jankes12 0 Napisano Luty 7, 2012 Test przeprowadzony przez czasopismo PS. Das Sport-Motorrad Magazin.Zeszyt 4/2002. "Ducati 996,tak jak każdy motocykl,testowany przez naszą redakcję na dystansie 50tyś.km.musi się sprawdzić w ruchu ulicznym,podczas trasy urlopowej przez Alpy oraz na torze wyścigowym. 1470km-początek testu,badanie mocy na hamowni.Wynik zdumiewa wszystkich obecnych 117KM i 99Nm (dane producenta 112KM i 95Nm).Na pierwszych 9tyś km.Ducati irytował dużym zużyciem oleju silnikowego średnio 0,37l/1000km.Potem zużycie spadło do przepisowych 0,1l/1000km. 2877km-odpada szkiełko od tylnego migacza. 4303km-zaczyna się łuszczyć lakier na felgach. 7577km-pojawia się nieszczelność na szybkozłączce przewodu paliwowego.Wymiana o-ringa załatwia sprawę,odkręcona śruba od mocowania air-boxu. 10700km-wyzionął ducha czujnik ciśnienia oleju.Wymieniony czujnik wytrzymał zaledwie 4000tyśkm,dopiero z trzecim nie było więcej problemów. 26500km-wymienione koła z powodu wadliwych powłok lakierniczych. Wymiana gwarancyjna. 37170km-konieczna wymiana zużytego sprzęgła. 42254km-pękł zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego oraz padł siłownik sprzęgła. 45200km-wymiana łożysk w przednim kole. 48522km-zaczęły hałasować oberwane wewnętrzne elemęty tłumików. 49750km-koniec testu.Pomiar mocy na hamowni.Wynik był zdumiewający 120KM i 100Nm. Po rozłożeniu silnika na części pierwsze,największe ślady zużycia występowały na dźwigienkach zaworowych,sześć nadawało się do wymiany.Należy jednak dodać że te dźwigienki należały jeszcze do starej serii.Panewki też wykazywały duże ślady zużycia, jednak nie na tyle aby to wpłynęlo na ciśnienie oleju.Reszta elementów silnika znajdowała się w stanie wzorowym.Skrzynia biegów nie wykazywała najmniejszych śladów zużycia.Bardzo dobrze prezentowały się również tłoki,cylindry,wał korbowy,wałki rozrządu oraz super szczelne zawory. Zawieszenie motocykla też nie wykazywało żadnych oznak zmęczenia,tak więc po wymianie dźwigienek zaworowych nasz długodystansowiec może śmiało ruszać w dalszą drogę. Podczas trwania testu 996 zachwycił wszystkich testujacych bardzo stabilnym podwoziem i dużą porcją wyścigowego charakteru.To powoduje, że jest to chyba najbardziej niewygodny motocykl sportowy do podróżowania.Jeżdżenie 996 nie jest dla mięczaków.Ducati zachwycił również mocą oraz rasowym brzmieniem silnika.Srednie zużycie paliwa w teście wyniosło 7,1l/100km. Reasumując:Ducati 996 przy odpowiednim serwisowaniu jest bardzo trwały i niezawodny.Kondycja całego motocykla po przebytym dystansie 50tyś. km jest bardzo dobra.Dlatego mówimy: PRIMA DONNA!! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Luty 7, 2012 :? To możliwe? żeby szwaby tak napisali :roll: No proszę, się spisało stucatti 8-) 996 jest od dawna na mojej liście, może kiedyś. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Luty 7, 2012 Im więcej jeżdzi tym wiecej mocy , przy 100 tys km bedzie już ze 140 kucy :twisted: Nie jest tak żle w trasie a trochę pojeżdziłem - no chyba że jestem twardzielem 8-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jankes12 0 Napisano Luty 12, 2012 Załącznik do testu długodystansowego Ducati 996. 3859-wymiana tylnej opony na Pirelli MTR 22 Corsa,180-tka. 7800-wymiana opon na Michelin Pilot Race. 10600-założona nowa tylna zębatka oraz podwyższona szyba MRA 12800-nowe opony Bridgestone BT 56 SS 18500-wymiana klocków hamulcowych z tyłu oraz odpowietrzenie układu hamulcowego 20600-wymiana opon na Michelin Pilot Sport,190-tka 22000-wymiana napędu,założona tylna zębatka z aluminium 24200-wymiana opon na Dunlop D 207 RR,190-tka 26500-wymiana klocków hamulcowych przód 27813-wymiana opon na Bridgestone BT 56 29200-wymiana klocków hamulcowych z tyłu 33500-zamontowane opony Bridgestone BT 56 SS 34000-wymiana klocków hamulcowych z przodu i z tyłu,wymiana tylnej zębatki na 39 zęby 35500-wymiana tylnej zębatki wraz z adapterem na komplet firmy Enuma 37170-wymiana łańcucha i przedniej zębatki,nowe opony Bridgestone BT 56 SS 43600- nowe opony Bridgestone BT 56,180-tka Podczas długich podrórzy przydaje się wyższa szyba np.firmy MRA inna górna półka umożliwiająca podniesienie kierownicy o parę centymetrów,bez psucia sportowego wyglądu maszyny np.firmy Maerz oraz najbardziej komfortowe opony w teście Bridgestone BT 56 Jeśli ktoś często odwiedza tor wyścigowy warto dokonać kilku drobnych zabiegów.Zawieszenie Showa amortyzator skrętu hamulce Brembo są doskonałe, wystarczy wymienić klocki hamulcowe na np.Lucas SV,Brembo SA lub Carbone Lorraine SBK-3.Warto także zmienić tylną zębatkę z adapterem na zestaw Enumy lub STM,dzięki temu łatwo zmienić zębatkę i dopasować ilość zębów do charakterystyki toru.Najlepsze opony w teście na tor to Michelin Pilot Race,lepiej spisywała się 180-tka niż 190-tka.Uwaga zimne opony mają bardzo małą przyczepność! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 12, 2012 Coś w tym teście często tylne klocki wymieniali, a przynajmniej względem przodu który dopiero prz ponad 26 tyś km. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lkrencik 0 Napisano Luty 12, 2012 ale sprzegło wytrzymało 37000km :shock: :shock: :shock: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
enZo 0 Napisano Luty 12, 2012 Coś w tym teście często tylne klocki wymieniali, a przynajmniej względem przodu który dopiero prz ponad 26 tyś km. Bo przecież podstawowym hamulcem w motocyklu jest hamulec tylny ;) :lol: na kurs kat. A nie chodziłeś :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jankes12 0 Napisano Luty 13, 2012 Nie ma się co dziwić w końcu test przeprowadzają przede wszystkim dziennikarze a z ich umiejętnościami jest różnie.Natomiast test na torze wyścigowym dla tej redakcji przeprowadzają zawsze zawodnicy startujący w Mistrzostwach Niemiec SBK.Szkoda tylko że nie podali nazwisk zawodników ani dystansu jaki pokonali.W niektórych testach redakcja takie informacje podaje. Pozdrawiam! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Luty 13, 2012 Może tak często wymieniali klocki z tyłu i odpowietrzali bo się paliły i przestawały hamować. Czyżby trzymanie nogi na hamulcu :?: :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ducator 0 Napisano Luty 21, 2012 Ciekawe że poza klockami, oponami i napędem nic innego prawie nie było robione. Żadnych poważniejszych regulacji ani wymiany oleju? :o) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach