Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
ducafil

płyn sprzęgłowy i jego wymiana

Polecane posty

witam. jaki płyn polecacie do sprzęgła w moim s4 2001? jakich ew. się wystrzegać? w jaki sposób przeprowadzić samodzielnie wymianę? jak się odpowietrza układ itp. proszę o porady i wskazówki, aby nie popełnić niepotrzebnie błędów. z góry wielkie dzięki za wasze cenne rady :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DOT4 jaki by nie był będzie ok, byle świerzy i nie z niewiadomo skąd.

Jak zamierzasz dużo latać po miescie, albo generalnie będzie ryzyko zagrzania płynu to możesz sie skusić na RBF600 np Motula dostępny w Larssonie.

 

Jesli chodzi o wymianę to po prostu przepompowujesz układ nowym płynem i tyle. Chyba że zapowietrzysz układ to jest trochę zabawy z odpowietrzeniem pompy potem. Ale w S4 jest odpowietrznik na korpusie pompy, więc też dramatu nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ulotkę na płynie, nie wszystkie są mieszalne ze sobą, żebyś psikusa nie miał :p

Polecam unieruchomienie wysprzęglnika do odpowietrzania/przepompowywania płynu jeśli chcesz to robić ręcznie, w imadło delikatnie złapać.

http://www.youtube.com/watch?v=QaEPf3rUP0M ogólnie to tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przeczytaj ulotkę na płynie, nie wszystkie są mieszalne ze sobą, żebyś psikusa nie miał :p

Polecam unieruchomienie wysprzęglnika do odpowietrzania/przepompowywania płynu jeśli chcesz to robić ręcznie, w imadło delikatnie złapać.

http://www.youtube.com/watch?v=QaEPf3rUP0M ogólnie to tak

A od kiedy DOT4 jest niemieszalny z innym DOT4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hamulcowym płynem, żeby nie było. Np w autach są przypadki używania płynu R3 a jego się nie miesza z DOT4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie ;)

 

Jedynie z DOT5 jest niemieszalny a którego na 100% w układzie nie ma bo dawno uszczelnienia by podziękowały.

 

Fabrycznie jest DOT4 i nie ma potrzeby lać nic innego. Co najwyżej RBF wspomniany, który nadal jest DOT4 tyle że o podwyzszonej tem wżenia.

 

Zresztą rzeczone S4 było u nas serwisowane i wiem co było w układzie stosowane.

 

Płyn R3 wyszedł z uzycia zanim S4 pojawiło sie w produkcji. Nie filozofywwywuj :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok. dzięki, zakupiłem niedawno DOT4 AGIP'a 1Litr-będzie i na hamulce i na sprzęgło ;)

myślałem o tym RBF, który theo proponował, bo mi się już zdażyło zagrzać sprzęgło podczas wyprawy na otwarcie sezonu częstochowa i podczas pamiętnego budapesztańskiego korka w lecie :( jeszcze się zastanowię nad tą propozycją ;)

w jaki sposób unieruchomić tłoczek w imadle? czy mam odkręcić siłownik i go ścisnąć żeby nie pracował???

nigdy wcześniej nie miałem motocykla z hydraulicznym sterowaniem sprzęgła-stąd moje zakłopotanie w tej dziedzinie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ok. dzięki, zakupiłem niedawno DOT4 AGIP'a 1Litr-będzie i na hamulce i na sprzęgło ;)

myślałem o tym RBF, który theo proponował, bo mi się już zdażyło zagrzać sprzęgło podczas wyprawy na otwarcie sezonu częstochowa i podczas pamiętnego budapesztańskiego korka w lecie :( jeszcze się zastanowię nad tą propozycją ;)

w jaki sposób unieruchomić tłoczek w imadle? czy mam odkręcić siłownik i go ścisnąć żeby nie pracował???

nigdy wcześniej nie miałem motocykla z hydraulicznym sterowaniem sprzęgła-stąd moje zakłopotanie w tej dziedzinie :)

Dokładnie jak napisałeś, choć nie jest to koniecznością, można i bez tego, ale 3 śrubki odkręcić i przykręcić to banał, a szybciej się płyn zmienia jak się nie ma sprzętu do przepompowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.