blejz23 0 Napisano Luty 12, 2014 jakie olej wlales do zawiechy ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
1jabartoldi 0 Napisano Luty 12, 2014 (edytowany) O ile pamiętam wlany był o wartości jak w manualu. Nie było prób z twardościami. Jedyne co wyszło przy rozebraniu zawiasów to nierówna ilość klików. I to było zastanawiające. Poszperaj w manualu, tam jest podane, ile tego ma być i do takiej wartości trzeba dojść. Bo ja zawsze miałem z tym kłopot. Nie mogłem ustawić równo obu lag. Zakładam, że nałożyło się: nierówno wkręcone sprężyny plus jako główna przyczyna niestabilności - wytarte elementy w środku = kiwaczka. Założyłem też nowej generacji uszczelniacze przeciwpyłowe przy wymianie uszczelniaczy oleju. Wcześniej wymieniłem też łożysko w główce ramy i koła. Sprawdziliśmy też tylny wahacz, ale tam nie było usterki, nie miałem też uszkodzeń ramy. Na razie jeździłem na ustawieniach fabrycznych, wcześniej było na twardo. Obecnie motocykl prowadzi się wzorowo. A i wróciłem do fabrycznego ustawienia lag w półkach. Bartek Edytowano Luty 12, 2014 przez 1jabartoldi Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Luty 12, 2014 podziekowal :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 12, 2014 (edytowany) Nieprawidłowa i nierówna ilość klików pełnego zakresu regulacyjnego tłumienia odbicia to bardzo częsty przypadek. Edytowano Luty 12, 2014 przez theodor Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
1jabartoldi 0 Napisano Luty 16, 2014 Shell Advance Fork 7,5 lub DONAX TA po 600 ml na lagę. Przegląd zawieszenia co 30.000 km. Reszta strona 191 i dalej z manuala dla Multistrady. Masz dokładnie opisane ze zdjęciami, jak rozbierać i składać. Nazwa pliku do poszukania: Ducati Multistrada (MY03)_Werkstattdhandbuch (IT,EN) Bartek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 16, 2014 (edytowany) Nie należy sugerować się ilością oleju podawaną w objętości. Jest to konsekwencja pisania manuali w odniesieniu do masy motocykla na sucho i mokro. Ustawia sie poziom oleju, inaczej mówiąc wartość poduszki powietrznej. Działa ona jak sprężyna pneumatyczna. Ma to olbrzymie znaczenie dla pracy zawieszenia. I ewentualne korekty "twardości" charakterystyki zawieszenia koryguje się właśnie poduszka powietrzną, a nie jak popularnie się uważa, gęstością oleju. Edytowano Luty 16, 2014 przez theodor Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Luty 16, 2014 Shell Advance Fork 7,5 lub DONAX TA po 600 ml na lagę. Bartek Cos za dużo :o sprawdź to jeszcze raz i się popraw ;) Manuale podają poziom mierzony od górnej częsci lagi do lustra oleju , bez sprężyny i w pozycji skompresowanej . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 16, 2014 Pomiar bez sprężyny nie dotyczy wszystkich modeli, trzeba zwrócic uwagę na to. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Luty 16, 2014 Bije sie w pierś , Theo masz oczywiście racje - nie dotyczy to kazdego modelu . Idąc dalej nie w kazdym modelu ( ducati ) lejemy jednakową ilość oleju . Są modele i innej konstrukcji lewj i prawej lagi . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 16, 2014 Z tego co pamiętam jak Theodor robił zawias w naszej wydumce, rzeczywiście w mts1000 jakoś koło 600 ml na lagę wychodzi. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
1jabartoldi 0 Napisano Luty 16, 2014 Podałem co w manualu, producenta. Ej ;-) Bartek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
1jabartoldi 0 Napisano Luty 16, 2014 Musieli, z innej beczki (offtop) jakiej wagi odważniki na kierownicę do MTS, bo się gubię u Was, są wagi a nie wiem jakie do MTS 1000? Ile gram, średnica? Barek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 16, 2014 No w naszej multi na tor zupełnie inna ilość oleju (poziom) była ustawiona. Znacząca różnica w masie, brak perspektyw na jazdę z pasażerem i charakter eksploatacji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach