Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

IRKI

696 Gaśnie po wrzuceniu biegu

Polecane posty

Witam wszystkich

jakoś nie znalazłem postu do witania się więc robię to tutaj :)

Od kilku tygodni mam swoje pierwsze Ducati, na razie 696..

 

Moto zostało przywiezione z USA, miało małego paciaka.

Niestety nie mogę dojść dlaczego po wrzuceniu biegu gaśnie. Na luzie silnik normalnie chodzi, tak jak powinien chodzić po 1500km przebiegu :)

Sprawdzałem bezpieczniki, czujniki stopki, sprzęgła, na 100% są OK. Nie pokazuje się żaden błąd. Sprzęgło rozłącza, skrzynia nie jest zblokowana (sprawdzaliśmy na zgaszonym silniku, pchając na biegu można przekręcić silnik).

 

Moje pytanie, jak można zrestartować ECU?

Czy jest tam czujnik "upadku", który może to powodować? jeżeli tak to gdzie?

Jakim kablem (bo nie OBD2) można podpiąć się do ECU, czy jest jakiś soft do tego aby samemu zobaczyć czy nie ma jakichś błędów które to powodują?  - Do ASO mam 300km..

 

Czy ma ktoś pomysł co jeszcze sprawdzić?

 

Nadmienię, że moto na zimnym bardzo źle zapala (jak już odpali to działa SUPER) - ale to już znalazłem na forum, że muszę sprawdzić świece, no i lambdy mogą nawalać.., ale po 1500km przebiegu..

 

Z góry dzięki za pomoc

pozdr.

Irek Marmol

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Niestety wygląda na ciężki banał do rozwiązania przez net.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do gaśnięcia to wygląda to na boczną nóżkę i jeśli jest tak jak piszesz,że czujnik jest ok to sprawdź przewody.

Jeśli chodzi o zapalanie to był taki temat jeżeli mnie pamięć nie myli. Użyj szukajki  :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odnośnie odpalania - potrzeba jest dobra regulacja po paprokach fabrycznych i będzie super gadał

odnośnie gaśnięcia - nawet jak masz któryś czujnik uszk. do nie pokaże błędu - najlepiej wypnij kostkę z czujnika bocznej nóżki i zmostkuj ten układ ( zwykłym drucikiem, kabelkiem) - powinno być git.

 

odnośnie ECU - serwisu nie unikniesz, ale wydaje mi si,ę że nie będzie potrzebny.. są co prawda inne programy , ale trzeba mieć minimalna wiedze informatyczna/techniczną żeby z tego skorzystać...

 

w 696 warto zrobić remapping ECU i wyłączyć sondy całkowicie - nie jest to wielki wydatek ,  a rozwiązuje problem awaryjnego układu nadzoru jakości spalin w tym modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

doprecyzowując:

czujniki zarówno sprawdzałem miernikiem jak i wypinałem i sprawdzałem kable. Znam się "troszkę" :) na mechanice i na prawdę te ścieżki co pisałem są na 100% sprawdzone, dlatego po prostu zachodzę w głowę co jest...

 

Co do ECU - potrafię obsługiwać, czytać programy typu VAG, dlatego pytałem o program. W necie jednak nie znalazłem softu i kabli do 696, do innych są a do 696 założyli ECU Simens (o ile pamiętam)  - no i jeden Włoch napisał mi, że stąd problem :)

 

Dziękuję za info, odnośnie odłączenia sąd.

Cinek - czujnik ma trzy przewody, które zmostkować? :) Jest masa, sygnał i jeden chyba pusty..., a poza tym, to o ile się nie mylę poprawnie jest gdy na połączonych przewodach gaśnie po wrzuceniu biegu - tzn. wtedy jest rozłożona stopka. (od razu zastrzegam, że sprawdzałem i na złożonej i na rozłożonej :))

 

Czyli wg Was nie jest możliwe aby ECU z powodu błędu odcinało zapłon? - tylko to mi przychodzi do głowy, na prawdę połączenia czujników sprawdzone.

A co z czujnikiem przechyłu, czy jest tutaj coś takiego?

 

Panowie ma ktoś soft do tego? No i namiary gdzie szukać kabla?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czujnika przechyłowego. Jak by miał i by był źle zamontowany to moto nawet by nie odpaliło...

 

Taki banał ale może: a nie masz przypadkiem sklejonych tarcz sprzęglowych? Jeśli moto przy wrzuceniu biegu gaśnie szarpiąc do przodu, to może tak być. Spróbuj z wyłączonym silnikiem na zapiętym biegu i wciśniętym sprzęgle przepchnąć motocykl.

Edytowano przez musieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Dzięki za odpowiedzi.

doprecyzowując:

czujniki zarówno sprawdzałem miernikiem jak i wypinałem i sprawdzałem kable. Znam się "troszkę" :) na mechanice i na prawdę te ścieżki co pisałem są na 100% sprawdzone, dlatego po prostu zachodzę w głowę co jest...

 

Co do ECU - potrafię obsługiwać, czytać programy typu VAG, dlatego pytałem o program. W necie jednak nie znalazłem softu i kabli do 696, do innych są a do 696 założyli ECU Simens (o ile pamiętam) - no i jeden Włoch napisał mi, że stąd problem :)

 

Dziękuję za info, odnośnie odłączenia sąd.

Cinek - czujnik ma trzy przewody, które zmostkować? :) Jest masa, sygnał i jeden chyba pusty..., a poza tym, to o ile się nie mylę poprawnie jest gdy na połączonych przewodach gaśnie po wrzuceniu biegu - tzn. wtedy jest rozłożona stopka. (od razu zastrzegam, że sprawdzałem i na złożonej i na rozłożonej :))

 

Czyli wg Was nie jest możliwe aby ECU z powodu błędu odcinało zapłon? - tylko to mi przychodzi do głowy, na prawdę połączenia czujników sprawdzone.

A co z czujnikiem przechyłu, czy jest tutaj coś takiego?

 

Panowie ma ktoś soft do tego? No i namiary gdzie szukać kabla?

Jakby soft do tego był to wielu użytkowników było by zadowolonych. A tak zostaje tylko dds oraz kilka cholernie drogich programów do zastosowań profesjonalnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej

no nie,  sprzęgło też przerabiałem :). Jest bardzo miękkie, w porównaniu do GSXR1000, ale niestety rozłącza idealnie, skrzynia też niezblokowana ponieważ da się przepchać go na zgaszonym silniku, na biegu tłoki się poruszają.

 

brakuje mi pomysłów.

 

Czy może mi ktoś z Was sprawdzić, ktoś kto ma ten sam model jak ja, jak zachowują się kable na złożonej stopce i na rozłożonej?

 

TZN. 

są tam trzy przewody: kiedy i między którymi występuje połączenie.

 

Jak jest ktoś z Warszawy to po uprzejmości sam to bym sprawdził w ten weekend.

jak coś to proszę o info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne, przepraszam za opóźnienie. Mam nadzieję, że jutro uda mi się to sprawdzić (nie mam przy sobie moto.).

Dam znać co wyszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

w 696 warto zrobić remapping ECU i wyłączyć sondy całkowicie - nie jest to wielki wydatek ,  a rozwiązuje problem awaryjnego układu nadzoru jakości spalin w tym modelu.

"Ale cisniesz z reklama". Koniec cytatu. :P

 

Ad meritum: poza tym co sugeruja koledzy moze gdzies gubi sie masa? Warto poruszac wiazka/kablami i sprawdzic czy cos sie nie obluzowalo lub nawet przecielo przy paciaku. Moze gdzies wdarla sie wilgoc i miesza? Warto przejrzec konektory, moze nawet psiknac kontakt sprayem... Wystarczy wysuniety pin w konektorze - wtedy z zewnatrz wszystko wyglada ok ale w srodku polaczenia nia ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Ale cisniesz z reklama". Koniec cytatu. :P

:lolno:  :clap:  jestesmy kwita ... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i jednak czujnik...

nie mam pojęcia dlaczego na multimetrze wychodzi ok, a jednak nie działa po podłączeniu do moto -  ta zworka  ze zdjęcia wyeliminowała problem.

dziękuję wszystkim za uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i jednak czujnik...

nie mam pojęcia dlaczego na multimetrze wychodzi ok, a jednak nie działa po podłączeniu do moto -  ta zworka  ze zdjęcia wyeliminowała problem.

dziękuję wszystkim za uwagi.

Brak kontaktu wtyk-gniazdo po zespoleniu w calosc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te czujniki są po prostu trefne!!! w MTS-sie już drugi mi padł... teraz zakładam zamiennik od ryżojada - tam są bezawaryjne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te czujniki są po prostu trefne!!!

 

Tak? Nie spotkałem się z problemem.

 

Jedynie widać uszkodzenia mechaniczne, zazwyczaj przez gleby na lewą stronę lub obracanie o 180 stopni motocykla przy użyciu bocznej stopki :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zauważ, że tylko "nowe" modele maja z tym problem... starsze latają bez problemu , a w 696, MTS 1200 ,Diavel dość często spotykana bolączka- w tym sezonie wymieniałem 3+ 1 mój...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.