Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
delta81

Róznice w silnikach desmoquattro - testastretta

Polecane posty

Takie pewnie śmieszne pytanie laika, ale co tam - jakie są różnice, plusy i minusy silników, które były w 996 a 998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica w konstrukcji głowic silnika (jak sama nazwa wskazuje)

in plus

nieporównywalnie lepsza obsługa serwisowa (luzy zaworowe)

mniejsza masa

mniejsze gabaryty

poprawiona "sprawność" termodynamiczna silnika

 

in minus

nie zaobserwowano ;-)

 

Dodatkowo w testa zastosowano inne rozwiązanie układu wtryskowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Myslisz o tym tanim SPS?

 

Raczej nie, jakoś on mi nie pasi. Chociaż z ciekawości poprosiłem o lepsze foty. Ogólnie myślę o 998, narazie to tylko marzenie, ale napewno kiedyś się spełni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Różnica w konstrukcji głowic

nieporównywalnie lepsza obsługa serwisowa (luzy zaworowe)

 

 

tzn. ten model ma już pokrywy zaworów zdejmowane z góry ??? Czy przy regulacji trzeba wyjmować silnik ?? -tenks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma pojedyńcze pokrywy zaworowe zdejmowane do góry. Co nie zmienia faktu że producent przewiduje demontaz głowic przy regulacji luzów zamykających.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mniejsza masa

 

Hmm.. myslałem, że w wadze ogólnej będzie to widoczne. na ducati com podają wagę ogólną 996 i 998 198kg

 

 

a tak wogóle dla porównania takie zestawienie danych

996 - 2001r - 198kg - 112hp(8500rpm) - 93Nm(8000rpm)

998 - 2003r - 198kg - 123hp(9750pm) - 97Nm(8000rpm)

 

 

Dodatkowo w testa zastosowano inne rozwiązanie układu wtryskowego.

 

Znalazłem, że w 996 było 50mm a w testa jest 54mm.

 

 

Ma pojedyńcze pokrywy zaworowe zdejmowane do góry. Co nie zmienia faktu że producent przewiduje demontaz głowic przy regulacji luzów zamykających.

 

Ale trzeba rzeczywiście demontować czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mniejsza masa

 

Hmm.. myslałem, że w wadze ogólnej będzie to widoczne. na ducati com podają wagę ogólną 996 i 998 198kg

 

 

a tak wogóle dla porównania takie zestawienie danych

996 - 2001r - 198kg - 112hp(8500rpm) - 93Nm(8000rpm)

998 - 2003r - 198kg - 123hp(9750pm) - 97Nm(8000rpm)

 

 

Dodatkowo w testa zastosowano inne rozwiązanie układu wtryskowego.

 

Znalazłem, że w 996 było 50mm a w testa jest 54mm.

 

 

Ma pojedyńcze pokrywy zaworowe zdejmowane do góry. Co nie zmienia faktu że producent przewiduje demontaz głowic przy regulacji luzów zamykających.

 

Ale trzeba rzeczywiście demontować czy nie?

1. Mniejsza masa jednostki napędowej a nie motocykla.

 

2. Raczej miałem na mysli mocowanie dodatkowego wtryskiwacza w osi gardzieli, niż średnicę.

 

3. To wiedza tajemna jest. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Mniejsza masa jednostki napędowej a nie motocykla.

 

2. Raczej miałem na mysli mocowanie dodatkowego wtryskiwacza w osi gardzieli, niż średnicę.

 

3. To wiedza tajemna jest. ;)

 

 

1. :roll: Myślałem, że ma to przełożenie na masę całkowitą moto.

 

2. Aha, no tak ja się nie znam, próbuję sie tylko dowiedzieć o tym jak najwięcej ;)

 

3. :D Tak też myślałem.

Czyli pewnie nie trzeba bo macie swój sposób. ;)

ale nie ważne sam bym tego i tak nie próbował robić :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.