Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
cinek78

MTS 1200 - PRZEKONAJCIE MNIE!!! WYBÓR ZAWIESZENIA....

Polecane posty

prosiłbym o sugestie osób które jeżdżą nowa multa lub maja z nią "fizyczny" kontakt.... chodzi mi o wybór zawieszenia a dokładnie wersji multy... mam nadzieje że w okresie ok. 3 m-cy dokonam zakupu nowej sztuki ale mam wątpliwości dot. wersji: czy warto dopłacać ponad 20 tysi za elektrycznie regulowane zawieszenie??? nie interesuje mnie wyposażenie , bo i tak, jak obecną mts1000, będę ja doposażał indywidualnie pod siebie , w przypadku Touringa mam nieco uproszczony temat bo dorzucam akcesoryjna szybę, olejarkę, navi i tyle , ale z drugiej strony kupując mts-a za niespełna 60 tysi z abs-em to policzyłem że max za 67 mam na full wypasie tyle że nie ma.... elektrycznego zawieszenia... i tu :patrz wyżej.... czy warto dopłacić do tej zawiechy.... czy ktoś wie czy ten element jest jeszcze montowany w jakimś modelu motocykla?(pytam pod katem ew. napraw powypadkowych), czy nie powinienem się obawiać tych siłowników sterujących funkcjami zawieszenia? w BMW jest to od kilku lat stosowane i ludzie nie maja z tym problemów , tyle że ci którzy już to mają nie mówią że jest to "przepaść, nieodzowne" - stąd moje rozterki... czy nie lepiej zostać przy najwyższej półce zawieszenia , ale mechanicznej którą zawsze można samemu naprawić , czy może zawiecha elektryczna jest warta tej ceny??? dodam tylko że uprawiam daleka turystykę motocyklowa , często po drogach 5 kategorii ( w sezonie ok. 20 tys km) . czekam na sensowne wypowiedzi osób znających temat z autopsji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... a nie mam - dzisiaj kupię....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Postanowiłem wyrazić swoją opinię ponieważ jestem posiadaczem nowej Multi z zawieszeniem OHLINS.

Czy warto dopłacić do tego zawieszenia? W mojej opinii w dużym stopniu zależy to od chęci bądź możliwości wydania większej ilości pieniędzy.

Na pewno warto jest mieć na pokładzie takie zawieszenie szczególnie jak korzystasz z motocykla tak jak ja czyli w różnych warunkach z różnym obciążeniem ( miasto, trasa, jedna osoba, dwie, bagaż itd).

Dodam że największą zaletą MTS 1200 jest to że naprawdę jest to motocykl do wszystkiego.

W wypadku zawieszenia Ohlins za dotknięciem przycisku zmieniasz sobie ustawienia i charakter motocykla dostosowując go do aktualnych warunków, obciążenia i charakteru jazdy ( co ważne to działa) i nie dotyczy to tylko zmian map do których ręcznie musisz wprowadzić zmiany w zawieszeniu w wypadku standardowej wersji.

Oczywiście przy standardowym zawieszeniu też jest to do wykonania jednak bez takiego stopnia wygody i jest to czasochłonne.

Każda zmiana ustawień i nie mówię tu tylko o przejściu z trybu Enduro na Sport ale także o ustawieniach zawieszenia w poszczególnych trybach tak by zawieszenie w tych trybach było ustawione zgodnie z moimi oczekiwaniami odbywa się szybko i przejrzyście. Zmieniam np. siłę odbicia naciskam potwierdzenie nie schodząc z motocykla nie wyciągając kluczy i jadę dalej by sprawdzić skutki takiej zmiany ( fantastyczna sprawa).

Należy jeszcze pamiętać że Ohlins to zdecydowanie najwyższa półka zawieszeń więc jej jakość nie podlega dyskusji.

Miałem okazję także próbować standardowe zawieszenie i zdecydowanie nie jest tak że jest między nimi przepaść ale przy dynamicznej jeździe wyczuwa się wyższość zawieszenia Ohlinsa jest mniej nerwowe.

Jako rekomendację mogę też przytoczyć słowa mojego kumpla który kupił standardową wersję MTS i po dłuższej drodze i przejechaniu ok. 500km na mojej podsumował to tak ok. wyglądają identycznie ja swoją doinwestowałem kwotą ok. 16tyś i cóż dalej nie jest to to co u ciebie.

No i na koniec sprawa próżności i zadowolenia z faktu posiadania pięknych złotych lag z napisem OHLINS każdy je chce mimo że nie każdy się przyznaje ;) ;) ;) , marka robi swoje a jakość potwierdzają olbrzymie doświadczenie w sportach motorowych. (Jeżeli to cię nie przekonało to dodam iż zawieszenie w kartonie do fabryki Ducati trafia prosto ze Szwecji z fabryki Ohlinsa).

 

Cieszy oko i cieszy duszę.

 

pa16001511111.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony, mogę jak najbardziej polecić wybór MTS w wersji S, czyli z zawieszeniem Ohlinsa. Ok, kosztuje sporo kasy, ale bardzo mocno zwiększa uniwersalność tego motocykla. Możliwość dopasowania każdego z trybów pracy dokładnie do swoich potrzeb i później możliwość aktywacji każdego z nich w ciągu dosłownie 3 sekund jest trudna do przecenienia, szczególnie na drogach o dramatycznie zmieniającej się na przestrzeni czasem niewielu kilometrów jakości nawierzchni. Ja korzystam z tych możliwości podczas każdej jazdy. Oczywiście klasyczne zawieszenie też da radę, ale może być tak jak z moim poprzednim moto - unikałem na nim jazdy po tzw żółtych i jeszcze gorszych drogach, bo po prostu nie było to przyjemne, po kilku kilometrach byłem wytrzęsiony i zniesmaczony taką jazdą. Teraz nie mam z tym problemów - kilka ruchów kciukiem, jeden nadgarstkiem i witaj przygodo :) Nie będę ukrywał, że w dokonaniu wyboru takiego zawieszenia pomogło mi użytkowanie od dłuższego czasu podobnego systemu w aucie - doceniłem jego zalety. Jazda próbna testową Multi z Ohlinsem ( podziękowania dla p. Adama z poznańskiego LM) tylko mnie utwierdziła w decyzji, że warto wydać te dodatkowe pieniądze. Podsumowując - jeśli masz wolne środki na to zawieszenie to kupuj, bo później będziesz żałował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik MTS 1200 S T nie bardzo wiem po co Oni w ogóle produkują wersje bez zawieszenia Ohlinsa?

ABS, amorki i DTC to całość, która wymiata Desmodenicznie, powodzenia w zakupie i serwisowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam Franc jedno pytanie - przeczytałem dzisiaj artykuł w Motormani -- podana jest cena za "elektronika" 67 tysi . coś źle patrzę w cennikach producenta/importera czy to jest cena za demo????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

No no, widać towarzystwa na MTS będzie naprawdę sporo trzeba zapytać rostwora czy aby MTS nie jest hitem sprzedaży Ducati w naszym kraju :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No no, widać towarzystwa na MTS będzie naprawdę sporo trzeba zapytać rostwora czy aby MTS nie jest hitem sprzedaży Ducati w naszym kraju :D

Z tego co wiem to jest wszedzie MTS i Diavel biją wszystkich!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
No no, widać towarzystwa na MTS będzie naprawdę sporo trzeba zapytać rostwora czy aby MTS nie jest hitem sprzedaży Ducati w naszym kraju :D

Z tego co wiem to jest wszedzie MTS i Diavel biją wszystkich!

 

 

Jeżeli napiszę że to mnie dziwi to bym skłamał, Franz czas chyba pomysleć o MTS tym bardziej że plany wyjazdowe poważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No no, widać towarzystwa na MTS będzie naprawdę sporo trzeba zapytać rostwora czy aby MTS nie jest hitem sprzedaży Ducati w naszym kraju :D

Z tego co wiem to jest wszedzie MTS i Diavel biją wszystkich!

 

 

Jeżeli napiszę że to mnie dziwi to bym skłamał, Franz czas chyba pomysleć o MTS tym bardziej że plany wyjazdowe poważne.

Myslę i mysle i myślę sam nie wiem teraz to 1199 , myslę.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

1199, kupiłbym nie wcześniej niż po roku sprzedaży na rynku, wiesz choroby wieku dziecięcego etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

S kosztuje ponad 80 tysi.... czyli ta testowana - 67 kosztuje zwykła z ABS -em

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S kosztuje ponad 80 tysi.... czyli ta testowana - 67 kosztuje zwykła z ABS -em

 

Teraz pewnie się załapiesz na jakąś promocję/rabat w związku z końcem sezonu. Taka karta paliwowa na 10 tys byłaby całkiem miła :). Polecam telefon i wizytę w LM w Poznaniu - p. Adam na pewno przygotuje Ci jakąś ciekawą ofertę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem rozmawiałem i jestem lekko rozczarowany.... dystrybutor (Inter Motors) daje od siebie do S kufry i talon na 10 tysi km. , ale od Adama już wiele nie dostałem .... tym bardziej że jestem zdeklarowany i daleko mi do erotomana-powieściopisarza który mydli oczy że kupi , że kupi, że kupi i nic nadal nie kupuje... ja jestem zdecydowany i ją nabędę... kwestia teraz gdzie dostanę lepsza ofertę , ale z tym jest ciężko.... we wrocku jak kupowałem małżonce 696 to miałem obiecaną multę za 75 tysi - ale wrocław się rozleciał i wszystko padło na pysk. może ma ktoś z forumowiczów "wejście" w duczce i może coś pogadać/ zrabatować??? generalnie mogę nawet dostać sztukę w kartonie , do samodzielnego złożenia i zrobienia tz. "0" przeglądu, liczy się KASA - tej mi nieco brakuje i dlatego szukam najtaniej..... np. wersje bez "elektro" mógłbym już kupić , ale po wpisach forumowiczów widzę że w grę tylko wchodzi zawieszka na elektronice ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Jak by nie liczył kufry to ponad 3tyś -boczne, jeżeli dołożą ci jeszcze top case - to kolejne 2,5 tyś w kieszeni + 10 tyś na paliwo, to nie jest mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tyle że to daje dystrybutor na Polskę!!! nie sprzedawca finalny... :( przy takiej kasie + jesień powinno być parę groszy więcej... wszyscy byli by zadowolenia - na mam sprzęt , a firma pozbywa się zalegającego egzemplarza , a trzeba pamiętać że taki sprzęt codziennie się nie sprzedaje ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Musisz w tej sytuacji walczyć o swoje, Choć myśle że dealer też zarobić musi, żyć z czegoś trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tyle że to daje dystrybutor na Polskę!!! nie sprzedawca finalny... :( przy takiej kasie + jesień powinno być parę groszy więcej... wszyscy byli by zadowolenia - na mam sprzęt , a firma pozbywa się zalegającego egzemplarza , a trzeba pamiętać że taki sprzęt codziennie się nie sprzedaje ...

 

No dobra - ale czy to ważne kto daje te bonusy ? Dostajesz 13 tys w naturze, czyli masz multi za 80 -13 = 67 tys. Wg mnie to naprawdę nieźle. Ale jak znajdziesz lepszą ofertę to się pochwal :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
+ 10 tyś na paliwo, to nie jest mało.

 

nie 10 tysi a na 10 tysięcy kilometrów - czyli jakieś 700 litrów (zakładam spalanie +_ 7 l.) X 5.30 zł = 3710 zł. w kieszeni do wykorzystania przez 2 lata i niestety tylko w Polsce , to że na stacjach orlenu to już jakoś przeboleje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak nie urok to sra.... w Polsce nie ma czerwonego touringa (wg. zapewnień jednego z dystrybutorów) , dodatkowo do S nie dodają kufrów tylko do wersji bez elektro... są w stanie ściągnąć to co potrzebuje ale przy obecnym kursie euro będzie lipa z rabatem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie 10 tysi a na 10 tysięcy kilometrów - czyli jakieś 700 litrów (zakładam spalanie +_ 7 l.) X 5.30 zł = 3710 zł. w kieszeni do wykorzystania przez 2 lata i niestety tylko w Polsce , to że na stacjach orlenu to już jakoś przeboleje ;)

 

Fakt - źle przeczytałem - sorry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Nie jestem pewny ale o ile wiem wybór nie jest już wielki, więc trzeba się spieszyć bo może się okazać że w magazynach importera nie ma wiele do wyboru. A zamawiać teraz nową sztukę bez sensu Koniec roku i kurs eur.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest tylko 1 sztuka i... biała w Polsce - także odpada. w przyszłym roku na zmianę kursu euro chyba nie mam co liczyć... nie wiem - chyba zobaczę co słychać w USA ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.