musieli 30 Napisano Luty 24, 2013 Widać było wyraźnie, że na prostych Panigale lekko dostawało, ale też wyraźnie było widać jak szybko Carlos odrabiał w zakrętach. Szkoda, że coś poszło nie tak, ale widać że Ducati jest bardzo konkurencyjne. Myślę, że szczególnie na wolniejszych i krętych torach będzie zamiatać konkurencję - czyli podobnie jak historyczne modele startujące w SBK. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Luty 24, 2013 Kuźwa, jak ja nie lubię mieć racji :evil: ... :( A co z Badovinim???? Bo nie było go na starcie... Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Luty 24, 2013 Badovini nie startował ponieważ podczas treningów zaliczył glebę i ma pękniętą kostkę. poniżej wklejam wyniki wyścigów: WYŚCIG 1 1. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 fabryczne 33'47 0.109 2. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 fabryczne 33'48 0.461 3. Michel Fabrizio (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 fabryczne 33'48 0.468 4. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 33'52 0.811 5. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33'52 0.862 6. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33'53 0.878 7. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 33'53 0.939 8. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 34'05 0.053 9. Leon Camier (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34'06 0.261 10. Max Neukirchner (MR-Racing) Ducati Panigale 1199 34'13 0.666 11. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34'17 0.414 12. Ivan Clementi (HTM Racing) BMW S1000 RR 34'17 0.520 13. Alexander Lundh (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 34'32 0.294 14. Glen Allerton (Next Gen Motorsports) BMW S1000 RR 34'35 0.741 15. Jamie Stauffer (Team Honda Racing) Honda CBR1000RR 34'40 0.562 16. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35'09 0.839 17. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 35'20 0.483 RT. Carlos Checa (Ducati Team Alstare) Ducati Panigale 1199 18'28 0.459 RT. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 18'28 0.468 RT. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 fabryczne 3'10 0,979 WYŚCIG 2 1. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 33m 45.938s 2. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +0.418s 3. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 +1.382s 4. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma RSV4 +2.282s 5. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +11.545s 6. Davide Giugliano ITA Althea Racing RSV4 +12.508s 7. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +17.330s 8. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR +17.339s 9. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +19.886s 10. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR +19.996s 11. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R +27.629s 12. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR +42.809s 13. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR +42.893s 14. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +44.899s 15. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R +57.824 16. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR +1m 22.574s 17. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 +2 laps Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 24, 2013 poniżej wklejam wyniki wyścigów: Poprosimy również o komentarz ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Luty 24, 2013 poniżej wklejam wyniki wyścigów: Poprosimy również o komentarz ;) Właśnie jestem w trakcie pisaniny. :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
lkrencik 0 Napisano Luty 24, 2013 Jak Carlos sie nie podnosil moje "ojapier.....nicze" obudzilo Żonę Synka i pól bloku. Aprille dają rade i to bardzo. Czy dowazanie motocykli ma miec miejsce tylko w Ducati czy tez inne zespoły tez? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Koralikowa 0 Napisano Luty 24, 2013 klepie komentarz , będzie co poczytać :lol: ;) :lol: :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 24, 2013 Aprille dają rade i to bardzo. Jak byś nie zauważył, w zeszłym roku też dawały ;) RSV4 to fajne maszyny, nie da się złego słowa na nie powiedzieć. Niemniej jednak będąc desmortodoxem... hmm.. :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Franz 0 Napisano Luty 24, 2013 ..... i wszystko po staremu. Choć poraża potencjał Panigale braki w szybkosci na prostych daja te same efekty jak rok temu. Ta wywrotka Carlosa i te z zeszłego roku maja jedno żródło powstanie. Za kazdym razem Checa musi nadrabiać. Musi ryzykować i tak sie to konczy. W koncu powie dość, on nie ma 25 lat. Róznica predkości o 15 km/h zabije najlepszego. Carlos ma takie umiejatności, ze w jakis tam sposób te niedostaki niweluje, ale reszty nie widać. Jaka szkoda.......... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Alcapone 0 Napisano Luty 24, 2013 klepie komentarz , będzie co poczytać :lol: ;) :lol: :lol: Dlugo klepie xD wez go pogon troche :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Koralikowa 0 Napisano Luty 24, 2013 poganiam ale to perfekcjonista :lol: ;) sam czyta swoje wypociny po parę razy :lol: :lol: i ciągle coś poprawia , dopisuje :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Luty 24, 2013 Dwadzieścia dwa okrążeń pierwszego wyścigu sezonu 2013 w Australii za nami. Ducati Panigale w swoim debiucie w WSBK startowało z pole position przy okazji dominując większość sesji treningowych przed wyścigiem. Pozwala to optymistycznie patrzeć na projekt Ducati w WSBK. Wszyscy wiedzą, że wyścig to nie tylko walka z czasem ale także albo i przede wszystkim walka z innymi kierowcami, własnymi słabościami i błędami. O ile Carlos wygrał walkę nerwów podczas treningów nie pozostawiając wątpliwości kto okrążenie toru Phillip Island pokonuje najszybciej w historii startów na tym torze motocykli SBK. O tyle przegrał wyścig nerwów podczas pierwszego startu a ten zdominowany został dla odmiany przez zawodników dosiadających innej Włoskiej maszyny Aprilii. Osobiście spodziewałem się takiego obrotu sprawy, Aprilii to już bardzo dojrzały projekt i moim zdaniem jako całość stanowi aktualnie najlepszy pakiet. Wyścig rozpoczął się od wyrabiania drobnej przewagi przez Eugene Laverty. Walkę z tyłu toczyli Tom Sykes na Kawasaki i Marco Melandri na BMW. Sykes kilka okrążeń później pozostał w tyle jak sięgniemy pamięcią do startu Toma w sezonie 2012 wyglądało to dokładnie tak samo. Melandri, Leon Haslam i Carlos Checa wyprzedzają w konsekwencji Syksa. W tym czasie Laverty powiększa swoją przewagę do 1,5sek. Za plecami Lavertego trwa cały czas walka i zawodnicy zamieniają się miejscami. Carlos Checa wskakuje na drugie miejsce na kilka okrążeń, ale Sylvain Guintoli naciskał cały czas i wyprzedza Carlosa po zakręcie „syberia”. Checa spada na pozycję trzecią a z wyścigu jako pierwszy odpada Davide Giugliano awaria kończy jego debiutancki wyścig na Aprilii. W połowie wyścigu, po zwykłym tasowania, Carlos Checa zrozumiał, że nie może pozwolić by dwie Apriliie oddalały się od niego i zaczął mocniej naciskać tasując się przy okazji z Marco Melandrim. Po wyjściu z „Syberii” Carlos mocno rozpędzony chciał maksymalnie opóźnić hamowanie dojeżdżając do zakrętu „Hondy” jednak nie wyhamował przed Marco Melandri i dochodzi do bardzo groźnie wyglądającego upadku po którym Carlos traci przytomność i zostaje odwieziony do szpitala w Melbourn. A Marco Melandri musi poczekać na wyścig nr.2. Dla Ducati runda w Phillip Island jest już zakończona a ja nie muszę w tej sytuacji opisywać wyścigu nr2. :( Z przodu, Sylvain Guintoli mozolnie odrabia stratę do Eugene Laverty i wyprzedza go wychodząc na prowadzenie, natomiast Michel Fabrizio toczy bój z Leon Haslam, który ostatecznie wygrywa. Wyścig kończy się podium na którym stoją trzy Aprilie Guintoli, Laverty i Fabrizzio. Dalej stawka wygląda następująco: Chaz Davies, Tom Sykes i Loris Baz, Leon Haslam. Przebieg wyścigu jasno odpowiada nam na pytanie kto jest najlepiej przygotowany do wyścigu w tym sezonie. Zawodnicy Aprilii mają naprawdę dobry motocykl do wygrywania i wśród nich należy upatrywać przyszłego Mistrza. By jednak nie było tak słodko trzeba jasno powiedzieć coś o czym mówiłem przed sezonem a potwierdza się to już od pierwszego wyścigu. Stawka w tym roku jest wyjątkowo wyrównana więc może wydarzyć się wiele , wyścigi to także wywrotki, kontuzje i awarie sprzętu oznacza to, że przed nami używając słów komentatora F1 „ARCY CIEKAWY” sezon. Panigale od początku zaskakuje wszystkich, na łamach fachowej prasy i portali wszyscy znawcy tematu wypowiadają się w tonie zaskoczenia, które jest dodatkowo pogłębione brakiem sukcesów a raczej blamażem Ducati w MotoGP. Pamiętajmy, że Panigale jest motocyklem o konstrukcji bardzo zbliżonej do konstrukcji Desmosedici z czasów oryginalnego projektu 2006-2008. Niektórych niepokoi prędkość jaką osiąga Ducati w odniesieniu do pozostałych maszyn w stawce i faktycznie jasno trzeba stwierdzić, że Ducati pod względem prędkości maksymalnej wypada słabo a nawet bardzo słabo. Różnica sięga 10-15km/h tu jednak trzeba sięgnąć do bardzo bogatej historii startów Ducati w WSBK, zawsze nie licząc w zasadzie sezonu w którym dopuszczone do klasy SBK zostały motocykle 1000cc z restyktorami, Ducati było motocyklem osiągającym najniższe prędkości maksymalne. Pamiętajmy też, że wyścigi wygrywa się na zakrętach nie na prostych, choć oczywiście zwiększenie prędkości pomogłoby znacząco zawodnikom. Jednak miałoby to także konsekwencje w postaci odebrania największego atutu jaki ma Ducati lub jak kto woli silnik „L” a więc szybkość wyjścia z zakrętów. Po pierwszej rundzie pozostał mi duży niedosyt, choć też pozostaje z przekonaniem, że Ducati ma konkurencyjny motocykl w tym sezonie – nawet bardzo konkurencyjny i tu pojawia się mała obawa. W głowie mam cały czas regulamin, który jasno mówi o dodaniu 3kg później kolejnych 3kg i jeżeli dalej motocykl o poj. 1200cc będzie wyraźnie górował nad resztą motocykli to może zostać wyposażony w restryktory dopływu powietrza. Jeżeli jeszcze nie wiecie, to spieszę z informacją, że już zespół Aprilii i BMW złożył wniosek do komisji technicznej o zastosowanie wobec Ducati dodatku w postaci 3kg. Pierwsza runda nie skończyła się szczęśliwie dla Ducati, ale wiemy co było przyczyną takiego biegu sprawy, błąd popełnił człowiek i mam nadzieje, że w dalszej części sezonu Carlos będzie tych błędów unikał a przy odrobinie szczęścia możemy być świadkami bardzo ciekawego sezonu w wykonaniu Ducati i Carlosa. Panigale już na samym początku okazuje się być konkurencyjnym motocyklem jak zauważył Max Biaggi okazuje się także być odporne na spotkania z asfaltem a padały stwierdzenia, że najdrobniejsza gleba będzie kończyła zabawę Panigale na torze. Mnie to dziwi ponieważ konstrukcja z ramą cząstkową od kilku lat bierze udział w wyscigach MotoGP i STK i jakoś nigdy nie było sytuacji byśmy nie zobaczyli podczas wyścigu powiedzmy E. Lammarry -który w zeszłym roku podczas całego sezonu wywracał sie na Panigale 21 razy. Reasumując możemy oczekiwać kolejnej rundy w optymistycznych nastrojach. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 24, 2013 Trochę szkoda w tej sytuacji, że na weryfikację wszystkiego co sądzimy trzeba będzie czekać ponad miesiąc... Osobiście uważam to za drobną skuchę w kwestii ułożenia kalendarza. To tak jak by laska pokazała cycki, a na resztę kazała czekać 2 godziny :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Luty 24, 2013 Trochę szkoda w tej sytuacji, że na weryfikację wszystkiego co sądzimy trzeba będzie czekać ponad miesiąc... Osobiście uważam to za drobną skuchę w kwestii ułożenia kalendarza. To tak jak by laska pokazała cycki, a na resztę kazała czekać 2 godziny :lol: Muszę przyznać, że trafiłeś tu w sedno sprawy :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Luty 24, 2013 :clap: jesteś gość KRL :thumbup: Jak mówisz prędkość mogła by pomóc ale to zakręty są atutem Ducati i jest to absolutnie możliwe abyśmy triumfowali pod koniec sezonu . Jest tu jeszcze jedna bardzo zasadnicza kwestia - presja a właściwie PRESJA . Jest to zupełnie nowa konstrukcja w stawce która po długim oczekiwaniu , niesamowitych opisach i zapowiedziach firmy ,"superquadrata" w końcu zadebiutowała w klasie dla siebie królewskiej ;) . Teraz trzeba udowodnić że to nie tylko dane na wykresach . Drugą , zdawało by się prozaiczną sprawą jest kwestia zespołowego kolegi który trzymając się czołówki podnosił by morale zespołu oraz rozwiewał wątpliwości samego Carlosa . Czy Ayrton Badovini podoła udzwignąć ten ciężar ? Mam nadzieję ponieważ w testach spisywał się rewelacyjnie - co do Carlosa nie mam wątpliwości , ale jak wspomniał Franz "7" ma już swój wiek i nie sądzę aby startował dłużej niż kolejne dwa sezony . Więc chłopaki bierzcie się do roboty bo jest potencjał ogromny ! Oby Ducati znowu zaintrygowało cały motocyklowy światek po raz kolejny w historii zdobywając tytuł na debiutanckiej konstrukcji ! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Luty 24, 2013 Chciałbym dodać jeszcze coś w materii naszych oczekiwań: Musimy pamiętać, że każdy tor na jakim zjawią się Aprilia, BMW, Honda, Kawasaki i Suzuki jest dla tych maszyn torem znanym a więc takim na który posiadają tzw. bazowe ustawienia. Dla Panigale w zasadzie każdy tor to nowy obiekt wymagający znalezienia ustawień bazowych, które stanowią dopiero punkt wyjścia do dalszych prac a co za tym idzie osiągania dobrych wyników. Doświadczenie Carlosa zapewne jest czynnikiem mocno wspomagającym ekipę i ułatwiającym znalezienie tego „punktu G” niestety pozostali zawodnicy nie posiadają jeszcze takiego doświadczenia więc mogą mieć większy problem w czytaniu motocykla. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Luty 24, 2013 To że Ducati zawsze były mocne w zakrętach nie ulegało wątpliwości, ale jak to się ma do nowo skonfigurowanych torów, kiedyś Assen było zawsze domeną Ducati od momentu złagodzenie zakrętów i dłuższych prostych sprawa ma się na niekorzyść L-2, a Moskwa ? Ja to już nawet uległem paranoi że specjalnie budują i przebudowywują tory, żeby ukrócić dominację Ducati, zresztą dotyczy to też regulaminu, a jak ze skrzyniami biegów nadal Ducati ma zakaz ( ?)... mam nadzieję, że się MYLĘ :crazy: :wtf: :crazy: :shock: Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pablo 0 Napisano Luty 24, 2013 Zdaniem Maxa Biaggiego - jeśli Panigale nie zostanie "dociążone", to Carlos ma w garści mistrzostwo swiata w sezonie 2013. Pożyjemy, zobaczymy, a ja powtarzam to sobie jak mantrę... ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki72 1 Napisano Luty 24, 2013 Ja to już nawet uległem paranoi że specjalnie budują i przebudowywują tory, żeby ukrócić dominację Ducati, :lol: :lol: :lol: normalnie Macierewicz bis :lol: a propos wyścig/i - cieszmy się choć tym, że na podium w przewadze włoskie konstrukcje, a nie np. germanskie :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kaz 0 Napisano Luty 24, 2013 Panowie w streszczeniu TB na 1199 I nie mamy zadnego problemu.CC nie jest wystarczajaco agresywny technika jazdy Ducati veses inline4 zawsze wymagala ataku ale nie po1,2,3 okrazeniach lecz momentalnie po utracie pozycji na prostej w nastepnych 2,3 zakretach jesli kierowca tego nie osagnie to na nastepnej prostej RSV ,BMW ,ZX10 osigaja nastepne 10/20 metrow Fogy,Troy udowodnili to wiele razy .Jesli motor robi Rekord S.Pole a w wyscigu spada o pozycje co 2/3 kolka to Moje zdanie jest ze Carlos za dlugo Czeka no wlasnie 'Checa' a tu nie ma na co czekac zastraszyc opozycje odwrucic sytuacje, biora nas na prostej ok my ich od razu atakujemy w 1/2 zakrecie nastepne kolko to samo I zmowu to TB potrafil wten sposob oslabic psychicznie opozycje.TB come back!!! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Franz 0 Napisano Luty 24, 2013 ....hm mialem takie marzenie na ten sezon TB i CC, taki sobie TeamDucati. :twisted: :twisted: :twisted: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Luty 24, 2013 Franz... "to se ne wrati"... Ja to myślę, żeby oprócz CC ktoś jechał młody agresywny żądny sukcesów, ale z talentem...może M .Vd Mark z WSSP??? Pozdr.J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Luty 24, 2013 Franz... "to se ne wrati"... Ja to myślę, żeby oprócz CC ktoś jechał młody agresywny żądny sukcesów, ale z talentem...może M .Vd Mark z WSSP??? Pozdr.J-999 A ja myślę, że na Ducata najlepsi są zawodnicy z dużym doświadczeniem w zasadzie jedynym młodym Mistrzem Świata dosiadający Ducati w WSBK był J. Toseland i T.Corser reszta zdobywała tytuł na Dusi po 30-ce lub w wieku 30-tu lat N. Hodgson. Krótko mówiąc panowie w moim wieku a więc młodzi duchem ;) :lol: Zresztą historia zdaje się potwierdzać ten stan rzeczy. Foggy, Balistic, Checa, Polen, Roche Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 24, 2013 Do dukata się dorasta ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Luty 25, 2013 Dziś rano Carlos opuścił szpital w Melbourne . Trafił tam wczoraj z podejrzeniem wstrząśnienia mózgu kiedy to zderzył się z Marco Melandrim . Jak sam mówi , nie pamięta nic wypadku ale na szczęście jest w pełni zdrowia i zobaczymy go w następnej rundzie 14 kwietnia na Motorland Aragon :D . Szczęścia życzę panie Checa :thumbup: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach