Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
rostwor

The new 1199 Panigale is coming!

Polecane posty

NO...........takiego dzwieku spodziewalem sie po 1199 a nie jakiegos rozklekotanego suchara jak w poprzednim filmie :twisted: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jednak panigalka nie straciła "ducha Ducati" i nadal dzwoni jak by jej gwoździ do silnika nasypano mimo ze nie ma suchego sprzęgła :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1199 bedzie u nas do wynajecia na torze z firma organizujaca td. Niecale 1200 funtow (wliczona cena jazdy po torze) za 3 dni palowania :D

 

 

Skusic sie czy nie skusic...............oto jest pytanie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w sumie kupa kasy. KTM organizujac porownywalne imprezy bierze jakies 300-600eur w zaleznosci od miejscowki. Gorny pulap to oczywiscie tory gp. Jednak jak sie nie ma co robic z kasiora to czemu nie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w sumie kupa kasy. KTM organizujac porownywalne imprezy bierze jakies 300-600eur w zaleznosci od miejscowki. Gorny pulap to oczywiscie tory gp. Jednak jak sie nie ma co robic z kasiora to czemu nie ;)

 

No nie mow, ze 600 euro za 3 dni jezdzenia na torze wliczajac w to wynajecie sprzeta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w sumie kupa kasy. KTM organizujac porownywalne imprezy bierze jakies 300-600eur w zaleznosci od miejscowki. Gorny pulap to oczywiscie tory gp. Jednak jak sie nie ma co robic z kasiora to czemu nie ;)

 

wez pod uwagę że dla Brytyjczyków 1200 funtów to nie te same 1200 co dla nas :D taki relatywizm miedzynarodowy. skoro ktos to robi to znaczy ze zainteresowanie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luserka w 1199 to dla mnie jakieś nieporozumienie - kolejny krok w stronę użytkowników, wole radykalne w 1098 w których nic nie widać ale za to zajebiście wyglądają :)

 

Już w 1198 zrobili "przymiarkę" pod widoczność w lusterkach dając dłuższe wysięgniki- hmm, cóż widać Ducati również podąża w tym samym kierunku co reszta i hardkorowe sprzęty się powoli kończą - szkoda. Do tego masa elektroniki również dla użytkownika (w skrajnych wypadkach do wykorzystania sportowego) i już mi się to moto nie podoba :P

post-1153-1366037660,5132_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takimi pierdołami jak lusterka , wsporniki pod rejestracje itp bym sie nie przejmował. To i tak są elementy które wywala sie zaraz po kupnie. To samo tyczy sie wydechów itp.

Niestety Unija wprowadza coraz sroższe obostrzenia do których producent musi sie dostosować. Myślę ze pod tym względem ciężkie czasy są dopiero przed nami....... :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Takimi pierdołami jak lusterka , wsporniki pod rejestracje itp bym sie nie przejmował. To i tak są elementy które wywala sie zaraz po kupnie. To samo tyczy sie wydechów itp.

Niestety Unija wprowadza coraz sroższe obostrzenia do których producent musi sie dostosować. Myślę ze pod tym względem ciężkie czasy są dopiero przed nami....... :roll:

 

No i chyba w tym cały szkopuł że UE chcę żeby wszytko było jak oni "grają" - ale mam nadzieję że szybko ktoś zrobi do tego akcesoria i jakiś mega soft który wywala całą elektroniczne "wspomaganie" :)

 

Jak myślicie ? czy za 10 lat powstaną motocykle tak "naćpane" elektroniką że powstaną również firmy dla radykałów którzy chcą się jej pozbyć i zestroić moto jeszcze bardziej radykalnie? (mówię to o ABS, mapie WET, anty Wheele itp)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boa    0

...przeróbka na gaźniki etc... 8-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i chyba w tym cały szkopuł że UE chcę żeby wszytko było jak oni "grają" - ale mam nadzieję że szybko ktoś zrobi do tego akcesoria i jakiś mega soft który wywala całą elektroniczne "wspomaganie" :)

 

Jak myślicie ? czy za 10 lat powstaną motocykle tak "naćpane" elektroniką że powstaną również firmy dla radykałów którzy chcą się jej pozbyć i zestroić moto jeszcze bardziej radykalnie? (mówię to o ABS, mapie WET, anty Wheele itp)

 

 

A probowales kiedys anti-wheelie czy TC? Bo ja widze tylko korzysc z posiadania/uzywania tego.

Po drugie, w/w mozna wylaczyc/ograniczyc ich dzialanie. Wiec jezeli ktos ma super skila to nie musi tego uzywac :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i chyba w tym cały szkopuł że UE chcę żeby wszytko było jak oni "grają" - ale mam nadzieję że szybko ktoś zrobi do tego akcesoria i jakiś mega soft który wywala całą elektroniczne "wspomaganie" :)

 

Jak myślicie ? czy za 10 lat powstaną motocykle tak "naćpane" elektroniką że powstaną również firmy dla radykałów którzy chcą się jej pozbyć i zestroić moto jeszcze bardziej radykalnie? (mówię to o ABS, mapie WET, anty Wheele itp)

 

 

A probowales kiedys anti-wheelie czy TC? Bo ja widze tylko korzysc z posiadania/uzywania tego.

Po drugie, w/w mozna wylaczyc/ograniczyc ich dzialanie. Wiec jezeli ktos ma super skila to nie musi tego uzywac :P

 

Nie próbowałem :P ale wiem jak np jeżdzą osoby które mają ABS, każdy uślizg zablokowanie koła bez ABSu wywołuje u jeźdzcy jakiś odruch, jak żaden to gleba, i trzeba ciągle doprowadzać do tego uślizgu żeby dla mózgownicy nie było to nowością i zaskoczeniem, wtedy reaguje prawidłowo niż jak jest w szoku. Jak ktoś jeździ z ABSem to się "odmóżdża", dusi klamkę jak nemas a i tak ma w <font color='red'>[desmo]</font> zablokowanie. Podobnie z innymi systemami więc moim zdaniem oducza to prawdziwej sztuki jazdy i zywczajnie zabija w tym "ducha".

 

Coś jak ludzie w SUVach, powstaje wiele wypadków przez to że ktoś kupi mega SUVa, z mega elektroniką i ma taki poziom oceny "bezpieczeństwa" że jedzie zapominając że w końcu i elektronika nie da rady.

 

Więc "wychowujemy" sobie pokolenie "odmóżdżonych" kierowców za których myśli mikroproceesor.

 

ABSu nie wyłączysz, z tego co wiem nawet na najostrzejszej mapie w Panigale kontrola trakcji działa na poziomie 1, więc też nie. A to że pomoże zrobić okrążenie szybciej i bez uślizgów to oczywiste - tylko czy o to chodzi w jeździe ? aby było mega bezpiecznie ? bo mnie właśnie kręci to że nie jest i nie znoszę "ułożonych motocykli" jak szukam spokoju i bezpieczeństwa to mogę posiedzieć przed telewizorem, jak wychodzę na moto to szukam czego innego i elektronika zapewne mi tego nie da :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boa    0

Enzo, tak z ciekawości zapytam, jakie systemy, które Cię wkur*iają i nie możesz ich odłączyć posiada Twoja 1098S :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego o ABS nic nie wspominalem. Trzeba sie tylko nauczyc.

 

 

 

Czy chodzi by bylo bezpiecznie? TAK Po co zakladasz lepsze opony na tor, po co lepsze zawieszenie? Chyba po to by bylo szybciej i bezpieczniej, nie.

 

Jak zaliczylbys high-side to bys zmienil zdanie. Jest to kosztowne i bardzo bolesne czesto wiaze sie z dlugotrawlym leczeniem. Wiec jak najbardziej TC jest potrzebne. Inna sprawa jest, ze TC daje ci poczucie bezpieczenstwa, mozg inaczej pracuje i bardziej odkrecasz = szybciej jedziesz = lepsze czasy.

 

Jadac pod granice high-side do momentu zadzialanie TC dla ciebie jest to spokojna jazda? Bedziesz jechal na granicy przyczepnosci opon to wtedy zrozumiesz, ze TC jest jak najbardziej wskazane. A w szczegolnosci dla amatorow. Czy elektronika nie da rady? Na naszym poziomie jazdy jeszcze ma sporo zapasu :lol:

 

Nie majac TC (mowie o jezdzie na torze) albo stac cie na zgruzowanie sprzeta i leczenie, albo masz zajebiste umiejetnosci i jedzisz slidem w zakretach, albo do granic mozliwosci jeszcze nie doszedles. Ja jestem w tej trzeciej grupie jakby co :P :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ps. Kiedys sprobowalem R1 BSB kumpla, ze wszystkim co mozliwe w sbk. Jazda byla czysta przyjemnoscia, myslalem o innych sprawach niz strach przed high-sidem i uwierz mi, wcale nie byla spokojna. Na wyjsciu z zakretow wcale nie musialem przesuwac sie bardzo do przodu by nie podnosil sie przod tak jak w 1098, poprostu full gaz i TC/AW robila swoje, a ja jechalem dalej. Zero strachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Elektronika jest tworzona po to by wspomóc większość kierowców i dać im szansę bezpiecznego wykorzystania potencjału motocykla.

Potencjału który przez większość z nas jest nie wykorzystany z braku umiejętności.

 

Wybitne jednostki potrzebują natomiast elektroniki by zadbała o to by mogli korzystać z potencjału motocykla możliwe najdłużej jak się da.

 

Elektronika jak na razie ma wielki plus jest kiedy tego potrzebujesz i możesz ją wyłączyć gdy wydaje się zbędna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu miałem moto z ABS- tfuj ( niby się wyłączało, ale kontrolka pokazywała wyłączenie, a ABS dalej działał) i nigdy więcej tego ustrojstwa...

Co do reszty to jak najbardziej tak, ponieważ np. nadmiar mocy nieraz bardzo przeszkadza, przy jeździe po mokrym, nie chodzi mi nawet o pałowanie w stylu torowym, tylko normalną jazdę... Jak jechałem do Suwałk na 999 w strugach deszczu, nawet niezbyt dużego, to parę razy widziałem zadupek kątem oka jak chce mnie wyprzedzić....za to gorąco było :mrgreen: .... :crazy:

 

Pozdr. J-999

P.S. O dziesiątkach nawet tutaj nie wspomnę, a na suchym tyłem na boki mi rzucał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dlatego o ABS nic nie wspominalem. Trzeba sie tylko nauczyc.

 

 

 

Czy chodzi by bylo bezpiecznie? TAK Po co zakladasz lepsze opony na tor, po co lepsze zawieszenie? Chyba po to by bylo szybciej i bezpieczniej, nie.

 

Jak zaliczylbys high-side to bys zmienil zdanie. Jest to kosztowne i bardzo bolesne czesto wiaze sie z dlugotrawlym leczeniem. Wiec jak najbardziej TC jest potrzebne. Inna sprawa jest, ze TC daje ci poczucie bezpieczenstwa, mozg inaczej pracuje i bardziej odkrecasz = szybciej jedziesz = lepsze czasy.

 

Jadac pod granice high-side do momentu zadzialanie TC dla ciebie jest to spokojna jazda? Bedziesz jechal na granicy przyczepnosci opon to wtedy zrozumiesz, ze TC jest jak najbardziej wskazane. A w szczegolnosci dla amatorow. Czy elektronika nie da rady? Na naszym poziomie jazdy jeszcze ma sporo zapasu :lol:

 

Nie majac TC (mowie o jezdzie na torze) albo stac cie na zgruzowanie sprzeta i leczenie, albo masz zajebiste umiejetnosci i jedzisz slidem w zakretach, albo do granic mozliwosci jeszcze nie doszedles. Ja jestem w tej trzeciej grupie jakby co :P :lol:

 

 

BOA - dlatego właśnie kupiłem 1098S a nie 1198 S który ma TC, dwie sondy lambda żeby łagodniej oddawać moc, i jeszcze kilka bajerów które czynią go "milszym".

 

Jeśli chodzi o elektorniczne wspomaganie tu mamy dwa przypadki:

 

1. Torowy czy wyścigowy gdzie tak naprawdę się tam to wszytko narodziło a tak naprawdę wymusiłą to konkurencja. Erton Senna już z tym walczył bo moim zdaniem zabija to ducha zamwodów, w F1 już mało ważne się robi jaki kierowca bo każdy z nich jest na bardzo wysokim poziomie tylko jaki team w danym zesonie ma sprzęt.

 

O jeździe której ty piszesz xxtreme rónież chodzi tylko i wyłącznie o zbijanie sekund i nie twierdzę że ta elektonika nie pomaga to robić, tyle że dla Was celem na koniec jest podejście do tablicy wynikami i "podniecenia" się kto miał lpeszy czas, a jak sam piszesz nie musisz myśleć :)

 

2. Zykły użytkownik - jeśli o to chodzi to powoli przestajemy mieć wybór, za 5 lat każe moto będzie to miało bez możliwości wyłączenia, po co ? Czy jakoś do dzisiejszych czasów nie można było jeździć bez tego ? Odpowiedź jest prosta, po to by po Panigale przyszedł koleś bez wiedzy i umiejętności z wypchaną portmonetką i mógł wyjechać nowym sprzętem na ulice i prędzlować się przed kolegami że ma 195 kM motocykl a tak naprawdę bez elektroniki nie ujechał by pewnie daleko.

 

Zwyczajnie era hardkoru się kończy a najgorsze jest to że za kilka lat nie będzie wyboru. Więc co to za wolny rynek w którym wszystko regulują przepisy ? Czy teraz jak bym chciał zostać producentem motocykli bez tego badziewia to nie mógł bym ich wprowadzić na rynek mimo że miałbym chętnych na ich zakup - super :)

 

 

Kolejna sprawa to jak kto podchodzi do jazdy - dla mnie zawsze to jakaś "wzniosła" chwila, czuje respekt tuż przed odpaleniem, wiem że za chwilę będę trochę igrał z ogniem, wiem ze jak w danym miejscy na drodze jest ślisko, mokro itp to muszę być czujny, wiem kiedy kończy się przyczepność opon i co się może stać, nieustannie analizuje, przez co czuję się po takiej jeździe zupełnie inaczej niż np autem, wiem też gdzie są moje możliwości i co jeszczę muszę zrobić.

 

Jeśli to samo miał bym wiedząć że za większość moich błędów wyreczy mnie mikroproceor respekt znika.

 

Dlaczego ? A ile osób jeździ w zimie z wyłączonym ESP w aucie ? Zyczajnie wiedząć że możemy mieć to włączone czujemy się penwiej i bezpieczniej i oduczamy się stopniowo reakcji na poślizg bez ESP, mimo że można go wyłączyć jednak nikt tego nie robi.

 

Ja zawsze szukałem w mocnych motocyklach hardkoru, mam czuć respekt i bać się go, wiedzieć co się stanie jak popełnie błąd i czuwać by tego nie zrobić, a jak już się wydaży to trudno - ponieść konsekwencje. To właśnie dlatego jazda ostrym motocyklem jest taka fajna :) zabierając to wszytko dla mnie traci sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.