Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

TomekL

MTS 1200 - pęknięcia głowic

Polecane posty

Witka

 

 

z pewnym niepokojem śledzę na niemieckim forum Multi, temat http://multistrada.eu/index.php?PHPSESS ... pic=3263.0 dotyczący pęknięć głowicy. Głowice pękają w sposób powodujący wyciek płynu na zewnątrz, lub zalanie cylindra. Niestety jest tych przypadków dosyć sporo, a mi w tym roku kończy się gwarancja. Ma ktoś pojęcie, jakie stanowisko zajmuje zwykle Ducati, w przypadku wystąpienia tak poważnej awarii już po gwarancji ? Rostwor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również jestem zainteresowany odpowiedzią...

Przedstawiłeś bardzo niepokojące wiadomości, wychodzi na to że Ducati sprzedaje MTS1200 z wadami fabrycznymi, bo raczej tak należy to rozumieć, pytanie tylko za co "oni" to uważają.

Mi kończy się gwarancja w ciągu najbliższych miesięcy... Już wiem jakie zalecenia przedstawię w recepcji serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz zalecić na tym serwisie ? Bo jak nie masz ubytków płynu, to raczej pęknięcia nie ma. A profilaktycznie nie wymienią przecież ? Trochę mnie osłabia ta sytuacja, przez lata jeździłem Japonią i nie zparzątałem sobie głowy żadnymi awariami, poprostu wszystko działało, a tutaj... Marka "premium" i wtopa za wtopą... Kluczyk nie widzi motocykla, albo odwrotnie, tylni hamulec nie działa już w fabryce, öhlinsy za zylion euro stukają i lubią się zmoczyć, nakrętka tylniego koła sama się poluźnia, chłodnica przestaje chłodzić, biegi wyskakują przy hamowaniu, teraz jeszcze głowice pękają ... Łapy opadają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako, że słabo znam szwabski możecie mi odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, której głowicy to dotyczy: czy przedniego cylindra, tylnego, czy w obu??

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jako, że słabo znam szwabski możecie mi odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, której głowicy to dotyczy: czy przedniego cylindra, tylnego, czy w obu??

 

Pozdr. J-999

 

 

W obu, nie ma reguły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCATI :mrgreen:

 

Trzeba było słuchać i nie kupowac :mrgreen:

 

Wiedziałem, że ktoś prędzej czy później wyjedzie z takim tekstem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo Rysiek z Jedwabnego kupił M T 1200 S , ciekawe czy w USA to też występuje...

Pozdr. J-999

P.S.

Ja mam w pamięci opinię n/t Ducati Paso , że gaźniki Webera - zmora mechaników, a sobie poradziliśmy, nie było jakiś specjalnych problemów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z takim problemem. Ducati także nie informowało o tego typu usterkach. Dlatego do wszystkich newsów forumowych podchodziłbym z dystansem.

Postaram się czegoś więcej dowiedzieć, ale na razie nie panikowałbym z tego powodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie spotkałem się z takim problemem. Ducati także nie informowało o tego typu usterkach. Dlatego do wszystkich newsów forumowych podchodziłbym z dystansem.

Postaram się czegoś więcej dowiedzieć, ale na razie nie panikowałbym z tego powodu.

 

Nikt nie panikuje, w końcu to nie jest zdiagnozowany nieoperacyjny rak. Jak możesz zasięgnąć języka, to super. A co do newsów forumowych - jakiś czas temu, na jednym z dużych forów pojawił się temat pękających tłoków w pewnym modelu silnika pewnej marki samochodowej. Akurat mam u siebie dokładnie taki silnik. Pomyślałem sobie - pewnie te awarie biorą się z pałowania na zimnym i nieumiejętnego obchodzenia (podwójne doładowanie), brakiem serwisowania. Więc mnie to nie dotyczy, bo ja dbam i serwisuję. No i nie dotyczyło do 47 tys km. Tłok pękł bez ostrzeżenia, silnik całkowicie zniszczony. Miesiąc po gwarancji. Na szczęście producent stanął na wysokości zadania i dostałem bezpłatnie nowy silnik wraz z wymianą. I takie było moje pytanie w pierwszym poście - na co można liczyć ze strony ducati w przypadku tak poważnej, niezawinionej przez użytkownika, awarii już po gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No raczej nie na taką wymianę... Jak wspominałeś to marka PREMIUM, w Ducati więc zakładają, że stać Cię na nowy silnik :D

 

Poważnie rzecz ujmując, nie liczył bym na taki gest i akcje nawrotową...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie po ostatnim serwisie zauważyłem dziwnie zaparowane okienko do rewizji poziomu oleju??

Chyba trzeba reklamować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U mnie po ostatnim serwisie zauważyłem dziwnie zaparowane okienko do rewizji poziomu oleju??

Chyba trzeba reklamować?

 

Wg mnie, to trzeba obserwować poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, poziom oleju (czy aby nie następuje cudowne rozmnożenie :D ), no i ewentualne wycieki. Znany jest przypadek, kiedy podczas próby uruchomienia, płyn chłodzący został wyrzucony przez wydech :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisz tak dalej, to się będę patrzył cały sezon na mts, a nie jezdził... Strach dotykać... Qrna !

Jednak uważam, że te objawy powinny wystąpić też w innych modelach z tym silnikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pisz tak dalej, to się będę patrzył cały sezon na mts, a nie jezdził... Strach dotykać... Qrna !

Jednak uważam, że te objawy powinny wystąpić też w innych modelach z tym silnikiem...

 

Może jest jakaś drobna różnica w odlewie głowicy w stosunku do innych modeli z tym silnikiem ? A mi już wqurwienie przeszło, szkoda zdrowia :) Jak się zepsuje to naprawię, sprzedam i się obrażę na Ducati i więcej u nich nic nie kupię - nie żebym myślał, że ich to wzruszy - dla zasady poprostu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ducati odpowiedziało, że nie ma żadnego problemu z głowicami. Jedyna akcja nawrotowa dotyczy płynu chłodzącego i powinno się ją wykonać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ducati odpowiedziało, że nie ma żadnego problemu z głowicami.

 

Tym niemniej znanych jest sporo przypadków kiedy jednak pękły. A co w kwestii mojego pytania ? Rozumiem, że po gwarancji nie ma co liczyć na wsparcie ze strony Ducati ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ducati odpowiedziało, że nie ma żadnego problemu z głowicami.

 

Tym niemniej znanych jest sporo przypadków kiedy jednak pękły. A co w kwestii mojego pytania ? Rozumiem, że po gwarancji nie ma co liczyć na wsparcie ze strony Ducati ?

 

 

Hmm, moje prywatne zdanie... Nie ma na to co liczyć, przerodziło by się to w gigantyczne koszty, fabryka nie uznając istnienia problemu, nie ma problemu, mimo że prawdopodobnie jest on im znany. Pogwarancyjna akcja serwisowa na ich koszt, nie leży w ich finansowym interesie, a to że odbić może się to na wizerunku firmy, w tym momencie pewnie nie jest kalkulowane, być może z powodu bagatelizowania wielkość problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz Niemcy sa właścicielami wiec na pewno jest to wkalkulowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pisz tak dalej, to się będę patrzył cały sezon na mts, a nie jezdził... Strach dotykać... Qrna !

Jednak uważam, że te objawy powinny wystąpić też w innych modelach z tym silnikiem...

 

Może jest jakaś drobna różnica w odlewie głowicy w stosunku do innych modeli z tym silnikiem ? A mi już wqurwienie przeszło, szkoda zdrowia :) Jak się zepsuje to naprawię, sprzedam i się obrażę na Ducati i więcej u nich nic nie kupię - nie żebym myślał, że ich to wzruszy - dla zasady poprostu :)

 

Też tracę cierpliwość, następne: BMW ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    1
Też tracę cierpliwość, następne: BMW ?

 

Tia :) Znam (albo znalem, bo na szczescie nie mam juz z nim kontaktu) pewnego jegomoscia, ktory zakupil sobie duzego GS'a z salonu. Najpierw zatrzymal sie "w polu", bo wskaznik poziomu paliwa nie dzialal i zwyczajnie wachy nie starczylo. Potem, gdzies w dalekiej trasie, moto odmowilo jazdy w klebach czarnego dymu.

 

Reguly nie ma :) byla juz bardzo ciekawa dyskusja na temat jakosci roznych producentow i jak roznej jakosci montaz widac otwierajac karton/skrzynie z takimi samymi modelami. Jeden bedzie jezdzil wiecznie, drugi taki sam wiecznie bedzie niejezdzil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mówią, że teraźniejszy KTM, to już nie ten KTM co kiedyś... z resztą sam widziałem, jak kiedyś chłopakowi wiozłem raz jednego na przyczepce do serwisu jak mu posłuszeństwa w drodze odmówił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się bać, że mam "usterkę" głowicy czy coś, bo przez ostatnie 1500 km dolano mi w serwisie ok 1,5 l płynu chlodzacego, bez widocznego śladu wycieku na zewnątrz??? W poniedziałek zostawiam,moto w serwisie, ma być przeprowadzona diagnostyka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.