TomekL 1 Napisano Czerwiec 27, 2013 Witka jak pewnie niektórzy wiedzą, Ohlins wprowadził niedawno na rynek moduł elektroniczny, który zmienia zawieszenie MTS 1200 w zawieszenie semiaktywne, coś na wzór tego nowego Skyhook. Jako, że jestem gadżeciarzem bardziej użytkowym niż lansującym się, a cena nie zwalała z nóg, postanowiłem zaryzykować i zainwestować w to cudo. Wczoraj kurier przywiózł paczuszkę, więc wieczorkiem przystąpiłem do działania. Instalacja jest banalnie prosta, polega na zamianie starego modułu na nowy. Każdy kto kiedykolwiek dał radę odkręcić a następnie przykręcić z powrotem jakąkolwiek śrubę przy motocyklu, poradzi sobie bez problemu. Następnie dokonałem stosownych operacji w menu MTS i ... zaczęło padać ... :( Jazdy przełożone na dziś. Po powrocie z pracy, wyszarpałem sprzęta z garażu i pojechałem. Coż mogę powiedzieć - najlepiej wydane na motocykl 300 euro. Jak dla mnie różnica jest kosmiczna na plus. Zawieszenie pracuje idealnie synchronicznie, motocykl jakby przyssał się do asfaltu. Jest stabilnie, przy przyspieszaniu utwardza się tył, nie czuje się praktycznie wogóle transferu masy, przy hamowaniu zdecydowanie mniej nurkuje. Nierówności w zakrętach praktycznie przestały być odczuwalne. Najbardziej niesamowite jest to, że przy takim wzroście stabilności zachowania motocykla, wzrósł też komfort. W miejscach gdzie wcześniej motocykl wyraźnie robił się nerwowy na nierównościach, teraz jest totalny spokój. Szybkie zmiany kierunku nie powodują żadnych nerwowych reakcji zawieszenia. Jeździłem specjalnie po kiepskich drogach, dobrych drogach, szybko wolno, przyśpieszałem gwałtownie, hamowałem ostro... nie mam uwag. Tak fajnie zestrojonego i pracującego zawieszenia nie miałem chyba jeszcze w żadnym swoim motocyklu. Uniwersalność Multi wzrosła o co najmniej 50 % :) Z czystym sumieniem polecam to magiczne pudełko Ohlinsa. Pozdrówki Tomek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Czerwiec 27, 2013 pięknie brzmi... a ja mam pokrętło... ale coś z tym zrobimy :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ŁadnyGips 0 Napisano Czerwiec 29, 2013 od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem MTS 1200 GT (model 2013), . to mój pierwszy motocykl. przejechałem dopiero 2000km ale jazda na nim to bajka. można porównać do jazdy autem dobrej klasy. komfort + wygoda + niesamowite przyspieszenie. zdarzyło mi się już zauważyć zdziwienie na twarzy prowadzących plastiki po starcie z pod świateł. polecam każdemu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 29, 2013 ej ej Panie ŁadnyGips - przecież Ty masz Sachsa , a nie ohlinsa :wink: - my się cieszymy z możliwości rozbudowy naszego zawieszenia - Ty je otrzymałeś w standardzie :wink: ( PS - wizytówkę znalazłem - myślę że niebawem odwiedzę Kłodzko i Was ) a tak wracając do tematu: Paradoksalnie miałem ten moduł jako pierwszy w Polsce (z legalnej sieci) , ale dopiero teraz go przetestowałem ("szewc w dziurawych butach chodzi " ;-( ) i podsumuje dzisiejsze jazdy testowe tak: mega banan na pysku , niesamowita różnica , motocykl zyskał nowe oblicze - resztę dopisał TomekL... po prostu niesamowita zmiana charakterystyki motocykla, przy odkręcaniu prawie nie siada tył , przy hamowaniu zdecydowanie mniej nurkuje... niesamowite jest to, jak zmienia się to zawieszenie przy zwiększaniu prędkości , np. w trybie Sport przy 100-130 km/h jest twardy , ale już koło 200 robi się prawdziwa decha!!! mega twardy. Na innych programach jest podobnie - silenie "pałujesz" , zwiecha adoptuje się do tych warunków ( czyli twardnieje). Drugi duzy plus to to, że można zawsze wprowadzić "sztywne" parametry ( jak np. wcześniej) i komputer nie bedzie ingerował w ustawiena "automatycznie" - idealne rozwiązanie na tor... kolejny plus to większa możliwość regulacji (wiekszy zakres). Jak ktoś ma ohlinsa to zakładajcie - żadnej złotówki nie zmarnujecie!!!! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Lipiec 2, 2013 Gdzie to legalnie kupić w Polsce? Wysyłane za pomocą Tapatalk 2 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Lipiec 3, 2013 zadzwoń - dla forumowiczów rabat....;-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Maj 7, 2014 Własnie to zamontowałem, i trzeba to konfigurować???? na 1 jak ma być automatyczne dla każdego trybu: sport, touring..... i potem dla podtrybu jeden człowieczek, człowieczek z bagazem .... itd???? Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TomekL 1 Napisano Maj 7, 2014 (edytowany) Własnie to zamontowałem, i trzeba to konfigurować???? na 1 jak ma być automatyczne dla każdego trybu: sport, touring..... i potem dla podtrybu jeden człowieczek, człowieczek z bagazem .... itd???? Tapatalk Tak - dla każdego trybu i wariantu który ma być regulowany automatycznie muszą być ustawione 1, inaczej będzie działało wg ustawionych cyferkami parametrów i nie będzie automatycznie regulowane. Edytowano Maj 7, 2014 przez TomekL Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Maj 7, 2014 Dzięki za info, fajna opcja można ustawić manual albo auto, mocno zwiększa funkcjonalność i wygodę Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TomekL 1 Napisano Maj 8, 2014 Dzięki za info, fajna opcja można ustawić manual albo auto, mocno zwiększa funkcjonalność i wygodę I jak wrażenia ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Maj 8, 2014 Jestem po zlamaniu podudzia dzisiaj tylko 30 Km zrobiłem na wymianę opon i trudno powiedzieć jak po winklach pojeżdżę za 2 tyg to coś więcej powiem, ale stabilności i wygody na wertpach nie brakuje Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach