Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Micius

Nieszczelny wysprzęglik MTS1000

Polecane posty

Witam,

zauważyłem wyciek ( lekki ale już mnie denerwuje ) płynu hamulcowego z wysprzęglika.

Proszę o podpowiedź:

- czy wysprzęglik jest rozbieralny? dla mnie wygląda iż mogę go rozkręcić ( jakim kluczem jeszcze nie wiem )

- czy dokupienie nowych uszczelniaczy jest możliwe w normalnej sieci handlowej czy też tylko serwis Ducati ?

- może wystarczy rozebrać i wyczyścić ?

- najważniejsze : czy powyższe działania mają sens ( inaczej czy kupić nowy wysprzęglik :cry: )

Liczę na pomoc i doświadczenie kolegów w celu najmniej bolesnego wyjścia z sytuacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Chodzi o tą pompkę przy sprzęgle? Różnie to ludzie nazywają, więc dopytuję. Ducati nie przewiduje zestawu naprawczego do wysprzęglika MTS1000, sam wysprzęglik jest nierozbieralny. Naprawiając wysprzęglik trzeba wymienić uszczelnienia i tłoczek. Chłopaki u mnie w firmie jakoś to rozdłubywali i nawet przez pewien czas działało, ale to takie podcieranie d... szkłem. Pomoże na nieokreślony czas a też kosztuje.

Pozdrawiam!

M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cieknie pompa, czy siłownik?

Sprzęgło jak rozumiem?

 

U mnie ciekło z głównej pompy, nie ma zamiennika, przetestowane w ubiegłym roku. Wymiana całości:-)

Od czasu do czasu na ebayu pojawiają się kompletne zestawy, za mniej niż sama pompa. Do tego, proponuję zadać pytanie na multistrada.net ale... pewnie skończy się na zamówieniu u Maji:-) Jeśli główna, to wydatek ponad klocek. Nie polecam kupna używki, te pompy po prostu mają taki urok. I jesli kupisz używaną, to niestety nie masz pewności, że za chwilę też nie klęknie.

 

Bartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "wysprzęglik" mam na myśli to ustojstwo na silniku z lewej strony w okolicy dźwigni zmiany biegów, działające na pręt, który działa na sprzęgło z prawej strony silnika.

Pytałem, bo gdzieś wyczytałem iż ktoś jednak coś wyczyścił, coś wymienił i za parę PLN dalej ma radość wielką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pisząc "wysprzęglik" mam na myśli to ustojstwo na silniku z lewej strony w okolicy dźwigni zmiany biegów, działające na pręt, który działa na sprzęgło z prawej strony silnika.

Pytałem, bo gdzieś wyczytałem iż ktoś jednak coś wyczyścił, coś wymienił i za parę PLN dalej ma radość wielką.

 

Czyli to co miałam na myśli. W starszych modelach pompy te były rozbierane, można kupić oryginalny wymienny tłoczek, sprężynę dociskającą tłoczek i uszczelniacze/oringi. Teraz szykuję się na motobajzel i jestem wyjęta z życiorysu zupełnie, ale po weekendzie mogę poszukać numerów katalogowych.

Niestety już w swoich zapasach nie mam żadnej sztuki zestawu naprawczego, żeby po rozebraniu siłownika dobrać po średnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypominam woli jasności ;)

Siłowniki "starego" lub "nowego" typu sa wymienne, pod warunkiem wymiany pręta popychacza. Są różnej długości, w zalezności od tupu siłownika.

 

Nowy typ jest w praktyce nierozbieralny, poza tym nie ma absolutnie sensu montować starego typu. Pozostaje wymiana na nowy. Zreszta jest to dobra okazja do wyposażenia motocykla w akcesoryjny, o większej średnicy tłoczka. Dzięki temu znacząco lzej pracuje dźwignia na kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak odróżnić nowy typ od starego, ale moto jest rocznik 2004. Jeśli chodzi o akcesoryjny to co i gdzie by można ewentualnie zakupić ( jakaś propozycja może typu i producenta ), jeśli mam wybierać to kolor wiśniowy/ciemnoczerwony bo takie mam właśnie już klamki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica między starym a nowym typem siłownika sprzęgła jest w budowie, stary typ miał tłoczek widoczny po odkręceniu siłownika, nowy typ ma tłoczek zabudowany wewnątrz.

Można poszukać czegoś tego typu:

http://motowheels.com/i-7184848-evr-duc ... inder.html

 

http://motowheels.com/i-7189544-oberon- ... ucati.html

 

http://motowheels.com/i-8328000-stm-clu ... -28mm.html

 

http://motowheels.com/i-6921161-stm-clu ... -30mm.html

 

Może któryś z serwisów w PL będzie miał coś tego typu od ręki ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że gdzieś w cyberprzestrzeni zaginęła ( nie ma śladu na powyższy forum ) dalsza przeprowadzona dyskusja na powyższy temat. Ponieważ zacząłem temat to próbuje zakończyć: wysprzęglik wersja nierozbieralna, więc wylałem z środka czarny syf, wypłukałem kilkakrotnie ( gardło przy okazji też ) i zamontowałem. Jeśli dalej będzie się sączyć, otworzę nowy wątek w dziale Kupię. Póki co temat chyba należy zakończyć, dziękuję za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.