bonzai 0 Napisano Maj 22, 2013 Hejka, D211 sprzedawana jest w 3 wersjach S,M,E. Czy słuszne jest założenie, że wersja miękka (S) będzie się najszybciej nagrzewać, najlepiej trzymać i najszybciej zużywać na torze? Chcę je kupić do mojego 848. Pozdrawiam! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Maj 23, 2013 (edytowany) Dunlopy miekkie najdluzej sie nagrzewaja i wymagaja wiekszej temperatuty by maialy najlepsze wlasciwosci. Bedzie najlepiej trzymac ale jak ja doprowadzisz do odpowiedniej temperatury. Najszybciej bedzie sie zuzywala. Na droge absolutnie sie nie nadaje. Nawet na torze nie jezdze na softach bo nie mam zamiaru wyrzucac ich po 3 sesjach. Z oszczednosci uzywam Endurance ktore sa wystarczajaco przyczepne do mojej jazdy i starczaja na dluzej (2 dni :mrgreen: ). Jak chcesz na drogi to tylko kombinacja medium na przodzie, endurance na tyl. btw. na drogi najlepsze sa opony przeznaczone na drogi. Szybko nagrzewaja sie do temperatury w ktorej maja najlepsze wlasciwosci, a jest ona znacznie nizsza niz opon torowych. W dodatku na dluzej starczaja i maja dobre wlasciwosci na mokrym. Sportsmart, M5 to opony na drogi dla przecinakow :geek: Edytowano Maj 23, 2013 przez xxtreme Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kaz 0 Napisano Maj 24, 2013 No i to jest swieta prawda,ja kiedys odsprzedawalem uzywane Pirelli do drogowki ale chlopaki nie potrafili ich dobrze rozgrzac i byly nie ciekawe historie teraz oddajemy dla torow na barjery. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bonzai 0 Napisano Maj 29, 2013 Dunlopy miekkie najdluzej sie nagrzewaja i wymagaja wiekszej temperatuty by maialy najlepsze wlasciwosci. Bedzie najlepiej trzymac ale jak ja doprowadzisz do odpowiedniej temperatury. Najszybciej bedzie sie zuzywala. Na droge absolutnie sie nie nadaje. Nawet na torze nie jezdze na softach bo nie mam zamiaru wyrzucac ich po 3 sesjach. Z oszczednosci uzywam Endurance ktore sa wystarczajaco przyczepne do mojej jazdy i starczaja na dluzej (2 dni :mrgreen: ). Jak chcesz na drogi to tylko kombinacja medium na przodzie, endurance na tyl. btw. na drogi najlepsze sa opony przeznaczone na drogi. Szybko nagrzewaja sie do temperatury w ktorej maja najlepsze wlasciwosci, a jest ona znacznie nizsza niz opon torowych. W dodatku na dluzej starczaja i maja dobre wlasciwosci na mokrym. Sportsmart, M5 to opony na drogi dla przecinakow :geek: Kupuje z przeznaczeniem tylko na tor. To może zapytam inaczej. Jaka w takim razie jest różnica we właściwościach pomiędzy tymi trzema wersjami Dunlopa? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Maj 29, 2013 Tak szybko skopiowalem z innego forum na ktorym juz to opisywalem. Wszystko zalezy od producenta. Napisze o torowych Dunlop. Miekka mieszanka wcale nie oznacza, ze powinna sie rozgrzac szybciej. A wrecz przeciwnie. I to, ze jest ''miekka'' wcale nie oznacza tez, ze jest lepsza na nizsza temperature otoczenia. Tez przewaznie przeciwnie (producent).Softy maja najlepsze wlasciwosci w wysokich temperaturach ale na krotko starczaja. Czesto jest tez zla opinia, ze jest zimno wiec zaloze ''mieksza'' opone. Calkowicie bledne w przypadku Dunlopa. Nie dogrzeje sie soft by pracowal w najlepszych warunkach. Dlatego wtedy lepiej zalozyc Medium lub Hard, ktorej najlepsze wlasciwosci osiagane sa przy nizszych temperaturach (troszke). Te mieszanki sa tak dobre, ze nawet w wysokich temperaturach daja sobie swietnie rade (oczywiscie nie tak dobrze jak softy w odpowiedniej temperaturze, ale dla amatorow nie az tak istotne) i na wiele dluzej starczaja.Mozna by bylo przedstawic to za pomoca grafu i wtedy byloby widac o co mi chodzi. Albo...... im mieksza mieszanka tym jej najlepszy zakres pracy jest wezszy i przesuniety w gore skali temperatury. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Maj 29, 2013 A tu jeszcze wykres z Pirelli. Ale to samo dotyczy Dunlopa. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bonzai 0 Napisano Lipiec 27, 2013 A tu jeszcze wykres z Pirelli. Ale to samo dotyczy Dunlopa. CompoundChartRear.png Dzięki wielkie za wszystkie informacje :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bonzai 0 Napisano Październik 24, 2013 Dzięki wielkie za wszystkie informacje :) Chciałbym jeszcze pociągnąć temat opon :) Aktualnie jeżdżę na swoim 848 na oponach Dragon supercorsa pro. Moje ostatnie wrażenia po jeździe w torze w Radomiu przedstawiały się następująco: - opony było trudno dobrze rozgrzać - opony dają bardzo mały feedback (przez co czuje się na nich mocno niepewnie) - opona twarda i dosyć wolno się zużywa Nie mam doświadczenia z innymi oponami na tor. Mogę porównać z inną normalną szosową oponą Pilot Power 2ct (niestety na innym moto) która daje super feedback. Czuć na niej idealnie uślizg koła, i można go naprawdę łatwo kontrolować. Dla porównania w supercorsie na 848 uślizg koła odczuwałem jako bardzo gwałtowny, zupełnie niekontrolowany. Pewnie na moje doświadczenia z dragon supercorsa ma wpływ zawieszenie w 848, technika jazdy i tysiąc innych czynników. Trudno to jednoznacznie określić. Tak czy siak planuję na przyszły sezon zmienić opony na Dunlopy D211. Przynajmniej będę miał porównanie. Mam nadzieję, że będą się szybciej rozgrzewać i dadzą należyty feedback. Co do podsumowania to chciałem zapytać o wasze doświadczenia z tymi dragonami i D211. Jest sens w tym co napisałem? Pozdr! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Październik 24, 2013 O, kolega na białym 848 z wczoraj :D No dragony za ciekawe nie są, na dodatek wczoraj temp. nie pozwalała rozgrzać ich jak potrzeba, lepsze już by były Diablo rosso 2 / Diablo rosso corsa, nie mówiąc już o diablo supercorsach czy d211. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Październik 24, 2013 (edytowany) Dragon supercorca pro to najgorsze opony na tor imo. Jezdzilem na nich kiedys na 999 i po pierwszym dniu na torze wiecej ich tam nie uzywalem. Nowsze pirelki i metzelery to ta sama fabryka. I ich wada jest to, chyba tez kiedys pisalem, ze raptownie traca przyczepnosc czego wiele razy high side jest efektem. Dlatego juz dawno przeszedlem na dunlopy ktore daja duza granice bezpieczenstwa i wyraznie czuc jak sie uslizguja. Ale sa nowsze pirelli superbike slick i te mnie bardzo ciekawia. Sa wiele tansze niz dunlopy. ps. jak ktos bedzie jezdzil na d211 produkowanych we Francji (tyl) to na torze cisnienie hot powinno byc o 2-3psi wieksze niz na tych produkowanych w UK. Nie wiem dlaczego tak ale ostatnio na zabowatych jezdzilem i na 23psi hot robil mi sie hot tear. Wiec musialem podciagnac do 25psi. Edytowano Październik 24, 2013 przez xxtreme Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
enZo 0 Napisano Październik 24, 2013 Radom to mega krótki i kręty tor ,nie spodziewaj się że osiągniesz w złożeniach na których jedzie się 60 km/h temperaturę na tych których jedzie się 160 km/h na dużych torach - stąd też może wynikać problem z nagrzewaniem. Mi osobiście Radom nigdy nie pasował bo sprzętem jak 848 to męka, wolałem Lublin który jest dużo szybszy i dłuższy, ale tak czy siak żaden z tych torów nie wymaga profesjonalnych opon - w większości przypadków jeździłem tam na oponach pół drogowych i mieszance E i tak ciężko "skonsumować" przyczepność jakie oferują takie opony na takich małych torach. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bonzai 0 Napisano Październik 25, 2013 O, kolega na białym 848 z wczoraj :D No dragony za ciekawe nie są, na dodatek wczoraj temp. nie pozwalała rozgrzać ich jak potrzeba, lepsze już by były Diablo rosso 2 / Diablo rosso corsa, nie mówiąc już o diablo supercorsach czy d211. Heja :)) Piąteczka :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bonzai 0 Napisano Październik 25, 2013 (edytowany) Radom to mega krótki i kręty tor ,nie spodziewaj się że osiągniesz w złożeniach na których jedzie się 60 km/h temperaturę na tych których jedzie się 160 km/h na dużych torach - stąd też może wynikać problem z nagrzewaniem. Mi osobiście Radom nigdy nie pasował bo sprzętem jak 848 to męka, wolałem Lublin który jest dużo szybszy i dłuższy, ale tak czy siak żaden z tych torów nie wymaga profesjonalnych opon - w większości przypadków jeździłem tam na oponach pół drogowych i mieszance E i tak ciężko "skonsumować" przyczepność jakie oferują takie opony na takich małych torach. To też ciekawa sprawa, bo na Radomiu jeździłem właściwie tylko 848. Jeden raz przejechałem kilka kółek na kawie z1000 i byłem w szoku jak lekko się to prowadziło :) Na 848 jestem po kilku okrążeniach nieprawdopodobnie zmęczony... Edytowano Październik 25, 2013 przez bonzai Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Październik 25, 2013 co do rozgrzewania opon, najbardziej rozgrzewa hamowanie i mocne przyspieszanie, na Radomiu nie bardzo jest możliwość ku temu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
2A+ 0 Napisano Październik 25, 2013 - opony było trudno dobrze rozgrzać - opony dają bardzo mały feedback (przez co czuje się na nich mocno niepewnie) - opona twarda i dosyć wolno się zużywa Kontynuując co wcześniej Ci opisano, jaką miałeś temperature otoczenia? ps. jak ktos bedzie jezdzil na d211 produkowanych we Francji (tyl) to na torze cisnienie hot powinno byc o 2-3psi wieksze niz na tych produkowanych w UK. Nie wiem dlaczego tak ale ostatnio na zabowatych jezdzilem i na 23psi hot robil mi sie hot tear. Wiec musialem podciagnac do 25psi. A ja myślałem ,że ciśnienie opon ustawia się indywidualnie do warunków: - temperatury otoczenia - stylu jazdy - wilgotności i temperatury podłoża Czasem na tym samym torze, w różnej porze dnia dobiera się inną charakterystykę. I chyba ciężko mówić o regułach. Poza jedną mi znaną: im większa skłonność do zwiększania ciśnienia (temp.) w oponie tym mniejsze ciśnienie wyjściowo. Z tego co pamiętam to na dragonach pro ganiałem w Poznaniu i bez większych zastrzeżeń nie było specjalnych różnic w czasach względem konkurencyjnych opob...W przypadku toru Radom zgadzam się z theodorem. Tam nie ma jak i czego rozgrzewać,jeśli dobrze nie przepałujesz moto... i wbrew pozorom przy temp 25stopniach, płynnej jeździe ,to przy tak niskich prędkościach świetnie sobie tam radzą opony turystyczne :D ... czesem lepiej niż semi slick...zwłaszcza o tej porze roku... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Groszek 8 Napisano Październik 25, 2013 (edytowany) Odpowiedzi na zadane pytania najlepiej szukać u źródła. A tu odpowiedź na większość z nich: http://dunlopracing.com/technical-info/ W tym na postawione w pierwszym poście. http://dunlopracing.com/technical-info/#CP Edytowano Październik 25, 2013 przez Groszek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Październik 25, 2013 (edytowany) A ja myślałem ,że ciśnienie opon ustawia się indywidualnie do warunków: - temperatury otoczenia - stylu jazdy - wilgotności i temperatury podłoża Czasem na tym samym torze, w różnej porze dnia dobiera się inną charakterystykę. I chyba ciężko mówić o regułach. Poza jedną mi znaną: im większa skłonność do zwiększania ciśnienia (temp.) w oponie tym mniejsze ciśnienie wyjściowo. Zalezy od tych warunkow ale chyba nie zrozumiales o czym pisze. Dlatego chodzi mi o cisnienie HOT!!! Czyli jak zjedziesz z toru bez wzgledu jaka jest pogoda, temperatura czy styl jazdy. To jest wartosc cisnienia na jakim najlepiej opona pracuje. Cisnienie zawsze ustawia sie do tego co podaje producent bo to sa jej optymalne warunki. Czyli jak podaje 23psi to tak musisz na zimno napompowac (np. 19psi) by po zjezdzie z toru bylo te 23psi. Jezeli jest mniej to znaczy, ze jest zimno, tor za wolny lub ty za wolno jezdzisz. Wtedy tak dopompowujesz by osiagnac te 23psi. No to sa podstawy :grin: A co do drugiej czesci twojej wypowiedzi. To chyba normalne. Jezeli po zjezdzie z toru cisnienie wzroslo o 10psi to miales od cholery za duzo na zimno. Ktos tak w ogole robi? Na wlasciwie napompowanej oponie i w normalnych warunkach na torze cisnienie wzrosnie o 3-5psi. I tak sie zaklada przed wjazdem na tor. Edytowano Październik 25, 2013 przez xxtreme Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Groszek 8 Napisano Październik 25, 2013 No to sa podstawy :grin: No tak, ale Ty też kiedyś ich nie znałeś )) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Październik 26, 2013 No nie znalem i wiele musialem sie nauczyc sam bo nie bylo jeszcze fajnych for czy stronek web na ktorych mozna bylo cos wyczytac co by pomoglo :razz: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Groszek 8 Napisano Październik 26, 2013 W takim razie tym bardziej fajnie, że dzielisz się tą wiedzą teraz z nami. ;) A może ktoś ma doświadczenie z 211 slick? Dziwi mnie w tych oponach to, że znaczniki zużycia są tylko na środku i na krawędziach. Opona najbardziej zużywa się w 2/3 - 1/3 szerokości, i to nie tylko u takiego amatora jak ja. Inne opony mają w tym miejscu również znaczniki zużycia, a dunlop nie. Jak zatem poznać, że na tej oponie już nie warto dalej jechac? Pzdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Październik 26, 2013 Ja jezdze na d211 slickach tez. No nie ma tam znacznikow ale latwo poznasz kiedy jest zuzyta. Ta czesc opony najszybciej sie zuzywa bo wychodzisz na gaz z zakretu wlasnie na tej czesci. Jak spojrzysz z tylu opony to na zuzytej wyraznie widac, ze ta czesc jest plaska. Czyli nie jest ladnie zaokraglona cala powierzchnia opony tylko cos takiego: ladnie okraglo od brzegu, plasko i znow okraglo na srodku. I jak juz przy wyjsciach na gazie zacznie ci czesto uciekac tyl to tez nastepna oznaka, ze maja juz dosyc. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
2A+ 0 Napisano Październik 27, 2013 W takim razie tym bardziej fajnie, że dzielisz się tą wiedzą teraz z nami. ;) A może ktoś ma doświadczenie z 211 slick? Dziwi mnie w tych oponach to, że znaczniki zużycia są tylko na środku i na krawędziach. Opona najbardziej zużywa się w 2/3 - 1/3 szerokości, i to nie tylko u takiego amatora jak ja. Inne opony mają w tym miejscu również znaczniki zużycia, a dunlop nie. Jak zatem poznać, że na tej oponie już nie warto dalej jechac? Pzdr. Bardzo często sprzedają takie opony po amatorskich treningach, być może świadomie być może nie. Spotkałem się z tym nie tylko w dunlopach...Ale opona zużyta własnie w 2/3 szerokosci a sprzedają jako nówki po 4 okrążeniach... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Październik 27, 2013 cuda się nie zdażają, bez powodu nikt dobrej opony nie sprzedaje ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach