kombajnista 0 Napisano Marzec 7, 2012 Jak w temacie, w sobotę zrobiłem pare km i wszystko git. Odstawiłem do garażu. Dzisiaj rano paląc w garażu fajeczkę patrze na moto i widze to... Masło jakieś od wewnetrznej strony :evil: odpaliłem motor i zaczęło się to zmywać jak jogurt jakiś. Widział kto kiedy coś takiego? Na korku wlewu nie ma nic, olej nie ma nawet 500km najechane ( motul ester 5100 10w40) Poza tym syfem żadnych innych objawów. Przepraszam za slownictwo ale aż mi ciśnienie skoczyło :evil: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lukas270cdi 0 Napisano Marzec 7, 2012 a wilgoć po zimie se wlazła i se siedzi :lol: pojezdzisz trochę i zniknie. Zawsze to zauważysz po zgaszeniu moto p.s. dziwny ten olej??????????????? tylko pińcet a taki jak g... :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr Dudek 0 Napisano Marzec 7, 2012 Dla uspokojenia własnego sumienia zlej ten olej do czystego pojemnika i sprawdź czy więcej tego syfu w nim nie pływa. Jeżeli nic nie zauważysz wlej go z powrotem lub zalej silnik nowym olejem bo koszty nowego nie są astronomiczne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kombajnista 0 Napisano Marzec 7, 2012 Troszkę mnie uspokoiłeś ale nigdy wczesniej tego nie zauważyłem, a często gapie sie na niego. Poza tym cały czas stoi w ogrzewanym garażu. Mialeś też takiego maślaka na wizjerku? Kolor oleju wyszedł ciemny na zdjeciu ale w rzeczywistości ma kolor jakby go wczoraj nalano... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kombajnista 0 Napisano Marzec 7, 2012 Dla uspokojenia własnego sumienia zlej ten olej do czystego pojemnika i sprawdź czy więcej tego syfu w nim nie pływa. Jeżeli nic nie zauważysz wlej go z powrotem lub zalej silnik nowym olejem bo koszty nowego nie są astronomiczne. Poczekam na jeszcze kilka opinii ale prawdopodobnie wymienie olej i filtr raz jeszcze... Chyba że sie okaże ze to powszechne zjawisko Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Marzec 7, 2012 Dla uspokojenia własnego sumienia zlej ten olej do czystego pojemnika i sprawdź czy więcej tego syfu w nim nie pływa. Jeżeli nic nie zauważysz wlej go z powrotem lub zalej silnik nowym olejem bo koszty nowego nie są astronomiczne. JW Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lukas270cdi 0 Napisano Marzec 7, 2012 Troszkę mnie uspokoiłeś ale nigdy wczesniej tego nie zauważyłem, a często gapie sie na niego. Poza tym cały czas stoi w ogrzewanym garażu. Mialeś też takiego maślaka na wizjerku? Kolor oleju wyszedł ciemny na zdjeciu ale w rzeczywistości ma kolor jakby go wczoraj nalano... Rozgrzej moto, tzn przejedz kilka kilometrów i jeżeli z oczka zniknie glut i olej będzie czysty to będzie to wilgoc... ja miałem tak w jednym motocyklu, glut straszny i po rozgrzaniu to odparowywało i znikało a po zatrzymaniu od nowa parowało, zobacz jak masz pojęcie gdzie to na odmę (wężyk od filtra do silnika) tam pewnie będzie woda, tzn skroplona na ściankach. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kombajnista 0 Napisano Marzec 7, 2012 Olej zrobił papa do czystego naczynia, niczego niepokojącego w nim nie widać poza tym ze jest juz nieco ciemniejszy. Postoi do jutra w naczyniu zobaczymy czy sie cos nie wytrąci z niego. Tak czy siak jutro zaleję nowym bo tego już spisałem na straty. Jeśli na nowym oleju pojawi się maślanka na szybce to uznam że ten typ tak ma :roll: Dam Wam znać jak się czegoś dowiem Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kombajnista 0 Napisano Marzec 9, 2012 Olej i Filtr wymieniony teraz czekamy na pogodę ;) Ciekawostka... Zlewając ten poprzedni olej do zutylizowania na dnie pojemnika zobaczyłem kawałek silikonu, jeden duży opiłek metalu i kilkanaście mniejszych oraz sporo czarnego pyłu, brudu. Mimo że olej był praktycznie nowy to jednak ile syfu zostało w silniku. Mam nadzieje że już wszystko sie wypłukało i zostało tylko czekać na wiosnę ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jagoda 0 Napisano Marzec 10, 2012 Nie brzmi dobrze ;D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
rort 0 Napisano Marzec 18, 2012 Opiłki były magnetyczne, czy niemagnetyczne? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kombajnista 0 Napisano Marzec 21, 2012 Opiłki były magnetyczne, czy niemagnetyczne? Magnes ich nie przyciąga. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
milek1 0 Napisano Marzec 24, 2012 Niestety silniki są składane na silikon, więc można znaleźć kawałek przy zmianie oleju. Co do opiłków to nie zabieram głosu. Co do takiego gluta, to się zdarza. W S2R Pati po rozebraniu silnika do uszczelnienia, ponownym złożeniu i zalaniu olejem też straszyło. Teraz już chyba przestało. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kinio 0 Napisano Marzec 27, 2012 Też mam takiego gluta ...ale na cały wizjer :/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kombajnista 0 Napisano Marzec 27, 2012 Po kolejnej wymianie oleju 390km temu glut się nie pojawił. Ale nadal nie wiem czym był spowodowany. Grunt że go nie ma :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Marzec 28, 2012 Niestety silniki są składane na silikon, . Taaa, koniecznie czerwony i musi wyłazić bokami. Jak widzę silnik na silikon poskładany to mam komuś ochotę ręce poobcinać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Maj 26, 2012 Co do gluta to też mam i już się do niego przyzwyczaiłem a ciekawskim mówię że mam piaskowane szkiełko taki bajer :lol: tak na nawiasie to mój sprzęt ma wszystko i jest wyjątkowy i powinien nagrodę dostać hehe Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pedro 0 Napisano Czerwiec 24, 2013 przy okazji sobotniej przejażdżki zauważyłem dziwną rzecz, otóż na wzierniku "oczku" oleju (czy jak to się tam fachowo nazywa) pojawiła się dziwna biała plama ja na zdjęciu poniżej, trochę jakby parafina się wytrąciła....ktoś może dać diagnozę czym to spowodowane i jak temu zaradzić? wymiana oleju czy coś więcej? tematy połączone a wystarczyło poszukać Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 24, 2013 przerabiany już "problem" na forum - to jest wilgoć w oleju.. myślę że dłuższa trasa (jakieś 30-50km) rozwiąże problem. :-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pedro 0 Napisano Czerwiec 24, 2013 dzięki, przejażdżka była mniej więcej właśnie w takich granicach kilometrażu, ale faktycznie w tym sezonie więcej stoi niż jeździ także trzeba to zmienić, takie zalecenia i wnioski to rozumiem i lubię :razz: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Raxon 1 Napisano Czerwiec 24, 2013 U mnie była podobna sytuacja przy odpałach krótszych niż te które rozgrzewają silnik to temperatury pracy, szczególnie w chłodne dni. Oczywiście już tego nie robię :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikewid 0 Napisano Czerwiec 24, 2013 ja kilka razy po dłuższej przejażdżce odkręcałem korek wlewu oleju żeby para odparowała. Pomogło glut nie występuje. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ciechu 0 Napisano Maj 14, 2014 Czyli jeżeli po tysiącu kilometrów od wymiany oleju wizjer dalej jest zamglony to wypadałoby wymienić ten olej? Wlałem go jakiś miesiąc temu, jeżdżę codziennie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 14, 2014 multistrada ma niedogrzany silnik - skoro miesiąc temu moto dostało swieżą oliwę , to jej nie wymieniaj, tylko wybierz sie na wyprawę rzędu 100-150 km... silnik musi osiągnąć temperaturę pracy i ja trzymać w długim przedziale czasowym , żeby wilgoć "odparowała" Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
dlugi 0 Napisano Maj 14, 2014 Ja też się przestraszyłem po zimie bo miałem tak samo a dwa tygodnie wcześniej wymieniałem w samochodzie uszczelkę pod głowicą bo mix olejowo wodny mi się zrobił. W moto pojeździłem po kilkadziesiąt kilometrów i tak jak pisał Nikewid po powrocie odkręcałem korek wlewu oleju w celu odparowania. Po trzech takich zabiegach problemu nie było i dopiero wtedy zmieniłem olej na nowy :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach