzie na 1000 km (1000 km Oil service).

.

A my mamy 8-)

 

My też :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka słów nt MULTI. Odnośnie bezprzewodowego kluczyka - trzeba sprawidzić w instrukcji gdzie znajduje sie antenka. Zasięg faktycznie nie jest najlepszy, nie można trzymać kluczyka w kieszeni np. za portfelem. Po dłuższym użytkowaniu można łatwo to obczaić.

 

Jeszcze dwa zdania odnośnie skrzyni biegów - zdarza się, że wyświetlacz biegow wskazuje 1, gdy w rzeczywistości jest N. Ostatnio zdarzyło mi się również, że wypięła się dwójka. W sumie po przejechaniu 3200 km, mogę powiedzieć, ze 3 razy złapałem luz pomiędzy 4 a 5, 2-3 razy błędnie wyświetlacz wskazał 1 gdy był luz, raz wypięła się dwójka. Moto zgasło juz chyba z 10 razy podczas redukcji. Charakterystyka jazdy w mieście przy prędkościach 40-50 jest faktycznie specyficzna, za to multi rekompensuje to z nawiązką przy większych prędkościach i podczas przyspieszania.

 

Jeśli chodzi o owiewkę GIVI, to poprawia ona znacznie komfort. Jazda z prędkościami do 170-180 jest bezproblemowa. Natomiast przy szybszej jeździe i porywistym wietrze moto mocno wężykuje (instrukcja do szyby mówi, że nie powinno sie wtedy przekraczać 100 km/h!).

Może zmieniłem ostatnio technikę jazdy (nieświadomie) ale spalanie spadło mi do 6,4 l./100 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odezwij sie- i takze TomekL gdy beda za dwa tygodnie jazdy testowe w Poznaniu. Pogadamy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kluczyków - u mnie ewidentnie coś się zbiesiło wtedy, bo kluczyk przysuwałem do samej antenki i nie było jakiejkolwiek reakcji. Antenka jest między zegarami a owiewką, na wysokości dolnej śruby mocującej szybę - jak się przjrzeć, to ją widać - takie kółko :).

Od tamtej pory jednak wszystko działa jak należy - może po prostu kluczyk się zawiesił, w końcu nie takie windowsy się wieszają :)

Jeśli sytuacja się powtórzy to będę atakował serwis. Co do biegów - faktycznie można złapać luz między biegami, trzeba je zmieniać dokładnie - lekkie trącanie dżwigni tak jak np w mojej suzuki nie zawsze przynosi pożądany efekt. W kwestii gaśnięcia silnika - mój nie zgasł jeszcze ani razu - tak jak pisałem wcześniej, był update na tą okoliczność, więc musiałbyś sprawdzić czy masz aktualna wersję wgraną (sporo było o tym na zagranicznych forach pisane).

 

Frencci - już myślałem, że mnie ignorujesz ;)

 

 

Pozdrówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomek- tak pomyslales naprawde??

Doskonale pamietam, ze mozna na Tobie calkowicie polegac gdy czlowiek jest w potrzebie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pierwszy raz przeliczyłem spalanie na podstawie danych z dystrybutora i licznika przebiegu dziennego - wyszło 7,1 a wg komputera 6,6 litra. Przy przebiegu 730 km :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O! To super, że ktoś w Poznaniu ma komputer serwisowy do Multistrady. Niech kolga z HRG napisze ile kosztuje podłączenie do komputera. Proszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomka L już spotkałem na szosie

HanaSolo jeszce nie- ale przyjedźcie proszę w sobotę od rańca 10 - 11 na dąbrowskiego.

pozdrawiam

klaus

P.S. Jako Ducatista powinienem się cieszyć że są aż 2 Multistrady 1200 w poznaniu - dlaczego mnie to denerwuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomka L już spotkałem na szosie

HanaSolo jeszce nie- ale przyjedźcie proszę w sobotę od rańca 10 - 11 na dąbrowskiego.

pozdrawiam

klaus

P.S. Jako Ducatista powinienem się cieszyć że są aż 2 Multistrady 1200 w poznaniu - dlaczego mnie to denerwuje?

 

Ale w którą sobotę ? 11-06 ? I gdzie dokładnie - do Liberty ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale w którą sobotę ? 11-06 ? I gdzie dokładnie - do Liberty ?

Tak tomaszu

ta sobota 11.06 liberty - jazdy testowe

pozdrawiam

klaus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale w którą sobotę ? 11-06 ? I gdzie dokładnie - do Liberty ?

Tak tomaszu

ta sobota 11.06 liberty - jazdy testowe

pozdrawiam

klaus

 

 

Nie wiem czy to się uda, bo wiele wskazuje na to, że moja multistrada jest uziemiona do 16.06 :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Multi uziemiona? Czyżby przgląd 1000 km? Napisz proszę gdzie robisz przegląd i czy udało Ci się wykasować info 1000 km oil service.

Moja Multi ma już nakulane 3750 km. Do dzisiaj nie udało mi się zamknąć opon - i ich krawędzie nadal są jak nowe. Będę się musiał wybrać na tor Poznań, żeby wreszcie dotrzeć gumy. W ogóle stwierdzam, że jazda na drogach publicznych nie daje możliwości wykazania się w pełni motocyklowi (poza odwijaniem na prostej i małymi slalomami). Nie udało mi się też przytrzeć podnóżkami. Wchodzenie w zakręty w pełnym złożeniu na drodze publicznej odpada.

Trochę drażni mnie też wyprostowana pozycja. Żeby schować się przed wiatrem ostatnio jeżdzę pochylony i mam wrażenie, że to pomaga.

Miałem też okazję pojeździć trochę nocą i jestem zaskoczony jak często włącza się kontrola trakcji! Szczególnie przy wychodzeniu z zakrętów.

Próbowałem już kikakrotnie hamowania awaryjnego na dobrym suchym asfalcie i rozgrzanych oponach i nie mogę spowodować, żeby ABS się włączył (chodzi o przednie koło). Moto ma dużą skłonność do robienia w takiej sytuacji stopie. Pirelli dało dobrą mieszankę, bo na innych motocyklach to się udawało bez większego problemu.

 

Multi miała być motocyklem docelowym, ale ostatnio zaczynam już myśleć o BMW 1300 GT albo S. Muszę sie umówić na jazdy testowe. Mam nadzieję, że BMW mnie rozczaruje.

 

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o przegląd na 1000 km, byłem umówiony na wtorek 07.06, ale nagle w poniedziałek dostałem informację, że serwis się przenosi i dopiero 15-16.06 mogą zrobić ten przegląd. Z logistyką słabiutko ....ręce mi opadły. No ale jest jeszcze mała szansa, że uda się przed weekendem. Z racji gwarancji przegląd w autoryzowanym serwisie czyli Liberty, bo na dojazd do innego serwisu autoryzowanego nie mam już kilometrów. Następnym razem zostawię sobie rezerwę bezpieczeństwa na dojazd (np do Berlina). W kwestii wykasowania komunikatu serwisowego - możesz podjechać do HRG, oni mają oryginalny komputer serwisowy.

Piszesz, że wyprostowana pozycja cię denerwuje - dla mnie wygoda to był priorytet po ponad 10 latach na sportowych sprzętach :) Aczkolwiek nad zmianą szyby będę myślał :) Zamykanie opon na torze to zdecydowanie dobry pomysł - mam tam wykulane naprawdę sporo kilometrów. A to że ABS nie aktywuje się na suchym asfalcie to wg mnie dobrze - powinien się wcinać tylko wtedy kiedy trzeba a nie w warunkach idealnych. Mi się raz załączył na hamowaniu przed przejazdem kolejowym - prawdopodobnie jezdnia zasyfiona olejem lub czymś podobnym. Przed updatem oprogramowaniu podobno łatwo go było uruchomić i sporo osób najadło się strachu kiedy nagle ni z tego ni z owego motocykl zaczynał słabiej hamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie to smutne że przegląd gwarancyjny rozpatrywać musimy w kategoriach loterii. Uda sie czy nie uda? Uff.. udało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sorry, ale miałem już typowe objawy odstawienia prochów :D :o :shock:

 

ja cię rozumiem

naprawdę - wystarczy że mam jazdy testowe i nie sypiam ze 2 dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomek, wykasowali Ci "1000 km oil service"? Jak się okazuje moja MTS kwalifikuje się jednak do upgradu softu. Już się nie mogę doczekać. Co prawda ostatnio nie gaśnie, ale też ostrożniej obchodzę się z manetką. Ciekaw jestem jak zmieni się charakterystyka pracy na niskich obrotach.

 

Odnośnie użytkowania motocykla: muszę się całkowicie wycofać z pierwszego twierdzenia nt zawieszeń Ohlinsa. Zwykle jeżdżę na "twardo" czyli tryb sport i obciążenie jak z dwiema osobami. Ostatnio miałem jednak okazję polatać więcej po mieście - gdzie jeździ się z reguły wolniej i po większych niż na autostradzie dziurach i stwierdzam, że możliwość zmiany ustawień motocykla w trakcie jazdy to jednak bajer bardzo przydatny. Po zmianie ustawienia na urban i jedną osobę - banan na ryju.

 

Spalanie przy spokojniej jeździe poza obszarem zabudowanym 5,6 l. (wg wskazań komputera).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek, wykasowali Ci "1000 km oil service"? Jak się okazuje moja MTS kwalifikuje się jednak do upgradu softu. Już się nie mogę doczekać. Co prawda ostatnio nie gaśnie, ale też ostrożniej obchodzę się z manetką. Ciekaw jestem jak zmieni się charakterystyka pracy na niskich obrotach.

 

Odnośnie użytkowania motocykla: muszę się całkowicie wycofać z pierwszego twierdzenia nt zawieszeń Ohlinsa. Zwykle jeżdżę na "twardo" czyli tryb sport i obciążenie jak z dwiema osobami. Ostatnio miałem jednak okazję polatać więcej po mieście - gdzie jeździ się z reguły wolniej i po większych niż na autostradzie dziurach i stwierdzam, że możliwość zmiany ustawień motocykla w trakcie jazdy to jednak bajer bardzo przydatny. Po zmianie ustawienia na urban i jedną osobę - banan na ryju.

 

Spalanie przy spokojniej jeździe poza obszarem zabudowanym 5,6 l. (wg wskazań komputera).

 

Nie wykasowali bo nie mieli jeszcze komputera, a do HRG nie miałem czasu podjechać. Zmiana softu u Ciebie powinna rozwiązać problem gaśniecia silnika przy redukcjach - u mnie nie zgasł ani razu. Odnośnie Ohlinsa - ja się świadomie na niego zdecydowałem po jazdach testowych, bo możliwość zmiany twardości zawieszenia "w locie" jest na naszych drogach mega przydatna wg mnie. Wczoraj zrobiłem małą rundkę na moim gixerze 750 który jak na sporta jest mocno komfortowy, ale po miesięcznej przerwie wydawał mi się sztywny jak decha. Spalanie mogę potwierdzić - spokojna traska 5,7 litra. Ale w mieście miałem już 7,5 :) - pojemność robi swoje :)

A tak BTW - Multi wygrała ostatnio dwa testy porównawcze - jeden w Motorradzie a drugi w PS (tutaj nawet BMW zostało pokonane, co w przypadku niemieckiej prasy jest niesłychane :) ) - niby nic, a cieszy :)

 

Pozdrówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wy tutaj sobie gadu-gadu, pierdu-pierdu ;) więc i ja się podłączę do tematu. Jestem szczęśliwym posiadaczem Multi ale mam już nastukane 19 tys i w moim przypadku jakoś szczęśliwie nie miałem problemow z gasnięciem przy redukcji i wskazania na wyświetlaczu biegu innego niż rzeczywisty. Nie mniej jednak mialem problem z cieknącą lagą i jak próbowałem się umowic na naprawę to okazało się, że chyba musiałbym wziąć rozbrat z moją "niunią" na około 2 tygodnie co oczywiście jest niedopuszczalne :( . Bynajmniej skończyło się tym, że niepozorny serwis (nie fabryczny) zalatwil sprawę śpiewająco i od tego czasu zrobiłem już ok 3 tys bez najmniejszych problemów. Może mam zwyczajnie farta bo innych problemów nie zanotowałem a cała operacja kosztowała mnie ok 200 :D .

Jestem pierwszy dzień na forum więc przy okazji witam i pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.