Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Odżi

Interesuje mnie zakup Monstera - 600, 620

Polecane posty

Jak w temacie - szukam Monstera dla siebie.

Wersja 600 czy 620 (chciałbym z obrotomierzem), nie większa.

Budżet jaki dam radę wyskrobać na o2o to tak do 8k zł - liczyłem na więcej, ale nie da rady :/.

Na alledrogo znalazłem:

http://otomoto.pl/ducati-monster-m600-m ... 38735.html

http://otomoto.pl/ducati-monster-600-dark-M2089114.html

Co prawda trochę drożej niż w budżecie, ale może uda się stargować.

Ktoś z forum ma może jakieś pojęcie/info o tych maszynach, czy to nie jakaś lipa?

Ile trzeba na początek jeszcze do takiego dołożyć, w sensie wymiany oleju itd.

Proszę w miarę możliwości o pomoc w temacie.

Również o ewentualne oferty na mojego nowego o2o, tu w wątku lub na priv.

Mojego Monstera chcę pokochać całym sercem i chwalić się nim, krążąc po Pyrlandii, okolicach i nie tylko.

Dzięki bardzo

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupując używaną maszynę musisz się liczyć jeszcze z wydatkami na częsci i serwis. Myśle że 1000zł to minimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbój celować jednak w 620, ma lepsze hamulce (dwie tarcze niż jedna w 600) i w mojej ocenie koło przednie dzieki temu lepiej się prezentuje.

 

Najważniejsze to poprostu przed kupnem dać motocykl do serwisu lub pojechać z kimś kto się oreintuje w ducati.

 

Koszt takiego podstawowego serwisu oleje, filtry, sprawdzenie motocykla i ewentualne regulacje (tu w zależeności jak szczegółowo) od 500 do 1000zł

 

Musisz zwrócić uwagę na stan napędu bo wymiana kompletnego napędu to koszt napęd 500zł + ok 150-200zł wymiana.

 

Zerknij czy motocykl nie jest zjadany przez rdze, niestety zdarza się to jak ktoś non stop trzyma na dworzu bez zabezpieczenia motocykla. Przykładowo u mnie stoi na osiedlu na dworzu taka honda cbr125 bez żadnego przykrycia, ostatnio zamiast moto była wielka zaspa na nim, a moto w miare nowe - aż żal mi tego moto :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

620 były też w wersji Dark z jedną tarczą z przodu i podobno nie ma znaczącej różnicy w hamowaniu z dwiema czy z jedną tarczą. Bardziej do 620 przemawia wtrysk i wieksza moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz pewności co do regulacji luzów zaworowych i wymiany pasków rozrządu - to musisz jeszcze trochę doliczyć ;) i razem z wymianą oleju, filtrów, ewentualnie świec trzeba mieć pod 2kpln

zajrzyj na cennik u Dominika :TUTAJ

Najlepiej wyciągnąć moto do HRG - specjalista od Ducati (Maciej "Izowiec" i Dominik Szymański) lub pytać sprzedawcę o możliwość sprawdzenia w "Twoim" serwisie (HRG ;) :lol: )

Nie wiem, czy liczysz też zakup porządnego kasku i ubrania z ochraniaczami, butów...

Wiem po sobie, że na tzw. pierdołki nie związane ze stanem technicznym moto poszło ok 1000 zł (nakładka na siodło, lakierowanie jej, kierunkowskazy itd...)

 

Od mądrzejszych wiem, że doświadczony motocyklista jest w stanie wyhamować 2m krócej na dwóch tarczach - w ruchu miejskim i przy jeździe "rekreacyjnej" - nie sport - nie ma różnicy ! No chyba, że tak, jak napisał Gorzko - wizualna :D

 

Wniosek:

NIE KUPUJ SERCEM - wiem, że to prawie awykonalne przy Monsterze, ale przynajmniej zabierz ze sobą kogoś do "ostudzenia" Twoich emocji. Idealnie, jak będzie to mechanik Ducati :lol:

 

Polecam wizytę w HRG i rozmowę z Maćkiem, Dominikiem lub Waldkiem - nie gryzą tam, a dowiedzieć się można wszystkiego.

Powodzonka !

 

P.S.

Drugi link - wisi od chyba września :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...Jeśli nie masz pewności co do regulacji luzów zaworowych i wymiany pasków rozrządu - to musisz jeszcze trochę doliczyć... ...Nie wiem, czy liczysz też zakup porządnego kasku i ubrania z ochraniaczami, butów...

Dzięki za info.

Budżet dotyczy samego moto, nie wycisnę więcej niż 8k.

Zaraz po zakupie będzie serwis - jasne.

Odzienie też swoją drogą, pewnie w międzyczasie albo dopiero przed samym sezonem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na ubrania teraz najlepszy okres ;)

Dobrze gada ! Wódki mu dać !!

Tyle, że wybór trochę ograniczony: posezonowe obniżki już wykorzystane przez motocyklistów, a kolekcja na 2011 rok jeszcze w fazie produkcji :lol:

Odżi - skrobnij do mnie na maila, to podeślę Ci kilka ciekawych linków i telefonów ;) i nie mówię tu o adresach i telefonach do "niegrzecznych dziewczynek" :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś nie czuje istotnej różnicy przy hamowaniu z jedną tarczą a z dwoma to albo ma cos nie tak z układem hamulcowym, albo jest doopą wołową a nie kierowcą. Przepaść jest pomiędzy układami z 620 a 695 czy S2R800 gdzie sa mniejsze tarcze i dwutłoczkowe zaciski, a co dopiero przy jednej tarczy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theo - my tu rozważamy zakup pierwszego Monstera po zrobieniu prawka !

Myślisz, że to jest do wyczucia na tym etapie ??

A przytaczałem stwierdzenie "mądrzejszego" ode mnie - ze mnie żaden "wyczynowiec" :lol:

Ja się nie znam, ale za http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ducati/ducati_monster_600%20dark%2098.htm widzę, że M600 ma pojedynczą tarczę 320 mm i 4-tłoczkowy zacisk, a 696 - 320mm/2 tłoczki.

A...i żeby poczuć różnicę trzeba spróbować jednego i drugiego ;) :lol:

 

Tak OffTopowo:

Skoro M620 i M1000 ma taki sam układ hamulcowy - nie wpływa to na pogorszenie hamowania w M1000 ?

Różnica w mocy, masie, a hebel taki sam. :roll:

To coś tak, jakby wstawić hamulce od Fiata Punto do Alfy 156 ( przepraszam posiadaczy M620 za porównanie :oops: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hamulce to podstawa i nigdy nie są za mocne i za skuteczne.

Nawet swieżak wyczuje różnicę.

 

P.S. 696 ma radialne zaciski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich japońcach do mniej więcej 80KM najczesciej są zaciski 2 tłoczkowe, a tarcze jeszcze mniejsze niz te najgorsze w ducatach. Zaciski mozna sobie zmienic, moje juz czekaja :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To coś tak, jakby wstawić hamulce od Fiata Punto do Alfy 156

 

w 156 tylne tarcze masz wielkosci przednich w punto :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hamulce to podstawa i nigdy nie są za mocne i za skuteczne.
w 156 tylne tarcze masz wielkosci przednich w punto :D

No właśnie o to mi chodzi:

Skoro w M620 i M1000 mamy 2 x 320mm/ 4 tloczki na przód, to czy w M1000 nie powinny być zastosowane lepsze (nie wiem - większe tarcze, lepsze zaciski) ze względu na większą moc i masę moto ??

Pytam jako świeżak - bo na moim "Red Beast" zdążyłem przed zimą nawinąć tylko ok 100 km :oops: :cry: (kupiony 26.10)

Nie mam też porównania z innymi Monsterami (np. 695, czy 620).

Ze względu na jazdę "ropoznawczo-zapoznawczą" (czyt. prędkości do 120 km/h) samo hamowanie silnikiem z pomocą przedniego hamulca już zrobiło na mnie piorunujące wrażenie. Moto pięknie przysiada na lagach i - nie wiem, czy to dobrze, czy źle - ale nie użyłem jeszcze hamulca tynego :oops:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hamulce to podstawa i nigdy nie są za mocne i za skuteczne.
w 156 tylne tarcze masz wielkosci przednich w punto :D

No właśnie o to mi chodzi:

Skoro w M620 i M1000 mamy 2 x 320mm/ 4 tloczki na przód, to czy w M1000 nie powinny być zastosowane lepsze (nie wiem - większe tarcze, lepsze zaciski) ze względu na większą moc i masę moto ??

Pytam jako świeżak - bo na moim "Red Beast" zdążyłem przed zimą nawinąć tylko ok 100 km :oops: :cry: (kupiony 26.10)

Nie mam też porównania z innymi Monsterami (np. 695, czy 620).

Ze względu na jazdę "ropoznawczo-zapoznawczą" (czyt. prędkości do 120 km/h) samo hamowanie silnikiem z pomocą przedniego hamulca już zrobiło na mnie piorunujące wrażenie. Moto pięknie przysiada na lagach i - nie wiem, czy to dobrze, czy źle - ale nie użyłem jeszcze hamulca tynego :oops:

To że monster 1000 czy S4 ma takie heble jak 620 znaczy jedynie ze 620 ma je rodem ze starszych SBK. Są wyjatkowo skuteczne jak na taki motorek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co do hamowania tylnym hamulcem, to... bardziej sie na torze przydaje niz na ulicy - na tor.. tfu ulicę wystarcza sam przod, no chyba ze stawiasz na gumę i boisz sie ze moze Cie na plery przewinąc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Biały za maila, ślepak ze mnie.

2 czy 1, logika lokigą że 2 dają większe bezpieczeństwo.

Jednak ma to być pierwszy motocykl, jak wspominałem moje doświadczenie to praktycznie tylko kurs, więc bardzo wątpię żebym wyczuł różnicę.

Mimo w miarę młodego wieku (27), jestem raczej rozważnym kierowcą, przynajmniej staram się.

To co podczas nauki zauważyłem, to że o2o zajebiście hamował silnikiem, biegami, i hamulca używałem tyle co nic (nie wiem czy to dobre dla moto, ale instruktor to pochwalał, tak jeżdżę też autem, sporo przy tym zmiany biegów, dużo hamowania silnikiem, mało hamulca, i robie tak od jakichs 5 lat jak mi tata uwagę zwrócił, a nie dopiero od jakiegoś czasu jak się ekojazda modna zrobila, skrzynia nie nawala, ale różnice w rachunkach zauważam).

Z innej strony - prędkości na nauce też były tyle co nic.

Raz jak dali mi wycisnąć lekko ponad 90, to czułem się jakbym jechał z prędkością światła :D

Nie mam więc ciśnienia na 620 (wiadomo byłoby super), zwłaszcza przy moim dość skromnym budżecie, może być 600, ale koniecznie z dwoma zegarami, płetwą z tyłu i pługiem (jak nie będzie to dorobię) i podejrzewam że też będę go dobrze czuł pod jajkami :)

Obserwuję m.in. ta 600-ke, stoi już jakiś czas i nic się nie zmienia, trochę sporo na liczniku (34k - dużo?) a może z pińcet zł by się znegocjowało:

http://otomoto.pl/ducati-monster-600-dark-M2089114.html

może ktoś obeznany z Bydgoszczy lub okolic rzucał oko albo rzuciłby w wolnym czasie?

Jest też klekot z Gniezna, którego wrzucił w post DzikiBóbr, był pierwszy, więc jeśli się zdecyduje pierwszy, to będzie sprawa honorowa:

http://otomoto.pl/ducati-monster-m600-m ... 38735.html

Za wszelkie info

THX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej Odżi,

 

Dzięki, miło z Twojej strony - myślę, ze jak będzie trzeba to się dogadamy w sprawie tego moto z Gniezna.

Jeśli zaś chodzi o ten z Bydgoszczy, to przejrzyj dokładnie forum. Ktoś już go sprawdzał jesienią i jakiś kwiatki chyba wyszły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie tylko,ze "Odżi" pisze o 8tys, i monsterze 620 i jakos NIKT z forumowiczow nie napisal ze to fikcyjna cena, na takie moto. Jak juz to z rocznika ktore mialy jeszcze 1 tarcze i w stanie "dobrym"...albo stanie "jezdzi".

 

co do argumentow "wieksza moc" - jak to jest 1 moto, mocy mu wystarczy przy klasycznej 600.

 

2 tarcze ? Monsterki maja hamulce Brembo, kupisz porzadke klocki na jazde wystarcza, chcesz jezdzisz jak szalony oczywiscie 2 tarcze bez 2 zdan, jak Ci tak bardzo ich trzeba to zmien felgie i zaluz sobie 2 zacisk.

 

Pozdrawiam

 

 

ps. z ciekowsci zapytam czemu obowiazkowo 2 zegary ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Canko wyjaśniłem Tobie już co i jak w odpowiedzi na PW.

2 zegary - tak jakos mam ze lubie czasem bardziej jezdzic na obrotach niz na predkosciomierzu.

Ale nieważne, bo generalnie temat juz nieaktualny!

Co mnie niezmiernie cieszy :D

Przyjechał czarny Ducati Monster 600 Dark 2001r. (z dwoma zegarami :) ) prosto z Mediolanu.

Reszta niedługo w "pokaż swoje moto" :D

Dzięki wszystkim, którzy udzielili się w moim poście, za bezcenną pomoc i info.

Pozdro :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.