Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

kombajnista

Co to jest za glut na wizjerze stanu oleju?

Polecane posty

Jak w temacie, w sobotę zrobiłem pare km i wszystko git. Odstawiłem do garażu. Dzisiaj rano paląc w garażu fajeczkę patrze na moto i widze to... Masło jakieś od wewnetrznej strony :evil: odpaliłem motor i zaczęło się to zmywać jak jogurt jakiś. Widział kto kiedy coś takiego? Na korku wlewu nie ma nic, olej nie ma nawet 500km najechane ( motul ester 5100 10w40) Poza tym syfem żadnych innych objawów. Przepraszam za slownictwo ale aż mi ciśnienie skoczyło :evil:

post-1049-1366037847,1463_thumb.jpg

post-1049-1366037847,346_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wilgoć po zimie se wlazła i se siedzi :lol: pojezdzisz trochę i zniknie. Zawsze to zauważysz po zgaszeniu moto

p.s. dziwny ten olej??????????????? tylko pińcet a taki jak g... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla uspokojenia własnego sumienia zlej ten olej do czystego pojemnika i sprawdź czy więcej tego syfu w nim nie pływa. Jeżeli nic nie zauważysz wlej go z powrotem lub zalej silnik nowym olejem bo koszty nowego nie są astronomiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mnie uspokoiłeś ale nigdy wczesniej tego nie zauważyłem, a często gapie sie na niego. Poza tym cały czas stoi w ogrzewanym garażu. Mialeś też takiego maślaka na wizjerku? Kolor oleju wyszedł ciemny na zdjeciu ale w rzeczywistości ma kolor jakby go wczoraj nalano...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dla uspokojenia własnego sumienia zlej ten olej do czystego pojemnika i sprawdź czy więcej tego syfu w nim nie pływa. Jeżeli nic nie zauważysz wlej go z powrotem lub zalej silnik nowym olejem bo koszty nowego nie są astronomiczne.

 

Poczekam na jeszcze kilka opinii ale prawdopodobnie wymienie olej i filtr raz jeszcze... Chyba że sie okaże ze to powszechne zjawisko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dla uspokojenia własnego sumienia zlej ten olej do czystego pojemnika i sprawdź czy więcej tego syfu w nim nie pływa. Jeżeli nic nie zauważysz wlej go z powrotem lub zalej silnik nowym olejem bo koszty nowego nie są astronomiczne.

JW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Troszkę mnie uspokoiłeś ale nigdy wczesniej tego nie zauważyłem, a często gapie sie na niego. Poza tym cały czas stoi w ogrzewanym garażu. Mialeś też takiego maślaka na wizjerku? Kolor oleju wyszedł ciemny na zdjeciu ale w rzeczywistości ma kolor jakby go wczoraj nalano...

 

 

Rozgrzej moto, tzn przejedz kilka kilometrów i jeżeli z oczka zniknie glut i olej będzie czysty to będzie to wilgoc... ja miałem tak w jednym motocyklu, glut straszny i po rozgrzaniu to odparowywało i znikało a po zatrzymaniu od nowa parowało, zobacz jak masz pojęcie gdzie to na odmę (wężyk od filtra do silnika) tam pewnie będzie woda, tzn skroplona na ściankach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej zrobił papa do czystego naczynia, niczego niepokojącego w nim nie widać poza tym ze jest juz nieco ciemniejszy. Postoi do jutra w naczyniu zobaczymy czy sie cos nie wytrąci z niego. Tak czy siak jutro zaleję nowym bo tego już spisałem na straty. Jeśli na nowym oleju pojawi się maślanka na szybce to uznam że ten typ tak ma :roll: Dam Wam znać jak się czegoś dowiem

post-1049-1366037851,5269_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej i Filtr wymieniony teraz czekamy na pogodę ;)

 

Ciekawostka...

Zlewając ten poprzedni olej do zutylizowania na dnie pojemnika zobaczyłem kawałek silikonu, jeden duży opiłek metalu i kilkanaście mniejszych oraz sporo czarnego pyłu, brudu. Mimo że olej był praktycznie nowy to jednak ile syfu zostało w silniku. Mam nadzieje że już wszystko sie wypłukało i zostało tylko czekać na wiosnę ;)

post-1049-1366037857,703_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opiłki były magnetyczne, czy niemagnetyczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety silniki są składane na silikon, więc można znaleźć kawałek przy zmianie oleju. Co do opiłków to nie zabieram głosu. Co do takiego gluta, to się zdarza. W S2R Pati po rozebraniu silnika do uszczelnienia, ponownym złożeniu i zalaniu olejem też straszyło. Teraz już chyba przestało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnej wymianie oleju 390km temu glut się nie pojawił. Ale nadal nie wiem czym był spowodowany. Grunt że go nie ma :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety silniki są składane na silikon, .

Taaa, koniecznie czerwony i musi wyłazić bokami.

Jak widzę silnik na silikon poskładany to mam komuś ochotę ręce poobcinać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do gluta to też mam i już się do niego przyzwyczaiłem a ciekawskim mówię że mam piaskowane szkiełko taki bajer :lol: tak na nawiasie to mój sprzęt ma wszystko i jest wyjątkowy i powinien nagrodę dostać hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy okazji sobotniej przejażdżki zauważyłem dziwną rzecz, otóż na wzierniku "oczku" oleju (czy jak to się tam fachowo nazywa) pojawiła się dziwna biała plama ja na zdjęciu poniżej, trochę jakby parafina się wytrąciła....
ktoś może dać diagnozę czym to spowodowane i jak temu zaradzić? wymiana oleju czy coś więcej?

 

tematy połączone

a wystarczyło poszukać

post-88054-0-62673700-1372057826_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przerabiany już "problem" na forum - to jest wilgoć w oleju.. myślę że dłuższa trasa (jakieś 30-50km) rozwiąże problem.  :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki,

przejażdżka była mniej więcej właśnie w takich granicach kilometrażu, ale faktycznie w tym sezonie więcej stoi niż jeździ także trzeba to zmienić, takie zalecenia i wnioski to rozumiem i lubię  :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie była podobna sytuacja przy odpałach krótszych niż te które rozgrzewają silnik to temperatury pracy, szczególnie w chłodne dni. Oczywiście już tego nie robię :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kilka razy po dłuższej przejażdżce odkręcałem korek wlewu oleju żeby para odparowała.

Pomogło glut nie występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli po tysiącu kilometrów od wymiany oleju wizjer dalej jest zamglony to wypadałoby wymienić ten olej? Wlałem go jakiś miesiąc temu, jeżdżę codziennie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

multistrada ma niedogrzany silnik - skoro miesiąc temu moto dostało swieżą oliwę , to jej nie wymieniaj, tylko wybierz sie na wyprawę rzędu 100-150 km... silnik musi osiągnąć temperaturę pracy i ja trzymać w długim przedziale czasowym , żeby wilgoć "odparowała"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też się przestraszyłem po zimie bo miałem tak samo a dwa tygodnie wcześniej wymieniałem w samochodzie uszczelkę pod głowicą bo mix olejowo wodny mi się zrobił. W moto pojeździłem po kilkadziesiąt kilometrów i tak jak pisał Nikewid po powrocie odkręcałem korek wlewu oleju w celu odparowania. Po trzech takich zabiegach problemu nie było i dopiero wtedy zmieniłem olej na nowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.