Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
1jabartoldi

kiwanie multiny 1000

Polecane posty

O ile pamiętam wlany był o wartości jak w manualu. Nie było prób z twardościami. Jedyne co wyszło przy rozebraniu zawiasów to nierówna ilość klików. I to było zastanawiające.

Poszperaj w manualu, tam jest podane, ile tego ma być i do takiej wartości trzeba dojść. Bo ja zawsze miałem z tym kłopot. Nie mogłem ustawić równo obu lag. Zakładam, że nałożyło się: nierówno wkręcone sprężyny plus jako główna przyczyna niestabilności - wytarte elementy w środku = kiwaczka. Założyłem też nowej generacji uszczelniacze przeciwpyłowe przy wymianie uszczelniaczy oleju. Wcześniej wymieniłem też łożysko w główce ramy i koła. Sprawdziliśmy też tylny wahacz, ale tam nie było usterki, nie miałem też uszkodzeń ramy. Na razie jeździłem na ustawieniach fabrycznych, wcześniej było na twardo. Obecnie motocykl prowadzi się wzorowo. A i wróciłem do fabrycznego ustawienia lag w półkach.

 

Bartek

Edytowano przez 1jabartoldi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nieprawidłowa i nierówna ilość klików pełnego zakresu regulacyjnego tłumienia odbicia to bardzo częsty przypadek.

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Shell Advance Fork 7,5 lub DONAX TA po 600 ml na lagę. Przegląd zawieszenia co 30.000 km.

Reszta strona 191 i dalej z manuala dla Multistrady. Masz dokładnie opisane ze zdjęciami, jak rozbierać i składać.

 

Nazwa pliku do poszukania:

 

Ducati Multistrada (MY03)_Werkstattdhandbuch (IT,EN)

 

Bartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie należy sugerować się ilością oleju podawaną w objętości. Jest to konsekwencja pisania manuali w odniesieniu do masy motocykla na sucho i mokro.

 

Ustawia sie poziom oleju, inaczej mówiąc wartość  poduszki powietrznej. Działa ona jak sprężyna pneumatyczna. Ma to olbrzymie znaczenie dla pracy zawieszenia. I ewentualne korekty "twardości" charakterystyki zawieszenia koryguje się właśnie poduszka powietrzną, a nie jak popularnie się uważa, gęstością oleju.

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Shell Advance Fork 7,5 lub DONAX TA po 600 ml na lagę.

 

Bartek

Cos za dużo :o sprawdź to jeszcze raz i się popraw ;)  Manuale podają poziom mierzony od górnej częsci lagi do lustra oleju , bez sprężyny i w pozycji skompresowanej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomiar bez sprężyny nie dotyczy wszystkich modeli, trzeba zwrócic uwagę na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bije sie w pierś , Theo masz oczywiście racje - nie dotyczy to kazdego modelu . Idąc dalej nie w kazdym modelu ( ducati ) lejemy jednakową ilość oleju . Są modele i innej konstrukcji lewj i prawej lagi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam jak Theodor robił zawias w naszej wydumce, rzeczywiście w mts1000 jakoś koło 600 ml na lagę wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musieli, z innej beczki (offtop) jakiej wagi odważniki na kierownicę do MTS, bo się gubię u Was, są wagi a nie wiem jakie do MTS 1000? Ile gram, średnica?

Barek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w naszej multi na tor zupełnie inna ilość oleju (poziom) była ustawiona.

Znacząca różnica w masie, brak perspektyw na jazdę z pasażerem i charakter eksploatacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.