Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Alcapone

Silnik padl i co teraz?

Polecane posty

Witam! Jako ze padl mi silnik na SpeedDayu w Poznaniu zastanawiam sie nad roznymi opcjami jakie mam. Duke75 z ktorych podrozowalem w ten nieszczesny dla nas obojga weekend ( jemu ktos zakosil tel) poddal pomysl aby przeszczepic mojej 800 silnik 1000ds i zrobic z niej S2R 1000. Tutaj zwracam sie do osob ktore maja pojecie w tym temacie czy takie cos jest mozliwe z punktu widzenia montarzu w ramie i osprzetu ktory posiadam ze starego silnika. Wezmy np ten silnik: http://allegro.pl/silnik-ducati-multistrada-ds-1000-ds1000-03-06-r-i3478426747.html Jak widac brak mu ukladu wtryskowego i kolanek wydechowych i komputera. Czy te 3 rzeczy z mojego silnika 800 beda wspolgrac z 1000? Czysto hipotetycznie. Dzieki i pozdrawiam!

Edytowano przez Alcapone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jako ze padl mi silnik na SpeedDayu w Poznaniu zastanawiam sie nad roznymi opcjami jakie mam. Duke75 z ktorych podrozowalem w ten nieszczesny dla nas obojga weekend ( jemu ktos zakosil tel) poddal pomysl aby przeszczepic mojej 800 silnik 1000ds i zrobic z niej S2R 1000. Tutaj zwracam sie do osob ktore maja pojecie w tym temacie czy takie cos jest mozliwe z punktu widzenia montarzu w ramie i osprzetu ktory posiadam ze starego silnika. Wezmy np ten silnik: http://allegro.pl/silnik-ducati-multistrada-ds-1000-ds1000-03-06-r-i3478426747.html Jak widac brak mu ukladu wtryskowego i kolanek wydechowych i komputera. Czy te 3 rzeczy z mojego silnika 800 beda wspolgrac z 1000? Czysto hipotetycznie. Dzieki i pozdrawiam!

Od multistrady nie pasuje do S2R-a. Inne są łożyskowania wahacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od multistrady nie pasuje do S2R-a. Inne są łożyskowania wahacza.

a konkretnie w multistradzie łożyska występują w wahaczu a silnik jest właśnie o mocowanie łożysk węższy - szerokość silnika w tym miejscu 13,7 cm . w Twoim S2R łożyska są w silniku a wahacz takowych nie posiada - tu silnik ma 17,5 cm . No chyba ze zastosujesz wahacz z Multinki albo superbika ;) z tym że w superbikach masz jeszcze przedłużenie ramy usztywniające ten element ale i to niektórzy ominęli :) (foto)

W samej ramie mocowanie pozostałych dwóch szpilek będzie pasować . Pozostaje jeszcze problem zasilania  :roll:

 

Acha - co znaczy że silnik padł ?

radical-ducati-9-1-2-half-2.jpg

Edytowano przez jakitaki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas lekko nieczystej redukcji biegu silnik zaczal sie tluc i wibrowac podemna. Myslalem ze to lancuch albo cos, jednak zgasilem silnik i sie potoczylem po trawie i juz wiedzialem ze to silnik bo przestalo sie tluc i wibrowac. Musieli ktory byl na miejsciu zdiagnozowal obrocona panewke. Silnik chodzi i zapala ale tlucze sie niemilosiernie wiec go nie zapalam.... 

Narazie mi sie nie spieszy, sezon narazie skonczony a przedemna jeszcze urlop wiec kasy jak narazie i tak nie bede mial. Szukam jednak opcji/mozliwosci. 

 

Od multistrady nie pasuje a od czego by pasowal?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poluzowane/ spadnięte koło od alta...???

 

A silnik od 999 + wahacz nie pasuje??

Bo wiem gdzie jest takowy :-)

 

Pozdr. J-999

Edytowano przez klekot999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij dekiel i obejrzyj, mioże się da co uratować??

 

Ja to ni cjhuła musiałbym sprawdzić, zanim poszedłbym spać...

 

Jak by co to masz tutaj

 

http://allegro.pl/wal-korbowy-panewki-ducati-monster-800-i-e-i3509842680.html

Edytowano przez klekot999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij dekiel i obejrzyj, mioże się da co uratować??

 

Ja to ni cjhuła musiałbym sprawdzić, zanim poszedłbym spać...

 

Jak by co to masz tutaj

 

http://allegro.pl/wal-korbowy-panewki-ducati-monster-800-i-e-i3509842680.html

czemu ten jest taki czarny a np ten: http://www.ebay.de/itm/Ducati-Monster-S2R-800-2005-Crankshaft-Con-Rod-Set-Crank-Rods-146-2-103-1A-/400552450094?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item5d42c9582e

juz nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poluzowane/ spadnięte koło od alta...???

 

A silnik od 999 + wahacz nie pasuje??

Bo wiem gdzie jest takowy :smile:

 

Pozdr. J-999

Głowice nie zmieszczą się do ramy , inna instalacja elektryczna , jednostka sterująca , wtryski .... zupełnie bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciort wie, nie zagladalem do srodka. Dodam jednak ze tlucze sie rytmicznie/regularnie. Stuk stuk stuk ^^

Lepiej sprawdzić. Może to nie panewki/wał. Kiedyś pisałeś coś o słabo dokręconym sprzęgle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sprawdzić. Może to nie panewki/wał. Kiedyś pisałeś coś o słabo dokręconym sprzęgle?

Jak wymienialem tarcze to sruba mocujaca kosz sprzeglowy trzymala sie tylko na zabezpieczeniu, po odbezpieczeniu odkrecilem ja 1 palcem z tym ze sprzeglo zostalo zlozone i dokrecone a od tamtego momentu zrobilem moze ze 2-3 tys km. 

 

W takim razie nastepnym razem jak bede mial czas to odkrece prawy i lewy dekiel i zajrze pod spod... bardzo bym chcial zeby to tylko bylo cos niedokrecone. Musieli wspominal jednak ze zostawialem za soba niebieska chmurke na torze :/

 

@bialy

 

Polak potrafi :P

Edytowano przez Alcapone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie i hamulce z 600tki plus silnik 749 - trochę kamikadze maszyna.

 

Może warto byłoby wyremontować ten silnik, jakie są orientacyjne koszty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest łatwiejszy sposób na sprawdzenie korby - wystarczy tylko wykręcić świecę i mieć długi śrubokręt ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam tez ze slyszalem pewien lekki szmer w silniku podczas jazdy, jednak mialem to juz od dluzszego czasu i nie przywiazywalem do tego wagi. Cos w stylu glosniejszego sasysania powietrza przez silnik...  Moc i kultura pracy silnika byla niezmiennie dobra do momentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wspominal jednak ze zostawialem za soba niebieska chmurke na torze :/

 

uszkodzona panewka/korba nie idzie w parze z kopceniem... rozbieraj ten piec i zweryfikuj usterkę... jak sam nie ogarniasz tematu to do serwisu - myślę, że za demontaż piecyka zapłacisz jakiś max 300zł i w najgorszym przypadku będziesz uboższy o tą kwotę ale bogatszy o wiedzę i ew. listę zakupu cześci...

słyszałem jak go próbowałeś odpalić - łupał niemiłosiernie... :-|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jedną korbę słyszałem, i brzmiało to jak korba. Niemniej jednak trzymam kciuki, by było to co innego, bo z tego co pamiętam nie paliła się kontrolka ciśnienia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znaczy dało się :mrgreen:

 

Nie mniej jednak, lepiej zweryfikować o co kaman, ja bym nie popuścił....to nie jest jakaś czarna magia...

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji zapytam : mocno skraca się żywotność silnika od jazdy po torze ?

Macie jakieś z tym własne doświadczenia ? Ja z własnego podwórka znam przykład że nowa ZX6R wytrzymała ok 30000 km. Jezdzona była dość ostro na torze i ostro "turystycznie".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydech samorob, kolektory bos, kominy shark. Filtr i mapa oryginal. 42 tys.

 

Kurde tez bym najchetniej odrazu zajrzal do srodka co sie dzieje ale bylem o 3 w domu a na drugi dzien juz nie moglem... jak bede w pl to spuszcze olej, przebadam filtry, moze tu juz cos bedzie widac, i sciagne obydwa dekle. Za rozbiorke silnika sie raczej nie bede bral bo jednak tego jescze nigdy nie robilem :/ a z drugiej strony nie mam tez jak przetransportowac moto do serwisu (pytanie jeszcze gdzie) bo nie mam przyczepki. Moglbym sam silnik zawiesc...

 

Jak ewidentnie sprawdzic czy to korba? sciagnac cylinder i poruszac korbowodem?

Edytowano przez Alcapone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Powodzenia w odbudowie. Jak chcesz dsa to myślę, że to nie problem. Wiele części jest w M uniwersalnych- nawet wiązkę można dopasować. Ecu z m800 też da radę. Szukaj szerokiego silnika i powinno zagrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.