Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
SCHNNAZZI

Montaż drugiej tarczy przód

Polecane posty

Mam Ducati 750 zjedną tarczą na przodzie. Chodzi mi po głowie żeby zamontować drugą. Na allegro na tej aukcji:

http://allegro.pl/ducati-900-wydech-blo ... 87173.html

 

z 900 tki koleśma do sprzedania tarczę, zacisk komplet śrub i przewód. Tarcza ma 3,8mm grubości. Czy warto coś takiego montować? Czy sam dam radę to zrobić? Wszystko bedzie działać jak należy? I jezeli już zamontuje to trzeba będzie chyba kupić komplet klocków na przód. Żeby były równe lewa - prawa strona. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku problem nie leży w zamontowaniu tarczy, bo to 6 śrub, zacisk to 2, przewód kolejne 2, klocki wymienić to chyba każdy ogarnia, grubość tarczy z tego co pamiętam nowej wynosi 5mm więc 3,8 o ile równa to nie tragedia, a problem w ducatach z jedną tarczą tkwi w pompie hamulcowej co już nie raz było pisane na forum, pompa nie wyrabia i w rezultacie masz miętką klamkę cały czas. W twoim przypadku może będzie inaczej, bo losy czasem sprzyjają, ale tak na zaś uprzedzam by potem nie było psikusa na teście hamowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć lagę z mocowaniem pod tarczę.

 

a raczej dolną goleń ... i podmianka.

 

3.8mm to minimalna grubość tarczy dopuszczalna przez producenta z tego co pamiętam...

 

potrzebne Ci będą jeszcze przewody. Franek wymieniał we wdowie.

 

Może pompa ?

 

Swoją drogą będę mieć zawias pod 2 tarcze ze swojego Monstera (nieregulowany) oraz oryginalną monsterową pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tarcza 3,8 to smietnik

Nie byłem pewien, ale dobrze,że theo jest :mrgreen: tak więc, sorrki za wprowadzenie w błąd :? i jak zawsze podkreślam nie jestem alfą i omegą, poczekaj na opinie innych mogę się mylić.

 

Musisz mieć lagę z mocowaniem pod tarczę.

 

a raczej dolną goleń ... i podmianka.

 

3.8mm to minimalna grubość tarczy dopuszczalna przez producenta z tego co pamiętam...

 

potrzebne Ci będą jeszcze przewody. Franek wymieniał we wdowie.

 

Może pompa ?

 

Swoją drogą będę mieć zawias pod 2 tarcze ze swojego Monstera (nieregulowany) oraz oryginalną monsterową pompę.

 

To chyba oczywiste, że mocowanie przy zawiasie musi być, przecie do powietrza nie przymocuje.

Przewody wymieniać? jeśli są w oplocie to po co? no chyba, że do niczego się nie nadają, można dołożyć przewód do drugiego zacisku z pompy prosto, z drugiego zacisku, dać trójnik na przewodzie od pompy itd...

A pompa, zależy jaką ma, uprośćmy, jeśli starego typu, z litym zbiorniczkiem w pompie na płyn to wątpie by dała rade, 2 czy 3 razy były podejmowane próby na takiej konfiguracji i kończyło się na wymianie pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale jak słyszę pytanie "jak myslicie czy dam rade to sam zrobić" to szczerze odradzam takie próby.

To są w końcu hamulce, cos od czego Twoje bezpieczeństwo, zrowie i życie zależy w bardzo bezposredni sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego jeśli nie ja to on to ogarnie. Czyli mogę sobie darować tyen komplet tak?? A czy macie może jakieś dojście żeby załatwić taką tarczę w dobrym stanie?? Bo zacisk wziąłbym od tego sprzedającego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to minimalna grubość takich tarcz to 3,6 mm. Moim skromnym zdaniem nie jest to warte zachodu i włożonych pieniędzy. Lepiej za tą kasę zrobić przegląd w motocyklu. Bo skuteczność hamowania nawet przy jednej tarczy i zacisku brembo jest wystarczająca jak na osiągi i masę tego motocykla. Ale to tylko moje zdanie ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tarcza ma 4 - 4,1mm grubości moto ma przelatane 37tys km. Mieryłem zwykłm metrem. Ogólnie hamulce są świetne ale co dwie tarcze to nie jedna prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie ma czego porównywać. Jedna tarcza to nie hamuje w porównaniu do dwóch.

Na pewno warto zrobić takiego moda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie warto uważam.

Ja bym sugerował kupno dwóch nowych, nawet tych chińczyków o których była mowa na forum.

Dokup do tego zacisk i pompę od sbk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na przód. Jak widze to będzie więcej zachodu z tymi hamulcami niż przypuszczałem. A nie mógłbym kupić zacisku od tego typa a tarczy nowe?? I o co chodzi z tą pompą bo nie czaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie ma na przód. Jak widze to będzie więcej zachodu z tymi hamulcami niż przypuszczałem. A nie mógłbym kupić zacisku od tego typa a tarczy nowe?? I o co chodzi z tą pompą bo nie czaje.

 

SCHNNAZZI,

Zakładam, że chodzi o to, że pompa w Twoim modelu zaprojektowana jest na 1 tarczę - 2 może najzwyczajniej w świecie nie uciągnąć.

 

Panowie,

Sam mam podobny problem w swoim Monsterze i też szukam koncepcji, żeby dołożyć drugą tarczę.

Z jakich innych modeli Ducatów będą pasować tarcze/zaciski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehh to dali ciała w Bolonii skoro 750 i 900 SS niczym sie nie różnią oprócz mocy silnika to po co robili dwie różne pompy. Mogli montowac jedną mocniejszą i by się nie rozdrabniali. Gdzie sprawdzić ta pompę. Może mam jakąś inną :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie wszystko jest to samo, w monsterach, SS, SB, o ile się nie mylę to i w SC i nawet w starszej multi. Nie wiem jak M695 bo on miał zupełnie inne brzydkie zaciski.

Heble masz te same np w aprilce modeli nie podam w cagivie.

Co do pompy, to prawda, pompa nie daje rady pociągnąć 2 zacisków.

Klamka robi się miękka po paru próbach hamowania.

A różnica jest kolosalna między dwoma tarczami a jedną, już nie wspomnę o dobrej pompie. Osobiście od razu wywaliłem pompy ze swojego monstera i wsadziłem lepsiejsze też brembo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zacisk i przewód kupiłbym u tego gościa z allegro. Ale przecież mógłbym kupić pompę od tego gościa....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego typu pompy nie dawały rady.

Próbuj może nie będzie konieczności, ale uważam, że będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właśnie tego typu pompy nie dawały rady.

Próbuj może nie będzie konieczności, ale uważam, że będzie.

Proszę nie mącic. ;)

Należy porównać nr części w wersji jedno i dwutarczowej. Dopiero na tej podstawie można wyrokować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.