musieli 30 Napisano Październik 30, 2013 (edytowany) Dziś zupełnie spontanicznie postanowiliśmy wstawić mojego potwora na hamownię. Dzięki uprzejmości Michała "doktorskiego" oraz przy zacnej asyście Wojtka "wwk" udało nam się spędzić emocjonujące popołudnie w 4motoracing. Mój potwór to Monster 1000 DARK z 2003 roku, przebieg ca 17000km. Generalnie podstawowym celem było zaspokojenie mojej ciekawości jaką mocą legitymuje się mój DARK, ale również chodziło nam o sprawdzenie jak wpływają modyfikacje typu zmiana filtra powietrza czy zmiana mapy w tym wypadku na "gotowca" Ducati Performance. Motocykl miał już na pokładzie tłumiki układu wydechowego LeoVince, więc niestety nie byliśmy w stanie zbadać jak jest na oryginalnych kominach. Zrobiliśmy 6 pomiarów (3x 100%TPS oraz 3x 50%TPS) poczynając od "standardowego" setupu, poprzez dołożenie filtra BMC z otwartą pokrywą, a następnie z wgraną mapą Ducati Performance dedykowaną pod otwarty układ wydechowy i wysokoprzepustowy filtr powietrza. Rezultat w postaci finalnej mocy na tylnym kole (o mocy na wale nie wspominając) jest dla mnie bardziej niż zadowalający, co tylko potwierdza moje subiektywne odczucia, że monster jest bardziej jadowity niż inne DSy litry jakimi jeździłem. Mam nadzieję, że doktorski i wwk pomogą w kwestii podsumowania tego co dziś uzyskaliśmy? :smile: Mi nie pozostało nic innego jak podziękować Michałowi z 4motoracing za dobrą robotę na hamowni no i oczywiście WWK - jesteś mega spec, dziękuję jeszcze raz za odwiedziny i pomoc, postaram się zrewanżować. Lubię takie popołudnia. Czekam na wykresy :wink: Edytowano Październik 30, 2013 przez musieli Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wwk 0 Napisano Październik 31, 2013 No fajnie było. Zaskoczyły mnie wyniki :) Zaczynam mieć pewne podejrzenia, co do składu mieszanki w "starszych" konstrukcjach ducati (przed wąskopasmowymi sondami lambda w układzie wydechowym). Nie chce tu wyprzedzać, pewnie musieli się wkrótce pochwali wynikami i wykresami. Ponadto jako posiadacz, bliźniaczej wersji (model/rok), zaskoczyły mnie różnice na hamowni w tych motocyklach. Generalizując Monster wwk - baza ok 78km Monster musieli - baza ok 87km To jest prawie 10 km różnicy!!!! Kolejne pytanie (nie chcę tutaj nikomu robić reklamy/antyreklamy), co daje mapa typu DP, i jaki jest sens wgrania tej samej mapy do dwóch tak rożnych motocykli? Kolejna generalizacja: Wydaje mi się, że Ducati w tamtych latach słabo kontrolowało swoich dostawców, czyli np. co 20 tłok był sprawdzany pod kątem wymiarowym na stanowisku badawczym w fabryce. Dawało to dość dużą możliwość zupełnie przypadkowego doboru komponentów, co za tym idzie produkty końcowe czyli motocykle mogły się diametralnie różnić osiągami (czego przykład mamy powyżej). Zdziwiła mnie również zawartość sterownika, wydaje mi się że część motocykli może być lekko "kastrowanych", nie wiem dokładnie dlaczego, ale może tak być. Pozostał pewien niedosyt, bo zabawa na rolce była przednia i przynajmniej ja dużo wniosków z niej wyciągnąłem. Czekam na wykresy i w wolnej chwili postaram się przygotować porównanie dwóch seryjnych map dla Monstera 1000DS. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Październik 31, 2013 (edytowany) Monster wwk - baza ok 78km Monster musieli - baza ok 87km To jest prawie 10 km różnicy!!!! na tej samej hamowni motocykle były hamowane??? pytam , bo jeśli nie, to porównania nie maja większego sensu... w obiegowej opinii są hamownie i hamownie dla optymistów... :razz:(najlepsze są z BP- mega moce... ) Zdziwiła mnie również zawartość sterownika, wydaje mi się że część motocykli może być lekko "kastrowanych", nie wiem dokładnie dlaczego, ale może tak być. może zróżnicowanie rynkowe .. taka odpowiedz producenta na oczekiwania i obostrzenia przepisami innych rynków... po dziś dzień dany model motocykla wyjeżdża z fabryki np. 80 konny gdzie protoplasta ma 110KM, lub na Europę ma sondę , a z niektórych stanów USA już nie mają... ?? Edytowano Październik 31, 2013 przez cinek78 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wwk 0 Napisano Październik 31, 2013 (edytowany) na tej samej hamowni motocykle były hamowane??? pytam , bo jeśli nie, to porównania nie maja większego sensu... w obiegowej opinii są hamownie i hamownie dla optymistów... :razz:(najlepsze są z BP- mega moce... ) może zróżnicowanie rynkowe .. taka odpowiedz producenta na oczekiwania i obostrzenia przepisami innych rynków... po dziś dzień dany model motocykla wyjeżdża z fabryki np. 80 konny gdzie protoplasta ma 110KM, lub na Europę ma sondę , a z niektórych stanów USA już nie mają... ?? Ta sama hamownia, tzn ten sam model i oprogramowanie, inne miejsca. Nie wiem jakie czynniki korekcyjne zastosowano do zmiennych "środowiskowych", ale mimo tego duża różnica wyszła. Ta w Skorzęcinie też bardzo optymistyczna była. Edytowano Październik 31, 2013 przez wwk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
doktorski 0 Napisano Październik 31, 2013 Czesc; Wykresy z opisem sa tutaj: http://motokofeina.pl/pomiary-na-hamowni-ducati-monster-1000-dark/ Wojtek - Ty wiesz co masz zrobic w swoim motocyklu. Do it i zobaczymy wtedy. pzdr, dr Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Październik 31, 2013 (edytowany) Monster wwk - baza ok 78km Monster musieli - baza ok 87km To jest prawie 10 km różnicy!!!! Raczej prosta i prawdopodobna odpowiedz jak hamowane w tych samych warunkah i hamowniach: inaczej byly docierane ps. fajnie, ze ostatnio cos tu opisujecie, a nie robicie z tego ''wiedzy tajemnej'' :thumbup: Edytowano Październik 31, 2013 przez xxtreme Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Włodi 0 Napisano Listopad 1, 2013 Jest i opis modyfikacji mojego RS'a :-) http://motokofeina.pl/ducati-monster-s4rs-kompleksowy-tuning/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wwk 0 Napisano Listopad 2, 2013 Poniżej porównanie seryjnych map paliwa i zapłonu dla motocykli Ducati Monster 1000DS. Jak mniemam motocykle na rynek europejski. monster wwk rok 2004, wersja S, monster musieli rok 2003 wersja dark. Wydawać by się mogło, że to dwa niemal bliźniacze modele, które powinny pokazać taką samą moc na hamowni (nie pokazały jak widać powyżej) skąd te różnice? Pozwoliłem sobie na małe porównanie zawartości ECU. Nie porównuje tu wartości offsetowych, tylko podstawową mapę. Pierwsze paliwo. Ujecie procentowe gdzie mój motocykl jest bazą. Jak widać w zakresie do 51% otwarcia TPS występują duże różnice w czasach otwarcia wtryskiwaczy (w niektórych komórkach do 30%). Więcej paliwa jest u Darka, górę mamy podobną. Zapłon. Tutaj również występują różnice (obcięło trochę komórki ale tam gdzie jest 15… powinno być 150% etc). Jak widać obydwa motocykle różnią się diametralnie mapą zapłonu. U Darka zapłon występuje dużo wcześniej przed TDC. Ma to znaczenie szczególnie przy większych prędkościach obrotowych. Jak wiadomo prąd (iskra) ma stałą prędkość, tak więc wysłanie sygnału przez ECU za „późno” powoduje, że zapłon może występować zaraz po TDC (szczególnie przy małym kącie wyprzedzenia i wysokich obrotach) – jest to niekorzystne zjawisko ze względu na osiągi silnika, jeśli zapłon wystąpi za wcześnie mam miejsce „spalanie stukowe” (w tym wypadku nie mamy tego problemu). Jakie wnioski można wyciągnąć. Według mnie motocykl Darka dzięki takim ustawieniom jest bardziej podatny na wszelkie modyfikacje (wydech, dolot) i dużo lepiej na nie reaguje (na seryjnej mapie). Skąd się wzięły różnice, nie wiem. Co ciekawe, spotkałem się z mapami DP, które miały podobną mapę zapłonu jak w moim M. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
motokofeina.pl 0 Napisano Listopad 2, 2013 Wojtek; Pozwole sobie wtracic, ze TPS jest w stopniach a nie w procentach. Ale to drobiazg. Natomiast bardziej zastanawia mnie, dlaczego kolumny TPS maja wartosci od 5 do 81 stopni a potem nagle 4, 3, 4, 5, 8...... Sa po prostu pokazane nie po kolei czy to moze jakis blad softu? Jak pamietasz motocykl Darka od samego poczatku "wypluwal" AFR na poziomie 12-13 a wiec paliwa mial sporo. Nie wiem, czy w przypadku tego porownania pewnej roli nie odgrywaja rozne normy emisji spalin. Cos okolo kwietnia 2003 weszla norma EURO II pod ktora lapie sie Twoj motocykl a nie musi sie lapac motocykl Darka. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 3, 2013 kopiuj - wklej Darka mape do siebie i na hamownię ;-) zobaczymy jakie sa faktyczne róznice sprawności w silnikach :razz: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach