Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

jarekk

MTS 1200 Przerywa

Polecane posty

WItam

Od niedawna jest szczęśliwym posiadaczem MTS1200 S T . Ale zdążył się już popsuc czujnik od wskażnika biegu pokazuje co chce + checkengin + gear sensor. Ale zamówiny juz nowy. Ale zadziało sie inaczej  w średnim i wyższym zakresie tak od 6500, przy bardziej zdecydowanym otrkręceniu gazu. Nagle przerwa tak jak by dochodziło do odcięcia, prądu czy paliwa. Czasami tylko na ułamek sekundy a czasami na 2-3 s, a czasem  potrafi nawet zgasnąć. Dzieje się tak bez różnicy na którym biegu jadę.

Nie wiecie co za czort. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WItam

Od niedawna jest szczęśliwym posiadaczem MTS1200 S T . Ale zdążył się już popsuc czujnik od wskażnika biegu pokazuje co chce + checkengin + gear sensor. Ale zamówiny juz nowy. Ale zadziało sie inaczej  w średnim i wyższym zakresie tak od 6500, przy bardziej zdecydowanym otrkręceniu gazu. Nagle przerwa tak jak by dochodziło do odcięcia, prądu czy paliwa. Czasami tylko na ułamek sekundy a czasami na 2-3 s, a czasem  potrafi nawet zgasnąć. Dzieje się tak bez różnicy na którym biegu jadę.

Nie wiecie co za czort. Dzięki.

tak wiemy, to właśnie Ducati...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niech wrzuca ci ponownie cały soft do ecu - tez miałem taki problem. Jeśli czujnik biegów ci zdiagnozowali to... brawo wg. mojej skromnej wiedzy takowego nie masz...(jest tylko czujnik luzu) biegi są programowane na podstawie prędkości obr. pojazdu i wału korbowego... (chyba że MTS na rok 2013 ma inaczej) - czyli kwestia zaprogramowania (jest procedura na to).

z tym przerywaniem: wyłącz DTC i zobacz czy będzie ok.??? podejrzewam, że z tymi biegami to masz uszkodzony czujnik ABS (który odpowiada za kilka systemów elektronicznego "nadzoru" ) i dlatego cały system ci głupieje... czyli wyświetlacz biegów, DTC , ABS , i może tez błędnie pokazywać prędkość pojazdu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niech wrzuca ci ponownie cały soft do ecu - tez miałem taki problem. Jeśli czujnik biegów ci zdiagnozowali to... brawo wg. mojej skromnej wiedzy takowego nie masz...(jest tylko czujnik luzu) biegi są programowane na podstawie prędkości obr. pojazdu i wału korbowego... (chyba że MTS na rok 2013 ma inaczej) - czyli kwestia zaprogramowania (jest procedura na to).

z tym przerywaniem: wyłącz DTC i zobacz czy będzie ok.??? podejrzewam, że z tymi biegami to masz uszkodzony czujnik ABS (który odpowiada za kilka systemów elektronicznego "nadzoru" ) i dlatego cały system ci głupieje... czyli wyświetlacz biegów, DTC , ABS , i może tez błędnie pokazywać prędkość pojazdu...

Jak diagnozwali czujnik - może źle się wyrazilem czujnikem biegów. Rzeczywiście wrzucali cały ostatni nowy nowy soft. Wtedy zrobiłem procedurę programowania bo się C i luz świeciło.

ABS Działa, poprawnie, DTC działa jak sie patrzy, nie wywalaja  żadnego innego błędu. Przy dignowaniu też nic nie mówli o jakiś innych, Multi jest z 12 roku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

nie wiem dlaczego to ty robiłeś programowanie!!! :wtf:  - od tego jest ASO - samo programowanie powinno się odbyć na stojaku lub hamowni , gdyż bardzo ważne są czasookresy dla każdej zmiany/operacji... może masz spaprane programowanie i dlatego głupieje twój MTS-sik...wiele wskazuje na to że źle ma zapisane parametry obrotów na danych biegach + błędny impuls z czujników ABS i wtedy DTC dostaje do głowy . :roll:  Błędów nie pokaże przy diagnostyce , bo wg. ECU jest wszystko ok , tyle że w realu zbyt często ingeruje w mapę wtrysku/zapłonu...

Edytowano przez cinek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że piszecie o telefonach komórkowych, tam też soft to najważniejsza sprawa !! A, tak przy okazji tej dyskusji o programach w naszych Multistradkach, rocznik 2013 ma już światła awaryjne, pry przytrzymaniu kierunku w lewo, wiadomo coś o upgrade do starszych roczników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego to ty robiłeś programowanie!!! :wtf:  - od tego jest ASO - samo programowanie powinno się odbyć na stojaku lub hamowni , gdyż bardzo ważne są czasookresy dla każdej zmiany/operacji... może masz spaprane programowanie i dlatego głupieje twój MTS-sik...wiele wskazuje na to że źle ma zapisane parametry obrotów na danych biegach + błędny impuls z czujników ABS i wtedy DTC dostaje do głowy . :roll:  Błędów nie pokaże przy diagnostyce , bo wg. ECU jest wszystko ok , tyle że w realu zbyt często ingeruje w mapę wtrysku/zapłonu...

:-|  wiesz co ja tez nie wiem dlaczego ja to robiłem.  :twisted: stwierdzili że czujnika sie nie programuje- ręce mi opadły szczena i wszysko inne. Może nie w tej kolejności :razz: . Wczoraj przegoniłem moto na wyższych obrotach z wylączonm DTC i rzeczywiście problem  gaśniecia jakby zniknął.Nawet biegi wyswietlał poprawnie  Cinek ale skoro jest jak mówisz to znalezienie uszkodzonego czujnika ABS grzaniczy z cudem. Chyba że wymina czujnika biegów uleczy sprawę.

Poczekam na wymiane czujnika i porozmawiam z zawodwcami w serwisie. Zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podpowiedz "fachowcom" żeby przetestowali układ ABS-u , a nie diagnostykę ogólną!!! MTS ma podzielone rózne funkcjie w różnych testach diagnostycznych . Np. w innych "punktach" sie gasi kontrolke , diagnozuje ABS, immo itd itp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i niestety,po wymianie czujnika biegów,problem gasnięcia nie zniknął. Zmalał ale dalej przerywa i gaśnie. Kurrr....cze. ale się nie poddam. Ktoś w końcu musi umieć znaleźć przyczyę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaz    0

A powiec tak szczerze czy czasami nie myjesz moto woda pod duzym cisnieniem jak tak to w jakims multiplagu masz strate na styku teraz moto na trzepak i suszyc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A powiec tak szczerze czy czasami nie myjesz moto woda pod duzym cisnieniem jak tak to w jakims multiplagu masz strate na styku teraz moto na trzepak i suszyc!

tak szczerze to nie pod dużym ciśnieniem, tylko na normalnej myjni i to z dalszej odległości. Przeszła mi przez głowę taka możliwość jak mówisz że coś zalewam. Staram go moczyc nie bardziej niż tak jak bym jechał w ulewie. Chyba, że Multi wogóle wody nie lubi. :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj nie lubi nasza Multka wody, ja miałem całkiem zalany czujnik stopki który jest "hermetyczny" wymieniony na gwarancji przestał sprawiać kłopoty :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.