IRKI 0 Napisano Styczeń 6, 2014 Witam wszystkich jakoś nie znalazłem postu do witania się więc robię to tutaj :) Od kilku tygodni mam swoje pierwsze Ducati, na razie 696.. Moto zostało przywiezione z USA, miało małego paciaka. Niestety nie mogę dojść dlaczego po wrzuceniu biegu gaśnie. Na luzie silnik normalnie chodzi, tak jak powinien chodzić po 1500km przebiegu :) Sprawdzałem bezpieczniki, czujniki stopki, sprzęgła, na 100% są OK. Nie pokazuje się żaden błąd. Sprzęgło rozłącza, skrzynia nie jest zblokowana (sprawdzaliśmy na zgaszonym silniku, pchając na biegu można przekręcić silnik). Moje pytanie, jak można zrestartować ECU? Czy jest tam czujnik "upadku", który może to powodować? jeżeli tak to gdzie? Jakim kablem (bo nie OBD2) można podpiąć się do ECU, czy jest jakiś soft do tego aby samemu zobaczyć czy nie ma jakichś błędów które to powodują? - Do ASO mam 300km.. Czy ma ktoś pomysł co jeszcze sprawdzić? Nadmienię, że moto na zimnym bardzo źle zapala (jak już odpali to działa SUPER) - ale to już znalazłem na forum, że muszę sprawdzić świece, no i lambdy mogą nawalać.., ale po 1500km przebiegu.. Z góry dzięki za pomoc pozdr. Irek Marmol Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 6, 2014 Hmmm... Niestety wygląda na ciężki banał do rozwiązania przez net. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
korkir 3 Napisano Styczeń 6, 2014 Co do gaśnięcia to wygląda to na boczną nóżkę i jeśli jest tak jak piszesz,że czujnik jest ok to sprawdź przewody. Jeśli chodzi o zapalanie to był taki temat jeżeli mnie pamięć nie myli. Użyj szukajki :roll: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 7, 2014 odnośnie odpalania - potrzeba jest dobra regulacja po paprokach fabrycznych i będzie super gadał odnośnie gaśnięcia - nawet jak masz któryś czujnik uszk. do nie pokaże błędu - najlepiej wypnij kostkę z czujnika bocznej nóżki i zmostkuj ten układ ( zwykłym drucikiem, kabelkiem) - powinno być git. odnośnie ECU - serwisu nie unikniesz, ale wydaje mi si,ę że nie będzie potrzebny.. są co prawda inne programy , ale trzeba mieć minimalna wiedze informatyczna/techniczną żeby z tego skorzystać... w 696 warto zrobić remapping ECU i wyłączyć sondy całkowicie - nie jest to wielki wydatek , a rozwiązuje problem awaryjnego układu nadzoru jakości spalin w tym modelu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
IRKI 0 Napisano Styczeń 7, 2014 Dzięki za odpowiedzi. doprecyzowując: czujniki zarówno sprawdzałem miernikiem jak i wypinałem i sprawdzałem kable. Znam się "troszkę" :) na mechanice i na prawdę te ścieżki co pisałem są na 100% sprawdzone, dlatego po prostu zachodzę w głowę co jest... Co do ECU - potrafię obsługiwać, czytać programy typu VAG, dlatego pytałem o program. W necie jednak nie znalazłem softu i kabli do 696, do innych są a do 696 założyli ECU Simens (o ile pamiętam) - no i jeden Włoch napisał mi, że stąd problem :) Dziękuję za info, odnośnie odłączenia sąd. Cinek - czujnik ma trzy przewody, które zmostkować? :) Jest masa, sygnał i jeden chyba pusty..., a poza tym, to o ile się nie mylę poprawnie jest gdy na połączonych przewodach gaśnie po wrzuceniu biegu - tzn. wtedy jest rozłożona stopka. (od razu zastrzegam, że sprawdzałem i na złożonej i na rozłożonej :)) Czyli wg Was nie jest możliwe aby ECU z powodu błędu odcinało zapłon? - tylko to mi przychodzi do głowy, na prawdę połączenia czujników sprawdzone. A co z czujnikiem przechyłu, czy jest tutaj coś takiego? Panowie ma ktoś soft do tego? No i namiary gdzie szukać kabla? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 8, 2014 (edytowany) Nie ma czujnika przechyłowego. Jak by miał i by był źle zamontowany to moto nawet by nie odpaliło... Taki banał ale może: a nie masz przypadkiem sklejonych tarcz sprzęglowych? Jeśli moto przy wrzuceniu biegu gaśnie szarpiąc do przodu, to może tak być. Spróbuj z wyłączonym silnikiem na zapiętym biegu i wciśniętym sprzęgle przepchnąć motocykl. Edytowano Styczeń 8, 2014 przez musieli Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Slawek 0 Napisano Styczeń 8, 2014 Kolego IRKI, daj znać jak Ci dalej poszło, czy coś poradziłeś sam czy udało Ci się ogarnąć temat Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wwk 0 Napisano Styczeń 8, 2014 Dzięki za odpowiedzi. doprecyzowując: czujniki zarówno sprawdzałem miernikiem jak i wypinałem i sprawdzałem kable. Znam się "troszkę" :) na mechanice i na prawdę te ścieżki co pisałem są na 100% sprawdzone, dlatego po prostu zachodzę w głowę co jest... Co do ECU - potrafię obsługiwać, czytać programy typu VAG, dlatego pytałem o program. W necie jednak nie znalazłem softu i kabli do 696, do innych są a do 696 założyli ECU Simens (o ile pamiętam) - no i jeden Włoch napisał mi, że stąd problem :) Dziękuję za info, odnośnie odłączenia sąd. Cinek - czujnik ma trzy przewody, które zmostkować? :) Jest masa, sygnał i jeden chyba pusty..., a poza tym, to o ile się nie mylę poprawnie jest gdy na połączonych przewodach gaśnie po wrzuceniu biegu - tzn. wtedy jest rozłożona stopka. (od razu zastrzegam, że sprawdzałem i na złożonej i na rozłożonej :)) Czyli wg Was nie jest możliwe aby ECU z powodu błędu odcinało zapłon? - tylko to mi przychodzi do głowy, na prawdę połączenia czujników sprawdzone. A co z czujnikiem przechyłu, czy jest tutaj coś takiego? Panowie ma ktoś soft do tego? No i namiary gdzie szukać kabla? Jakby soft do tego był to wielu użytkowników było by zadowolonych. A tak zostaje tylko dds oraz kilka cholernie drogich programów do zastosowań profesjonalnych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
IRKI 0 Napisano Styczeń 9, 2014 Hej no nie, sprzęgło też przerabiałem :). Jest bardzo miękkie, w porównaniu do GSXR1000, ale niestety rozłącza idealnie, skrzynia też niezblokowana ponieważ da się przepchać go na zgaszonym silniku, na biegu tłoki się poruszają. brakuje mi pomysłów. Czy może mi ktoś z Was sprawdzić, ktoś kto ma ten sam model jak ja, jak zachowują się kable na złożonej stopce i na rozłożonej? TZN. są tam trzy przewody: kiedy i między którymi występuje połączenie. Jak jest ktoś z Warszawy to po uprzejmości sam to bym sprawdził w ten weekend. jak coś to proszę o info. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Styczeń 10, 2014 Zworkę włóż jak na fotce , na drugim obrazku masz przepływ sygnału ze stopki . Powodzenia 1 dejw zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
IRKI 0 Napisano Styczeń 14, 2014 Dzięki serdeczne, przepraszam za opóźnienie. Mam nadzieję, że jutro uda mi się to sprawdzić (nie mam przy sobie moto.). Dam znać co wyszło. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
motokofeina.pl 0 Napisano Styczeń 14, 2014 w 696 warto zrobić remapping ECU i wyłączyć sondy całkowicie - nie jest to wielki wydatek , a rozwiązuje problem awaryjnego układu nadzoru jakości spalin w tym modelu. "Ale cisniesz z reklama". Koniec cytatu. :P Ad meritum: poza tym co sugeruja koledzy moze gdzies gubi sie masa? Warto poruszac wiazka/kablami i sprawdzic czy cos sie nie obluzowalo lub nawet przecielo przy paciaku. Moze gdzies wdarla sie wilgoc i miesza? Warto przejrzec konektory, moze nawet psiknac kontakt sprayem... Wystarczy wysuniety pin w konektorze - wtedy z zewnatrz wszystko wyglada ok ale w srodku polaczenia nia ma. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 14, 2014 "Ale cisniesz z reklama". Koniec cytatu. :P :lolno: :clap: jestesmy kwita ... :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
IRKI 0 Napisano Styczeń 15, 2014 no i jednak czujnik... nie mam pojęcia dlaczego na multimetrze wychodzi ok, a jednak nie działa po podłączeniu do moto - ta zworka ze zdjęcia wyeliminowała problem. dziękuję wszystkim za uwagi. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
motokofeina.pl 0 Napisano Styczeń 16, 2014 no i jednak czujnik... nie mam pojęcia dlaczego na multimetrze wychodzi ok, a jednak nie działa po podłączeniu do moto - ta zworka ze zdjęcia wyeliminowała problem. dziękuję wszystkim za uwagi. Brak kontaktu wtyk-gniazdo po zespoleniu w calosc? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 16, 2014 te czujniki są po prostu trefne!!! w MTS-sie już drugi mi padł... teraz zakładam zamiennik od ryżojada - tam są bezawaryjne... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 16, 2014 te czujniki są po prostu trefne!!! Tak? Nie spotkałem się z problemem. Jedynie widać uszkodzenia mechaniczne, zazwyczaj przez gleby na lewą stronę lub obracanie o 180 stopni motocykla przy użyciu bocznej stopki :-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 16, 2014 zauważ, że tylko "nowe" modele maja z tym problem... starsze latają bez problemu , a w 696, MTS 1200 ,Diavel dość często spotykana bolączka- w tym sezonie wymieniałem 3+ 1 mój... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
IRKI 0 Napisano Styczeń 20, 2014 Nie no w moim przypadku mógł to być powód gleby. pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach