Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
wwk

główka ramy

Polecane posty

wwk    0

Mam pytanie, czy jest jakiś specjalny klucz do śruby w główce ramy, tzn ten element perforowany bardzo mnie zastanawia. Kolejne pytanie przy kompresji przedniego widelca, mam takie delikatne stuknięcie w pewnym momencie, w czasie jazdy jest niewyczuwalne, jedynie na sucho na postoju, co to może być. Fakt, że zabieram się za wymianę oleju w przednich lagach, więc może warto i w łożysko zainwestować, jeśli tak to gdzie to dostać :) (M695). W sumie wiem że po przeczytaniu posta ciężko będzie coś wywnioskować ale zawsze co 2 głowy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest specjalny klucz do nakrętki główki ramy i nie polecam odkręcać bez niego bo z dużym prawdopodobieństwem będziesz potrzebował nowej nakrętki (200-300zł). Co do "stuknięcia" na lagach pewnie theo jak już się dowlecze tym transitem ;) :) z radomia rozwieje w mig wszystkie wątpliwości w tym zakresie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Aż jutro sprawdzę czy to nie zacisk lub tarcza, a przyrząd jest taki prosty, że aż sam się zastanawiam gdzie ja głowę mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o łożyska to jest prosty test czy są OK czy trzeba je wymieniać.

 

Niestety w katalogach nie występują zamienniki do Ducati :mrgreen:

Ale można dopasować. 8-)

 

Jeśli chodzi o wymianę oleju to tu niestety jest potrzebnych jest kilka narzędzi specjalnych, manual oraz narzędzie specjalne do pomiaru ilości oleju no i oczywiście odpowiednia wiedza techniczna wraz ze zdolnościami manualnymi.

 

Luz na główce ramy jest szczególnie wyczuwalny w ostatniej fazie do hamowania lub po mocnym przyhamowaniu z 5-10km/h lekkie puknięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany oleju w lagach to wg nauk theodora jakich ostatnio miałem przyjemność zaczerpnąć cała trudnośc polega na tym że w manualach Ducati podawana jest nie ilośc oleju w lagu w mililitrach ale jako odległość lustra płynu o szczytu laga i jeżeli ktoś potrafi to rzetelnie zmierzyć, wymienić, nalać tyle ile trzeba a potem jeszcze poskładać tak żeby potem nie ciekło to spoko może sam wymieniać. Ja ostatnio zafundowałem kompletny remont przodu swojemu pięknisiowi i mimo dość wysokich kosztów, jednak uznałem że warto powierzyć te czynności serwisowi (dobremu) jak np. motomaniax.

Jeżeli zaś chodzi o łożyska główki ramy to wiem że theo zakłada (tak też zrobił w moim) nie oryginalne a większe stożkowe lepiej trzymające główkę ramy i cec$#$#ące się znacznie dłuższą żywotnością.

Jednak to co piszę to tylko wiedza nabyta podczas rozmów z Theodorem żeby nie było za specjalistę się nie uważam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Wszystko fajnie ale najbliższy serwis dla mnie to min. 170 km -Kraków, byłem tam w sobotę i na pytanie o przód odpowiedź padła: no coś Panu troszkę puka w lagach???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zakonczyla ta historia? Pytam bo mam podobnie. Gdy wciskam hamulec i popycham raz do przodu to do tylu to jest za kazdym razem takie stukniecie i cos czuc w rekach. Jak jechalem po trawce w poznaniu to tez slyszelm i czulem takie rozklekotanie, ale pozatym na drodze podczas jazdy nie potrafie tego wyczuc.

 

 

Chce otworzyc tego linka: http://forum.docpoland.com/viewtopic.php?f=121&t=6102 ale wchodze tylko na portal docpoland.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Koniec tej historii jest taki, że kupiłem dedykowaną nasadkę do śruby główki ramy, kpl łożysk  do gł. ramy (stożkowe - od czegoś tam można dopasować, problem jest z uszczelniaczami) wymieniłem, skręciłem i jest gitara. Tzn. była bo w między czasie zmieniłem motocykl, ale tu też na pierwszy ogień poszła wymiana łożyska tylko, że profilaktycznie. 

Te objawy z pierwszego postu bardzo szybko zaczęły się pogłębiać, pierwsze delikatne stukanie, potem niestabilność podczas jazdy następnie tendencja do shimmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

. Jak jechalem po trawce w poznaniu to tez slyszelm i czulem takie rozklekotanie,

:D

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.