delta81 0 Napisano Wrzesień 21, 2010 Takie pewnie śmieszne pytanie laika, ale co tam - jakie są różnice, plusy i minusy silników, które były w 996 a 998 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 21, 2010 Różnica w konstrukcji głowic silnika (jak sama nazwa wskazuje) in plus nieporównywalnie lepsza obsługa serwisowa (luzy zaworowe) mniejsza masa mniejsze gabaryty poprawiona "sprawność" termodynamiczna silnika in minus nie zaobserwowano ;-) Dodatkowo w testa zastosowano inne rozwiązanie układu wtryskowego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Wrzesień 22, 2010 Dzięki Teo, to już coś. Bo niewiele można w necie po polsku o 998 znaleźć. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Frencci 5 Napisano Wrzesień 22, 2010 Myslisz o tym tanim SPS? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Wrzesień 22, 2010 Myslisz o tym tanim SPS? Raczej nie, jakoś on mi nie pasi. Chociaż z ciekawości poprosiłem o lepsze foty. Ogólnie myślę o 998, narazie to tylko marzenie, ale napewno kiedyś się spełni. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Wrzesień 22, 2010 Różnica w konstrukcji głowicnieporównywalnie lepsza obsługa serwisowa (luzy zaworowe) tzn. ten model ma już pokrywy zaworów zdejmowane z góry ??? Czy przy regulacji trzeba wyjmować silnik ?? -tenks Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 22, 2010 Ma pojedyńcze pokrywy zaworowe zdejmowane do góry. Co nie zmienia faktu że producent przewiduje demontaz głowic przy regulacji luzów zamykających. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Wrzesień 22, 2010 mniejsza masa Hmm.. myslałem, że w wadze ogólnej będzie to widoczne. na ducati com podają wagę ogólną 996 i 998 198kg a tak wogóle dla porównania takie zestawienie danych 996 - 2001r - 198kg - 112hp(8500rpm) - 93Nm(8000rpm) 998 - 2003r - 198kg - 123hp(9750pm) - 97Nm(8000rpm) Dodatkowo w testa zastosowano inne rozwiązanie układu wtryskowego. Znalazłem, że w 996 było 50mm a w testa jest 54mm. Ma pojedyńcze pokrywy zaworowe zdejmowane do góry. Co nie zmienia faktu że producent przewiduje demontaz głowic przy regulacji luzów zamykających. Ale trzeba rzeczywiście demontować czy nie? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 22, 2010 mniejsza masa Hmm.. myslałem, że w wadze ogólnej będzie to widoczne. na ducati com podają wagę ogólną 996 i 998 198kg a tak wogóle dla porównania takie zestawienie danych 996 - 2001r - 198kg - 112hp(8500rpm) - 93Nm(8000rpm) 998 - 2003r - 198kg - 123hp(9750pm) - 97Nm(8000rpm) Dodatkowo w testa zastosowano inne rozwiązanie układu wtryskowego. Znalazłem, że w 996 było 50mm a w testa jest 54mm. Ma pojedyńcze pokrywy zaworowe zdejmowane do góry. Co nie zmienia faktu że producent przewiduje demontaz głowic przy regulacji luzów zamykających. Ale trzeba rzeczywiście demontować czy nie? 1. Mniejsza masa jednostki napędowej a nie motocykla. 2. Raczej miałem na mysli mocowanie dodatkowego wtryskiwacza w osi gardzieli, niż średnicę. 3. To wiedza tajemna jest. ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Wrzesień 22, 2010 1. Mniejsza masa jednostki napędowej a nie motocykla. 2. Raczej miałem na mysli mocowanie dodatkowego wtryskiwacza w osi gardzieli, niż średnicę. 3. To wiedza tajemna jest. ;) 1. :roll: Myślałem, że ma to przełożenie na masę całkowitą moto. 2. Aha, no tak ja się nie znam, próbuję sie tylko dowiedzieć o tym jak najwięcej ;) 3. :D Tak też myślałem. Czyli pewnie nie trzeba bo macie swój sposób. ;) ale nie ważne sam bym tego i tak nie próbował robić :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach