Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

jareki007

Wyciek oleju spod głowicy M900

Polecane posty

Witajcie,

mam wyciek oleju spod głowicy poziomego cylindra w moim M900 z 94 roku. Prawdopodobnie puszcza oring, który tam uszczelnia kanał olejowy. Czy po jej zdjęciu zachodzi konieczność wymiany uszczelki pod cylindrem? Chodzi mi o to, że nie potrafię stwierdzić czy uda mi się zdjąć głowicę bez poruszenia cylindra a jeśli nawet tak się stanie to czy można to złożyć wymieniając tylko oringi pomiędzy głowicą a cylindrem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod cylindrem jest wielorazowego użytku, jeśli nie zostanie mechanicznie uszkodzona.

 

Nawet jeśli przy demontażu głowicy, cylinder sam się nie "odklei" namawiałbym do jego demontażu i weryfikacji uszczelnień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak juz pozbedziesz sie glowicy , zbadaj dobrze kolnierz cylinda ktory wchodzi w glowice , bo na oringu moze sie nie skonczyc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejmując głowicę cylinder automatycznie odpuści , chyba ,że ktoś kiedyś smarował ową uszczelkę  uszczelniaczem tak jak ja :mrgreen:

Miałem ten sam problem , wymieniłem głowicę i zaczęło mi się lać spod dolnego cylindra . Zdjąłem głowicę , odsunąłem cylinder tak abym miał dostęp do uszczelki , oczyściłem ją , posmarowałem delikatnie uszczelniaczem i jest ok nie cieknie . Zabieg wykonałem bez zdejmowania cylindra z tłoka .

Silnik mam z 1999 roku a głowicę z 1994 i jest OK .

 

Pozdr Radek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry za tą powitalnię za chwilę się poprawię. Zarejestrowałem się juz chwile temu ale czytam tylko a po porady dzwonię do rorta bo od Niego kupiłem Monstera. Ale już mu nie chcę łowy zawracać ciągle.

 

jak juz pozbedziesz sie glowicy , zbadaj dobrze kolnierz cylinda ktory wchodzi w glowice , bo na oringu moze sie nie skonczyc ;)

A co tam się może wydarzyć??? Generalnie oring jest podejrzany - rort go wymieniał bo silnik miał remont i sam mi to zasugerował. Nie leje się spod tej bocznej śruby.

 

Zdejmując głowicę cylinder automatycznie odpuści , chyba ,że ktoś kiedyś smarował ową uszczelkę  uszczelniaczem tak jak ja :mrgreen:

Miałem ten sam problem , wymieniłem głowicę i zaczęło mi się lać spod dolnego cylindra . Zdjąłem głowicę , odsunąłem cylinder tak abym miał dostęp do uszczelki , oczyściłem ją , posmarowałem delikatnie uszczelniaczem i jest ok nie cieknie . Zabieg wykonałem bez zdejmowania cylindra z tłoka .

Silnik mam z 1999 roku a głowicę z 1994 i jest OK .

 

Pozdr Radek

Właśnie chciałbym uniknąć zdejmowania cylindra. Niby z poziomym łatwiej bo dostęp lepszy ale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wreszcie sprzęt, wymieniłem m.  in. wszystkie oringi (stare były rozplaszczone całkiem) i zrobiłem test drive. No i kurde dalej się poci w tym samym miejscu...normalnie załamany jestem... No chyba, że to minie po iluś tam km. Zastanawiam się co może być przyczyną, tam średnio jest możliwość zepsucia czegokolwiek. Głowicę dokręciłem zgodnie z manualem, odpowiednimi momentami.  Oringi oryginały Ducati...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkształcona głowica. Ewentualnie jakieś mikropęknięcie, ale raczej stawiałbym na opcję nr1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zrobiłem wreszcie sprzęt, wymieniłem m.  in. wszystkie oringi (stare były rozplaszczone całkiem) i zrobiłem test drive. No i kurde dalej się poci w tym samym miejscu...normalnie załamany jestem... No chyba, że to minie po iluś tam km. Zastanawiam się co może być przyczyną, tam średnio jest możliwość zepsucia czegokolwiek. Głowicę dokręciłem zgodnie z manualem, odpowiednimi momentami.  Oringi oryginały Ducati...

 

kiedy wymieniales ostatnio uszczelniacze zaworowe  ?

Edytowano przez blejz23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kiedy wymieniales ostatnio uszczelniacze zaworowe  ?

 

A co to ma wspólnego z wyciekiem z pod głowicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głowice były robione przez poprzedniego właściciela - rorta. Docierał zawory to zapewne uszczelniacze też wymienił ale nie widzę związku z takim wyciekiem.

 

Odkształcona głowica... no może, składając całość specjalnie patrzyłem czy wszystko się dobrze schodzi i wydawało mi się, że opiera się ona na tym oringu. Jeżeli będzie dalej się pocić to zdejmę ją jeszcze raz (jak sobie dorobię narzędzie do zdjęcia rolki rozrządu bo bez jej zdjęcia ciężko się głowicę dokręca). Zastanawiam się czy nie potraktować tego oringu jakimś uszczelniaczem tylko nie bardzo wiem jaki środek można użyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że pisząc rolka, masz na myśli koło pasowe na wałku rozrządu?

Pamiętaj że nakrętka koła jest elementem jednorazowego użytku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że pisząc rolka, masz na myśli koło pasowe na wałku rozrządu?

Pamiętaj że nakrętka koła jest elementem jednorazowego użytku.

Tak, chodzi o to koło pasowe.

O nakrętce nie wiedziałem ale może w manualu jest coś napisane. Dzięki za informację:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

ehh no dobra ... jak uszczelniacze puszczaja ci olej , to olej dostaje sie do prowadnic a potem do komory spalania razem z benzyna , goracy olej + benzyna + cisnienie jaklie jest w komorze  wypchnie tak zadki plyn przez kolnierz w cylindrze a glowice, gdzie nie ma zadnej uszczelki ...  ja walczylem z tym dwa sezony , ciekly mi obie glowice , oringi wymienialem 5 razy z roznymi uszczelniaczami i nic to nie dawalo bo to nie tam byl wyciek (te kanaly gdzie daje sie ten wiekszy oring to kanaly opadowe , tam nie ma cisnienia ), olej wydobywal sie z laczenia glowicy z  cyl.  wymiana usczelniaczy rozwiazala problem

Edytowano przez blejz23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest problem tylko z poziomym cylindrem i to dokładnie w miejscu gdzie jest oring. I to co cieknie jest wg mnie samym olejem bo jest dosyć gęste. Ale zapytam rorta o te uszczelniacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha w takim razie ok , ja bazowalem na swoim przykładzie , ale jeśli wymieniłeś oring na nowy to problem musi zniknąć , powtarzam tam nie ma ciśnienia , a tobie dalej cieknie , wiec rzeczywiście może być idksztalcona głowica . Mozesz wspomoc sie jakims silikobem , Dirko to B.dobry silikon poszukaj na allegro trochę kosztuje ale naprawdę to solidny produkt.

 

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.