Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Jerrry

Po przekręceniu kluczyka nic sie nie zapala?

Polecane posty

Witam,

 

Po dwóch tygodniach nie jeżdżenia chciałem dzisiaj się przejechać, wsiadam na mojego Monsterka, przekręcam kluczyk i... cisza!? Żadne kontrolki się nie zapalają, światła również nie reagują, nie było wcześniej żadnych objawów. Na pierwszy ogień poszedł akumulator, po wyciągnięciu okazuje się, że napięcie wynosi 12,6V co jest wystarczające przynajmniej do zapalenia się kontrolek. Czekam na prostownik teraz i podładuję go, obawiam się jednak, że przyczyna leży gdzie indziej. Być może w stacyjce? Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Moj monsterek to 600 z 1998 roku, wersja Dark.

Proszę o sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

masz pod siedzeniem dwa przekażniki jeden włancza zasilanie po stacyjce a drugi to przerywacz od kierunkowskazów.Zdemontuj je ,przeczyść styki.Możesz sprawdzić też bezpieczniki.Jak to nie pomoże to będziesz musiał sprawdzić stacyjkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ładuje aku, bezpieczniki sprawdziłem a jutro przeczyszczę przekaźniki... kurcze mam nadzieje, że to pomoże ale co mi się wydaje, że jakieś zwarcie może u mnie występować... ostatnio jak jeździłem to używałem podgrzewanych manetek ale przed zgaszeniem moto na bank je wyłączyłem... może coś w tej instalacji mi namieszało.

 

Dzięki wielki za rady, jutro będę działał i dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc dzisiaj naładowałem aku, sprawdziłem przewody czy gdzieś się nie przepaliły i nie robią zwarcia oraz przeczyściłem styki, narazie wszystko wygląda dobrze, więc tak jakby rozładował się tylko akumulator do zera... pytanie czemu? :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wcześniej pisałeś, że aku miało napięcie 12,6V :shock: :roll:

 

Po moim amatorskim pomiarze ;) Dobrze mieć tatę, który bardziej ogarnia temat :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ostatnio jak jeździłem to używałem podgrzewanych manetek ale przed zgaszeniem moto na bank je wyłączyłem... może coś w tej instalacji mi namieszało.

 

No właśnie, może?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzane manetki nie są podłączane na stałe, tylko np. do stacyjki, więc nie mogą się grzać po wyłączeniu moto.

Chyba, że masz tam jakąś partyzantkę :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym cały sęk, że poprzedni właściciel tak to podłączył, że pomimo wyłączonej stacyjki można grzać, co jest dla mnie beznadziejnym rozwiązaniem.

 

Pytanie jak to przepiąć pod stacyjkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanie jak to przepiąć pod stacyjkę?

Minus pod aku, plus pod kabel prądowy stacyjki. Czerwony powinien być, najlepiej znaleźć miernikiem. I lookać, który kabelek aktywny po przekręceniu kluczyka.

Można jeszcze plusem podpiąć się pod skrzynkę bezpieczników. W Steku miałem specjalne gniazdo Hot Grip :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, po przekręceniu kluczyka nie ma żadnej reakcji. Dziś pod marketem musiałem kilkanaście razy włączać i wyłączać zapłon żeby załapało. I tu się rodzi pytanie czy to jakiś problem ze stacyjką, czy jak koledzy wcześniej pisali z przekaźnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, po przekręceniu kluczyka nie ma żadnej reakcji. Dziś pod marketem musiałem kilkanaście razy włączać i wyłączać zapłon żeby załapało. I tu się rodzi pytanie czy to jakiś problem ze stacyjką, czy jak koledzy wcześniej pisali z przekaźnikiem?

Ja miałem podobnie jak u Ciebie. U mnie to była stacyjka (w sensie zasniedziale styki wewnątrz stacyjki). Tez miałem kilka stresujacych akcji kilka lub kilkadziesiąt km od domu.

 

Sent from my XT1068 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dzisiaj rozwiązać problem. Okazało się że jeden z przekaźników koło akumulatora się zasyfił i raz łapał a raz nie. Na wszelki wypadek wymieniłem oba, żeby w przyszłości już nie mieć tego problemu.

Ale mimo wszystko dziękuję za pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.