Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Mały

996 sprzęgło problem!!!

Polecane posty

Witam i proszę o pomoc bardziej doświadczonych .

 

A więc ,po zakupie moto okazało się że mam do wymiany sprzęgło. Tarczki oraz sprężyny. Przekładki trzymają wymiar, kosz sprzęgłowy (Stal) nie tknięty ,wybierak również.

Gdy doszły części chciałem poskładać wszystko tak jak miałem wcześniej.I tu wyszły jakieś dziwne rzeczy.Wygląda to tak jak bym miał jedna tarczkę za dużo(niema na nią miejsca w koszu sprzęgłowym).

Zajrzałem do manuala i wyszło na to,że mój poprzednik poskładał sprzęgło tak aby przetrwało jazdę próbną.

 

Tak to wyglądało (podaję kolejność od strony silnika)

 

A=przekładki 1.5mm (7szt)

B=tarczki sprzęgłowe (8szt)

C=przekładki 2mm (3szt w tym jedna o mniejszej średnice wygięta)

 

C (wygięta)-C-B-A-B-A-B-A-B-A-B-A-B-A-B-A-B-C=DOCISK

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem manuala ,ale chyba według niego powinienem mieć 6szt tarczek,6szt przekładek 2mm ,1szt przekładka 1.5mm.Co wy na to? Czy mógłby mi ktoś z kolegów podać prawidłową

kolejność oraz ilość tarczek i przekładek.

 

Druga sprawa to słabe ciśnienie w układzie. Przelałem przez układ chyba już 0.5l płynu. Zero powietrza układ szczelny bez wycieków (docisk tłoczkowy jakiś akcesoryjny czarny).

Wygląda to tak,że mając ustawioną klamkę na 1 gdy wciskam sprzęgło pierwszy cm zero reakci ,dopiero po chwili w układzie pojawia się ciśnienie. A odpuszczając klamkę sprzęgło łapie już od samej

manetki. Mając ustawioną klamkę na inną wartość 2,3lub 4 mam brak sprzęgła (nie wysprzęgla do końca).

 

Mam nadzieję ,że dość zrozumiale opisałem przypadek mojej włoszki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i koleżanki, czyżby nikt na tym forum nie jeździł 996!? :roll:

Znajdzie się` osobą która chętnie mi pomoże z moim sprzęgłem? Będę bardzo wdzięczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wstyd, żeby koledze nikt nie pomógł. Ja niestety nie mam pojęcia, tak to bym podpowiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj poradzi pewnie Tełoś - ale się szykuje na Jarocin, jak myślę... :roll:

 

Mały - z Krotoszyna do Poznania masz kawałek - weź to w torbę i jedź do HRG - do Macieja.

Też się nie znam, to sam nie pomogę. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Wiec moze Ja wtrace swoje 3 grosze... ;)

Jesli sprzeglo nie jest zapowietrzone a masz zamontowany oryginalny kilkuletni juz przewod to wlasnie on moze byc przyczyna owej "usterki"... Prawdopodobnie to przewod sprzeglowy "puchnie" kiedy wyciskasz sprzeglo i to wlasnie w nim rosnie poziom plynu a nie w wysprzegliku.

To taka moja diagnoza na odleglosc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A przewód w oplocie może puchnąc? :roll: Bo domyślam się że taki jest w 996, jak u mnie nawet jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest akcesoryjny slave cylinder (jezeli o to ci chodzi) moze miec inna dlugosc tloczka. Wtedy dodatkowo jest kawalek walka w komplecie, ktory powinien byc umieszczony miedzy nim a orginalnym walkiem sprzegla. Gdy go nie masz, trzeba zmierzyc wszystko i wlasciwy dorobic lub prosto zastosowac odpowiednia kulke stalowa.

 

Co do kolejnosci i ilosci tarcz nie bede sie wypowiadal bo nie mam takiego modelu, a manuala nie chce mi sie czytac :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj jedną tarczę mniej i wtedy sprawdz siłownik sprzęgła, bo jak masz za dużo tarcz to jak wciśniesz sprzęgło to docisk wyskoczy z ząbków w które wchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompkę sprzęgła też odpowietrzyłeś, czy tylko na dole, przy wysprzęgliku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nieistotna jest ilość tarcz czy przekładek, a raczej nic nie mówi. Istotna jest grubość całego pakietu i prawidłowość jego montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jezeli jest akcesoryjny slave cylinder (jezeli o to ci chodzi) moze miec inna dlugosc tloczka. Wtedy dodatkowo jest kawalek walka w komplecie, ktory powinien byc umieszczony miedzy nim a orginalnym walkiem sprzegla. Gdy go nie masz, trzeba zmierzyc wszystko i wlasciwy dorobic lub prosto zastosowac odpowiednia kulke stalowa.

 

Co do kolejnosci i ilosci tarcz nie bede sie wypowiadal bo nie mam takiego modelu, a manuala nie chce mi sie czytac :P

 

Witam. xxtreme przyszło mi to do głowy :) Zrobiłem tak jak mówiłeś i powiem Ci że klamka od razu zrobiła się twarda ! ale użyłem chyba za dużej kulki z łożyska! sprzęgło po tym zabiegu było cały czas na pół wysprzęglone.

 

Biały jeśli chodzi o spakowanie gratów i wybranie się do Poznania ! tu jest problem ponieważ mieszkam aktualnie w Niemczech i tu mam motocykl :D

 

A co do sprzęgła to rozebrałem ,złożyłem i jakimś cudem jest już dobrze :D Tak czy inaczej wielkie dzięki za odp.. dzięki wam wiem więcej niż wiedziałem wcześniej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat,

 

Zapowietrza mi się jakoś układ (pompa i wysprzęglik seria) po ok 100km przejechanych, klamka lekko mięknie (najbardziej to słychać bo suchar nie dzwoni tak jak powinien) i utrudnione jest złapanie luzu.

 

Wężyk na odpowietrznik, wyjdzie jeden pęcherzyk powietrza i problem z głowy do następnej jazdy. 

 

Jakieś sugestie gdzie szukać lewego powietrza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek trza odpowietrzyć samą pompę porządnie, potem na dole silownik...nie jest to szybka sprawa, czasem zajmuje ok. 1 godziny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe żeby odpowietrznik łapał lewe powietrze?

Wtedy musiało by również ciec . 

Po pierwsze nic nie cieknie ?

Po dugie  dobrze odpowietrzyć , potem zastanawiać sie co dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie może nie, że cieknie, ale po jeździe kapturek jest mokry więc trochę się poci. 

 

Wymienię odpowietrznik i zobaczymy co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.