Trawa 0 Napisano Maj 18, 2013 Witam, Niestety mój monster zaczął kaprysić. Od jakiegoś czasu staram się go wyleczyć ale jak narazie ze słabym rezultatem. Pierwszym problemem był uszkodzony alternator miał przebicie i jedna z 3 faz nie ładowała - regeneracja alternatora rozwiązała problem. Po załeżeniu go ładowanie wróciło do normy 13,4 na wolnych i 14,2 przy ok 5 tyś obr/min więc niby ok ale wystarczy potrzymać go dłużej na obrotach i ładowanie znika :( Nie mam pojecia gdzie szukać przyczyny - RATUNKU Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Maj 18, 2013 kup nowy aku :D przy 90% problemow z ladowaniem winny byl aku :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Trawa 0 Napisano Maj 18, 2013 Aku jest raczej ok, bo po naładowaniu mozna przejechac troche km. Wczoraj zrobilem ok 200 zanim sie prąd skończył. Najgorsze było to że stało sie to ok 150 km od domu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
qkasurf 0 Napisano Maj 18, 2013 Aku jest raczej ok, bo po naładowaniu mozna przejechac troche km. Wczoraj zrobilem ok 200 zanim sie prąd skończył. Najgorsze było to że stało sie to ok 150 km od domu. Kup nowy aku. Po zimie jak stał to z pewnością szlag go trafił, nawet jak go pomyślnie doładowałeś (na pozór powinno być wszystko ok..)- to mój przypadek. I nie oszczędzaj, monster potrzebuje kopa na rozruchu. Najlepiej jak w oryginale Yuasa i będziesz miał spokój bez niespodzianek. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
andrzej1975 0 Napisano Maj 19, 2013 (edytowany) Akumulator służy tylko do rozruchu.Podczas pracy silnika motocykl zasila alternator.Problem masz z alternatorem lub regulatorem napięcia. Edytowano Maj 19, 2013 przez andrzej1975 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Maj 19, 2013 Akumulator służy tylko do rozruchu.Podczas pracy silnika motocykl zasila alternator.Problem masz z alternatorem lub regulatorem napięcia. Nie tylko do rozruchu, ale reszta się zgadza, objawy wskazują na problem z układem ładowania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
andrzej1975 0 Napisano Maj 19, 2013 Pomijam podtrzymanie pamięci ecu,zegar i awaryjne w niektórych sprzętach.Chodzi mi o to że kolega ma sprawne aku a problem ma z doładowaniem podczas jazdy.Niepotrzebny ew.wydatek na nowe aku lepiej spożytkować inaczej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Maj 20, 2013 ta na lawete :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Alcapone 0 Napisano Maj 20, 2013 (edytowany) Skoro pierwotnym problemem byl alternator to ja bym tam szukal odpowiedzi. Edytowano Maj 20, 2013 przez Alcapone Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Trawa 0 Napisano Czerwiec 28, 2013 no i zagadka jest rozwiązana :) powodem braku ładowania był jednak alternator ale po założeniu nowego okazało się też że regulator napięcia nie działa tak jak powinien więc wymienione zostały oba elementy i już można się cieszyć jazdą :) ewentualnie jest taka możliwość że którąś z części wymieniłem niepotrzebnie ale cel uświęca środki - działa :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Lipiec 12, 2013 (edytowany) Czasami uszkodzone uzwojenie alternatora potrafi uszkodzić regulator, który to może uszkodzić sprawne uzwojenie. I koło się zamyka. Do tego warto przy okazji sprawdzić przewody zasilające i masowe, między regulatorem a akumulatorem nie powinna byćwiększa różnica jak 0,5V. Sprawdzenie napięcia ładowania przy kostce regulatora i przy klemach aku. Jeśli jet większa różnica instalacja do sprawdezenia i usunięcia usterki. Po za tym w manualu jest opisane jak teoretycznie sprawdzić uzwojenie i regulator. Edytowano Lipiec 12, 2013 przez Misiek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kinio 0 Napisano Marzec 28, 2023 w moim monsterze 620 z alternatora 3 fazowego wychodzi prąd ok. 4-5V na każdą fazę (na 1 kabelku z 3) a powinno być na każdym ok. 14V ???? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach