Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
bast3k

M900 - brak kierunkow, kontrolki luzu i zaplonu

Polecane posty

Zaczelo sie ...;-(

Wlasnie otrzymalem nowe tablice rejestracyjne do swojego M900, a ze poprzednie mocowanie bylo pekniete chcialem wykorzystac sytuacje i zrobic wszystko jak nalezy. Dodam, ze do mocowania tablicy byly rowniez przymocowane kierunkowskazy, takze operacja wymiany polegala rowniez na "grzebnieciu" w elektryce. Umowmy sie szczerze, ze zastana instalacja i poprowadzenie kabli delekie byly od aptekarskiej precyzji.

Niemniej cala operacja przebiegla dosc sprawnie a odizolowanie polaczen przewodow, ich przelaczenie i ponowne zaizolowanie nie bylo czyms w rodzaju "rocket science". Niestety podczas proby uruchomienia kierunkow (najprostszy mozliwy test), po okolo 3 mignieciach, stala sie rzecz nastepujaca:

 

1. Kierunki przestaly dzialac (brak sygnalizacji)

2. Brak sygnalizacji biegu jalowego

3. Brak sygnalizacji zaplonu

4. Brak podswietlenia zegarow

 

Reszta wydaje sie funkcjonowac prawidlowo tzn. swiata mijania/dlugie (dlugie sygnalizowane sa odpowiednia dioda w zegarach), stop, sygnal dzwiekowy itp. itd.

 

Pytanie jest nastepujace: co moze byc potencjalnym problemem? Czy jestem w stanie osobiscie naprawic instalacje, czy wizyta w serwisie jest raczej nieunikniona?

Jestem raczej zaskoczony, ze tak prosta operacja (moim zdaniem wykonana dokladnie) przyniosla tego typu niespodzianke...

 

Za wszelkie wskazowki wielkie dzieki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze padl - nie sprawdzalem, poniewaz po nieudanym tescie wrzucilem na l00z ;-P

niemniej, jezeli to kwestia bezpiecznika, nalezy znac przyczyne. co moglo to spowodowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wez to jeszcze raz na spokojnie porozbieraj ,przeczyść wszystkie styki i połączenia, zobacz czy gdzieś odizolowane kable nie robią zwarcia, pozapinaj tak jak należy, sprawdz bezpieczniki no i powinno działac ;) nic więcej nie robiłeś tylko to... więc przyczyna będzie tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie sprawdze to po raz kolejny. niemniej dochodze do wniosku, ze aby cieszyc sie ducatem, powinienem zainwestowac w reorganizacje elektryki. w zwiazku z tym nasuwaja sie kolejne pytania:

 

1. czy instalacja m-unit firmy motogadget (m-unit link pozwoli na uproszczenie i optymalizacje instalacji elektrycznej?

2. ile czasu i $$$ moze taka operacja pochlonac?

3. kto Waszym zdaniem dysponuje najwieksza wiedza, doswiadczeniem i precyzja w okolicach warszawy (innymi slowy najlepszy mozliwy elektryk)?

 

4. czy w stosunku do powyzszego istnieje rozwiazanie alternatywne?

 

dzieki za wszelkie sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z powodu zwarcia w kierunkowskazie chcesz wymieniać całą wiązkę elektryczną? Chyba trochę na wyrost działanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z powodu zwarcia w kierunkowskazie chcesz wymieniać całą wiązkę elektryczną? Chyba trochę na wyrost działanie.

 

theodor - za oknem zima, wiec chcialbym wykorzystac czas aby "doprowadzic" moto do perfekcji tak aby na wiosne nie odwiedzac serwisow a cieszyc sie jazda.

zawsze chuchalem na zimne - ten typ tak ma. nie jest jednak tajemnica, ze monsterki miewaly problemy z elektryka. jezeli przelaczenie kierunkowskazow potrafi spowodowac spiecie (?) to czysto teoretycznie mozna spodziewac sie i innych niespodzianek.

 

macie dobrego elektryka u siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@theodor:

- primo - dzieki za hint odnosnie spiecia w kierunku. dokladnie to powoduje wywalenie bezpiecznika i brak kontrolek. w zwiazku z tym, zmieniam kierunki na markowe aby uniknac podobnego partactwa. czy ledowe beda pasowaly do mojego moto bez dodatkowych opornikow? zarowki mam 4W.

 

- secundo - po odizolowaniu i sprawdzeniu czesci elektrycznej pod siedzeniem okazalo sie, ze motocykl serwisowal po prostu partacz. zreszta sami zobaczcie jak wygladaja polaczenia. o bezpieczniku 10A zamiast 7.5A nie wspomne.

 

2012-02-26%2013.27.23.jpg

 

2012-02-26%2013.27.39.jpg

 

2012-02-26%2013.27.49.jpg

 

2012-02-26%2013.28.35.jpg

 

- tertio - dzieki za info w sprawie elektryka. niech wysle do mnie na priv orientacyjna cene uslugi montazu m-unit i uporzadkowania wszystkiego mniej wiecej tak

 

Motogadget-M-unit-Tastersteuerung-Install.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki.

a ktos moze odpowiedziec na ponizsze?

 

czy ledowe kierunki beda pasowaly do mojego moto bez dodatkowych opornikow? zarowki mam 4W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie beda. Albo dodatkowe oporniki, albo elektorniczny przekaznik ktory wyeliminuje potrzebe opornikow przy kazdym migaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

thx - nie zawracam wiecej 4 literek. jak uporam sie z rozprowadzeniem elektryki to chetnie podziele sie materialem zdjeciowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.