jareki007 0 Napisano Październik 16, 2013 Witajcie, mam wyciek oleju spod głowicy poziomego cylindra w moim M900 z 94 roku. Prawdopodobnie puszcza oring, który tam uszczelnia kanał olejowy. Czy po jej zdjęciu zachodzi konieczność wymiany uszczelki pod cylindrem? Chodzi mi o to, że nie potrafię stwierdzić czy uda mi się zdjąć głowicę bez poruszenia cylindra a jeśli nawet tak się stanie to czy można to złożyć wymieniając tylko oringi pomiędzy głowicą a cylindrem... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Moderator-1 0 Napisano Październik 16, 2013 Dopuszczam post, wyjątkowo Zółta kartka za brak wizyty w powitalni . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Październik 16, 2013 Uszczelka pod cylindrem jest wielorazowego użytku, jeśli nie zostanie mechanicznie uszkodzona. Nawet jeśli przy demontażu głowicy, cylinder sam się nie "odklei" namawiałbym do jego demontażu i weryfikacji uszczelnień. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Październik 16, 2013 jak juz pozbedziesz sie glowicy , zbadaj dobrze kolnierz cylinda ktory wchodzi w glowice , bo na oringu moze sie nie skonczyc ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
desmoradek 0 Napisano Październik 17, 2013 Zdejmując głowicę cylinder automatycznie odpuści , chyba ,że ktoś kiedyś smarował ową uszczelkę uszczelniaczem tak jak ja :mrgreen: Miałem ten sam problem , wymieniłem głowicę i zaczęło mi się lać spod dolnego cylindra . Zdjąłem głowicę , odsunąłem cylinder tak abym miał dostęp do uszczelki , oczyściłem ją , posmarowałem delikatnie uszczelniaczem i jest ok nie cieknie . Zabieg wykonałem bez zdejmowania cylindra z tłoka . Silnik mam z 1999 roku a głowicę z 1994 i jest OK . Pozdr Radek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jareki007 0 Napisano Październik 17, 2013 Sorry za tą powitalnię za chwilę się poprawię. Zarejestrowałem się juz chwile temu ale czytam tylko a po porady dzwonię do rorta bo od Niego kupiłem Monstera. Ale już mu nie chcę łowy zawracać ciągle. jak juz pozbedziesz sie glowicy , zbadaj dobrze kolnierz cylinda ktory wchodzi w glowice , bo na oringu moze sie nie skonczyc ;) A co tam się może wydarzyć??? Generalnie oring jest podejrzany - rort go wymieniał bo silnik miał remont i sam mi to zasugerował. Nie leje się spod tej bocznej śruby. Zdejmując głowicę cylinder automatycznie odpuści , chyba ,że ktoś kiedyś smarował ową uszczelkę uszczelniaczem tak jak ja :mrgreen: Miałem ten sam problem , wymieniłem głowicę i zaczęło mi się lać spod dolnego cylindra . Zdjąłem głowicę , odsunąłem cylinder tak abym miał dostęp do uszczelki , oczyściłem ją , posmarowałem delikatnie uszczelniaczem i jest ok nie cieknie . Zabieg wykonałem bez zdejmowania cylindra z tłoka . Silnik mam z 1999 roku a głowicę z 1994 i jest OK . Pozdr Radek Właśnie chciałbym uniknąć zdejmowania cylindra. Niby z poziomym łatwiej bo dostęp lepszy ale... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jareki007 0 Napisano Maj 16, 2014 Zrobiłem wreszcie sprzęt, wymieniłem m. in. wszystkie oringi (stare były rozplaszczone całkiem) i zrobiłem test drive. No i kurde dalej się poci w tym samym miejscu...normalnie załamany jestem... No chyba, że to minie po iluś tam km. Zastanawiam się co może być przyczyną, tam średnio jest możliwość zepsucia czegokolwiek. Głowicę dokręciłem zgodnie z manualem, odpowiednimi momentami. Oringi oryginały Ducati... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Maj 17, 2014 Odkształcona głowica. Ewentualnie jakieś mikropęknięcie, ale raczej stawiałbym na opcję nr1. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Maj 17, 2014 (edytowany) Zrobiłem wreszcie sprzęt, wymieniłem m. in. wszystkie oringi (stare były rozplaszczone całkiem) i zrobiłem test drive. No i kurde dalej się poci w tym samym miejscu...normalnie załamany jestem... No chyba, że to minie po iluś tam km. Zastanawiam się co może być przyczyną, tam średnio jest możliwość zepsucia czegokolwiek. Głowicę dokręciłem zgodnie z manualem, odpowiednimi momentami. Oringi oryginały Ducati... kiedy wymieniales ostatnio uszczelniacze zaworowe ? Edytowano Maj 17, 2014 przez blejz23 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Maj 17, 2014 kiedy wymieniales ostatnio uszczelniacze zaworowe ? A co to ma wspólnego z wyciekiem z pod głowicy? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Maj 17, 2014 A co to ma wspólnego z wyciekiem z pod głowicy? O_o Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jareki007 0 Napisano Maj 17, 2014 Głowice były robione przez poprzedniego właściciela - rorta. Docierał zawory to zapewne uszczelniacze też wymienił ale nie widzę związku z takim wyciekiem. Odkształcona głowica... no może, składając całość specjalnie patrzyłem czy wszystko się dobrze schodzi i wydawało mi się, że opiera się ona na tym oringu. Jeżeli będzie dalej się pocić to zdejmę ją jeszcze raz (jak sobie dorobię narzędzie do zdjęcia rolki rozrządu bo bez jej zdjęcia ciężko się głowicę dokręca). Zastanawiam się czy nie potraktować tego oringu jakimś uszczelniaczem tylko nie bardzo wiem jaki środek można użyć. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Maj 17, 2014 Rozumiem że pisząc rolka, masz na myśli koło pasowe na wałku rozrządu? Pamiętaj że nakrętka koła jest elementem jednorazowego użytku. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jareki007 0 Napisano Maj 17, 2014 Rozumiem że pisząc rolka, masz na myśli koło pasowe na wałku rozrządu? Pamiętaj że nakrętka koła jest elementem jednorazowego użytku. Tak, chodzi o to koło pasowe. O nakrętce nie wiedziałem ale może w manualu jest coś napisane. Dzięki za informację:) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Maj 17, 2014 (edytowany) ehh no dobra ... jak uszczelniacze puszczaja ci olej , to olej dostaje sie do prowadnic a potem do komory spalania razem z benzyna , goracy olej + benzyna + cisnienie jaklie jest w komorze wypchnie tak zadki plyn przez kolnierz w cylindrze a glowice, gdzie nie ma zadnej uszczelki ... ja walczylem z tym dwa sezony , ciekly mi obie glowice , oringi wymienialem 5 razy z roznymi uszczelniaczami i nic to nie dawalo bo to nie tam byl wyciek (te kanaly gdzie daje sie ten wiekszy oring to kanaly opadowe , tam nie ma cisnienia ), olej wydobywal sie z laczenia glowicy z cyl. wymiana usczelniaczy rozwiazala problem Edytowano Maj 17, 2014 przez blejz23 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jareki007 0 Napisano Maj 17, 2014 U mnie jest problem tylko z poziomym cylindrem i to dokładnie w miejscu gdzie jest oring. I to co cieknie jest wg mnie samym olejem bo jest dosyć gęste. Ale zapytam rorta o te uszczelniacze. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Maj 17, 2014 Aha w takim razie ok , ja bazowalem na swoim przykładzie , ale jeśli wymieniłeś oring na nowy to problem musi zniknąć , powtarzam tam nie ma ciśnienia , a tobie dalej cieknie , wiec rzeczywiście może być idksztalcona głowica . Mozesz wspomoc sie jakims silikobem , Dirko to B.dobry silikon poszukaj na allegro trochę kosztuje ale naprawdę to solidny produkt. Sent from my Lumia 710 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach