Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
maxwar

s2r 800 vs. 696

Polecane posty

Doczytalem o 120 000 km

 

To by się zgadzało Paolo Pirozzi, który podczas WDW 2010 wyjażdzał w podróż dookoła Świata na nawej Multi właśnie zakończył wyprawę z wynikiem 100 000 km na liczniku 8-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(...) Sam jestem fanem najtrudniejszych silników w palecie ducati i takim jeżdżę mimo że to nielogiczne.

Theodor, zaciekawiłeś mnie tym stwierdzeniem. Powiedz mi (jako bardziej doświadczony użytkownik), co masz na myśli mówiąc o trudności silnika? Chodzi generalnie o duże silniki ducati czy ten konkretny z 916, czy może generalnie superbike'owe?

 

I przepraszam za mały off-topic :oops:

Chodzi o serię silników desmoquattro.

Bardzo trudny to pomiarów zamykających luzów zaworowych. Nawet przy wiedzy jak to zrobić bez doswiadczenia nigdy nie ma pewności że odczyt jest właściwy. Regulacja luzów również nalezy do najtrudniejszych wśrud wszystkich silników ducati.

Są niezwykle wrazliwe na prawidłowy naciąg pasków.

Maja bardzo niewdzieczny sposób korekcji czasów zaworowych w zależności od zuzycia i wykonania jednostki. Tak naprawdę do każdej wymiany pasków należy kożystać z narzędzi pozwalających na pomiar wzniosu zaworów w zależności od kąta wału korbowego. Służa do korygowania tego specjalne asymetryczne kliny pod kołami pasków.

Nawet z pozoru prosta czynność jak synchronizacja wymaga stałego korygowania pozycji TPS-a.

I jeszcze kilka niuansów.

Generalnie sa to bardzo "techniczne" jednostki. Czuć w nich taką szorstką moc zaklętą w tych kawałkach metalu. I pomimo ze są już duzo nowsze konstrukcje to desmoquattro ma swoja magię. To trochę jak z amerykańskimi V8 z lat 60 czy 70-tych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z jazd jakie odbyłem powiem że S2R w porównaniu z 696 czy nawet innymi 2- tarczowymi Ducatami nie hamuje tylko zwalnia.

 

Każdy kupuje to co się jemu podoba i czym jemu się dobrze jeździ, z 2-ch podanych wybrał bym 696 ....

 

Ewentualnie w tej cenie poszukał 1000DS - to jest fajny motocykl na miasto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.