Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
jakitaki

Runda 9 - Brno

Polecane posty

Cisza :D bo KRL pewnie w Brnie

Kwalifikacje w Czechach wyglądają następująco :

post-392-1366038465,2814_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w stockach Andrzej Chmielewski na 1098R zająl 10 miejsce.

Włoch Lamara na Pani Gałce zajął 2 miejsce i jest liderem generalki

 

Co tam Royal pisałeś o panigale??? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No kto by pomyślał ze nasz wielki i wspaniały szkopek znów nie dojedzie. :)

 

CiesZy za to 4 miejsce Sama Lowesa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No kto by pomyślał ze nasz wielki i wspaniały szkopek znów nie dojedzie. :)

 

CiesZy za to 4 miejsce Sama Lowesa

WSS dwa razy red flag , ten drugi wypadek szpatny :? , dobrze że koleś nie dostał motorem uff

SBK baardzo ciekawe . Melandri z Syksem pierwsza klasa . Żal trochę że Carlos się oddala no chyba że przelicza punkty i woli trzecie miejsce niż walkę o pierwszą pozycję i ryzyko nie dojechania - a tego już trochę w tym sezonie było :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyścigi zapierające dech w piersi. szczególnie walka o pudło pomiedzy melandrim i syksem.

Ikrencik tak jak wcześniej pisałem o Panigalce WSBK to inny świat inne pieniadze i motocykle więc nie ma co dłużej dywagować na ten temat.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Wyścigi zapierające dech w piersi. szczególnie walka o pudło pomiedzy melandrim i syksem.

Ikrencik tak jak wcześniej pisałem o Panigalce WSBK to inny świat inne pieniadze i motocykle więc nie ma co dłużej dywagować na ten temat.....

 

 

Owszem świat i pieniądze inne ale motocykle te same i koszty przygotowania są wysokie zarówno dla BMW, Kawasaki jak i innych w STK 1000 w Pucharze Świata.

 

Ty jako zawodnik zapewne doskonale się orientujesz w regulaminie klasy STK 1000 w której jeździ Panigale klasa motocykli Stock-owych nie ma za wiele wspólnego z motocyklami klasy SBK.

 

Są to absolutnie seryjne motocykla z niewielkimi modyfikacjami nie ma tu tajnych części branych znikąd wszystko musi posiadać fabryczna homologacje i musi zostać w skali roku wyprodukowane w ilości minimum 1000szt w przeciwieństwie do cwaniactwa jakie znajdziesz w Polsce w tej klasie w Pucharze Świata nikt nie może sobie pozwolić na ściemę i gierki ponieważ team traci punkty a co za tym idzie pieniądze. Motocykl w Mistrzostwach to jedno ale większym kosztem są opłaty startowe.

 

Oczywiście jakość obsługi najlepszych zespołów w STK 1000 to faktycznie klasa światowa i często te same zespoły które budują motocykle SBK dla przykładu Panigale w Stockach 1000 jest przygotowane przez Barni racing i DMC Racing – są to motocykle seryjne w każdym punkcie.

Rozmawiałem podczas rundy w Brnie z Głównym inżynierem ekipy Barni Racing: Giovanni Crupi – powiedział że każdy z motocykli ich ekipy w czasie 6 rund które już się odbyły był badany przez komisję techniczną w tym cztery razy był rozbierany silnik z powodu protestów innych ekip – w Mistrzostwach Świata protest to norma nie tak jak u nas gdzie protest jest czymś niezwykłym po pierwsze dla tego że kto miałby ocenić czy silnik faktycznie został zmodyfikowany w niedozwolony sposób, kolejna rzecz to koszty ewentualnej rozbiórki ponownego złożenia – protest spowodowałby natychmiastową reakcje i osoba składająca go w kolejnej rundzie także zostałaby oprotestowana i tak w koło Macieju, takie Polskie piekiełko ale zostawmy to.

Wracając do rozmowy zapytałem go w jakim stopniu Panigale jest fabrycznym motocyklem powiedział że w 100% poza wymianą kitu dostępnego w zestawie fabrycznym no i oczywiście jak to ujął nie godziny a dni spędzone na hamowni by całość była zestrojona optymalnie jako ciekawostkę dodał też że silnik Panigal jest znacznie trudniejszym w ustawieniu i regulacji niż silnik 1198 i nie jest to kwestia tego, że jest to nowy model.

Zapytałem także o koszt przygotowania motocykla dla człowieka z ulicy do klasy STK1000 – Barni Racing posiada dwa pakiety:

Pakiet pierwszy to kompletne przygotowanie + komplet części (wszystko od owiewek, przez zębatki, sety po przygotowanie silnika) koszt to 11 tyś/eur – do tej kwoty są wliczone trzy serwisy w trakcie sezonu.

Pakiet drugi to samo przygotowanie motocykla koszt 3,8 tyś/eur.

 

Dalej wiec nie rozumiem o co chodzi z tym Panigale – nawet przyjmując że WSBK to inny świat to przygotowanie sprzętu Ducati, BMW, Hondy czy Kawasaki na tym poziomie niesie za sobą koszty a największa różnica polega na dostępności części faktycznie taki zespół jak Barni czy inne zespoły w WSBK mają znacznie większy dostęp do części niż przeciętny zjadacz chleba. Ekipa taka jak Barni Racing dostaje z fabryki części w ilości takiej by mogła z niej wybrać te które są najlepsze – przykład ( korbowody ) tolerancja fabryczna w ciężarze to ok. + - 4% oczywiście najlepiej byłoby zamontować te najlżejsza ale trudno jest wyłożyć kasę na powiedzmy 12 sztuk by z nich wybrać te dwa najlżejsze i dodatkowo takie które różniłyby się między sobą masa w najmniejszym stopniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.