Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
SCHNNAZZI

Jaki akumulator Kupić do mojego Ducati

Polecane posty

Dzisiaj mi padł chyba na dobre aku. Ładuje Ładuje i nic. Nie chce zapalić. Pewnie za małe napięcie. Poleccie mi jakiś dobry akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj mi padł chyba na dobre aku. Ładuje Ładuje i nic. Nie chce zapalić. Pewnie za małe napięcie. Poleccie mi jakiś dobry akumulator.

 

Do naszych ss'siaków tylko Yuasa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka:

"Jak się dba tak się ma"

JMT wystarczył na 2 sezony, później sprzedałem motocykl - w zimie dbałem o akumulator.

Yuasa wytrzymywała od 1 do 9 sezonów (starsze serie), obecnie średnio 2-3 lata.

 

Z JMT jest ta zaleta że w razie problemów z akumulatorem (jeśli to jego wina) po około 14 dniach otrzymuje się nowy (przynajmniej w Larssonie).

 

Niestety dłużej niż rok lub 2 sezony nie miałem żadnego motocykla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie ten

http://www.sklepakum.pl/product.php?id_product=387

Poprzedni też był Yuasa i wytrzymał 10 lat. Ten od 2 lat działa bez zarzutu. Po sezonie nie wyciągałam aku z motocykla przez pół zimy, ze względu na brak czasu, dopiero praktycznie po tych kur*istych mrozach stał w temp. pokojowej. Na sezon Dukat odpalił od pierwszego strzału :) Wole wydać 100 zł więcej i mieć święty spokój :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Starsze SS miały obsługowe akumulatory o symbolu YB16AL-A2, nowsze SS mają bezobsługowe YT12B-BS.

 

Nowsze czyli te po 2001 roku.

Przynajmniej jak miałem takiego z 2001 roku to miał właśnie YT12B-BS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Starsze SS miały obsługowe duże Yuasy, nowsze SS mają sporo mniejszy akumulator.

 

Nowszy czyli jaki? Ja mam SS w nowej budzie i aku jest wielkim klocem :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak najważniejszy jest prąd rozruchowy.

Wg. jednej normy np.: ISO im większy tym lepiej.

Pojemność akumulatora raczej będzie taka sama, a w zależności od producenta i zastosowanej technologii będzie się różnił prąd rozruchowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK no to jaki wkońcu wziąć jeżeli okaże się że muszę wymienić aku. Mam Ducati z 2001 roku na wtrysku oczywiście. Który model tego Yuasa?? Bo jeżeli są naprawdę takie wytrzymałe to ja moge dopłacić to 100wkę i mieć problem z głowy. Nie myślę się ze swoimDucatem rozstawać za szybko więc oszczędzał na Nim nie będę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OK no to jaki wkońcu wziąć jeżeli okaże się że muszę wymienić aku. Mam Ducati z 2001 roku na wtrysku oczywiście. Który model tego Yuasa?? Bo jeżeli są naprawdę takie wytrzymałe to ja moge dopłacić to 100wkę i mieć problem z głowy. Nie myślę się ze swoimDucatem rozstawać za szybko więc oszczędzał na Nim nie będę.

 

Zapytam z ciekawości, jaki masz obecny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NIE wiem. Poważnie nie mam pojęcia. Czarny - tyle wiem.. Ehh nawet go nie wyciągnąłem. Nie miałem czasu dzisiaj kurdę. Grzebałem przy Alfie później robota u sąsiada. I na czerwoną ślicznotkę nie starczyło czasu. Podładowałem aku przez 3h raz go zajarałem ale nie odpalił choć nieźle kręcił. Ale po kilkunastu sek zaczął zdychać. Zasunąłem garaż i siad na forum. Męczący dzień ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NIE wiem. Poważnie nie mam pojęcia. Czarny - tyle wiem.. Ehh nawet go nie wyciągnąłem. Nie miałem czasu dzisiaj kurdę. Grzebałem przy Alfie później robota u sąsiada. I na czerwoną ślicznotkę nie starczyło czasu. Podładowałem aku przez 3h raz go zajarałem ale nie odpalił choć nieźle kręcił. Ale po kilkunastu sek zaczął zdychać. Zasunąłem garaż i siad na forum. Męczący dzień ;/

 

W moim jest taka bateria jak wyżej na zdjęciu. Pomimo, że mój ss również jest na wtrysku, aku może się różnić od twojego,. Mój rocznik 99'. Z tego wynika, że do twojego pasuje ten:

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:0Yeotz1amHEJ:193.23.48.135/akumulator-yuasa-yt12b-bs-yt12b-4-sklep-poznan-i1544084267.html+yuasa+ducati+supersport+2001&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a&source=www.google.pl

 

ale najlepiej sprawdź czy napięcie, pojemność, prąd rozruchu i polaryzacja się zgadza. Jeśli twój stary to tez jułas ;-) zobacz czy nr jest ten sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem aku. Jest to: GS GT12B-4. Nigdzie nie ma napisu Yuasa, więc to pewnie nie ten. Jest czarny bezobsługowy. Boshe nawet nie wiem jakie ma parametry ;/ wszystko po japońsku. Identyczny jak z linka:

 

http://bikespeeduk.com/epages/steer2916 ... ts/GT12B-4

 

 

http://www.yamaha-zizi.cz/detail/origin ... -dily/6399

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jak ty chcesz odpalić dukata na akumulatorze z japonii :lol:

spróbuj na szelkach z alfy go odpalić od razu zagada ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim wybierz najpierw typ... albo żelowy albo AGM coby Ci się nie rozlał na wypadek W. Gdzieś czytałem że żelowy należy ładować elektroniczną ładowarką impulsową bo po prostowniku szybko go szlag trafia. Następnie wybierz parametry, rozmiar (żeby się zmieścił) i odpowiednie ustawienie biegunów (żebyś nie musiał kabla dorabiać) :mrgreen:

W ZZR miałem akumulator EXIDE (amerykańska firma chińska produkcja) w Duce mam VARTA (też niestety chińska produkcja), oba AGM, cena i jednego i drugiego oscylowała w granicach 200,- pln, na razie działają bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam starsze Yuasy są świetne - u mnie jest obecnie fabryka już od 9 lat i cały czas trzyma właściwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem aku. Jest to: GS GT12B-4. Nigdzie nie ma napisu Yuasa, więc to pewnie nie ten. Jest czarny bezobsługowy. Boshe nawet nie wiem jakie ma parametry ;/ wszystko po japońsku. Identyczny jak z linka:

 

http://bikespeeduk.com/epages/steer2916 ... ts/GT12B-4

 

 

http://www.yamaha-zizi.cz/detail/origin ... -dily/6399

 

Ok, czyli mówie kup Yuasa takiego jak z mojego linka.

Aktualna oferta na allegro:

http://193.23.48.135/sm-akumulator-yt12b-bs-yuasa-xvs-ducati-kawasaki-i1692564216.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK KingRider zdam sie na Cb :) Ale najpierw poczkam na świeczki może to ich wina. A później najwyżej ten aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik kręci. No ale jaki aku wytrzyma kręcenie i kręcenie. Okaże się jak przyjdą swiece i je założę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.