bartekt 0 Napisano Luty 17, 2014 Witam, Zna ktos moze ten motocykl? Ktos ogladal? link: http://allegro.pl/ducati-916-sps-red-stan-idealny-1998-lubon-poznan-i3955773948.html Bardzo prosze o pomoc :) Moze ktos ma blisko i bylby tak mily zeby podjechac i zobaczyc co i jak? Oczywiscie stawiam piwko :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Truten 0 Napisano Luty 17, 2014 Stoi już bardzo długo na allegro, ktoś chyba oglądał go już i jeżeli dobrze kojarzę to motocykl w średnim stanie i słabo jeździł. Poszukaj informacji na forum w archiwalnych "ogłoszeniach znalezionych" powinieneś natknąć się na coś o tym sprzęcie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bartekt 0 Napisano Luty 18, 2014 no wlasnie przeszukalem ogloszenia archiwalne i nic nie znalazlem :/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Luty 18, 2014 Poczekaj z wnioskami , na FB kilku starych klubowiczów pozytywnie się o nim wypowiadało . Trzeba ich przywołać do tablicy ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Luty 18, 2014 Tyle ze to 996 a nie 916 :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wwk 0 Napisano Luty 18, 2014 Tyle ze to 996 a nie 916 :) No nie koniecznie, w tym wypadku pojemność nie przesądza o modelu a SPS 916 miała silnik 996. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Luty 18, 2014 A to zwracam honor :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bartekt 0 Napisano Luty 18, 2014 zdjecia sa dosyc slabe, ale zadzwonie dzis moze uda mi sie zdobyc lepszej jakosci fotki :) Troche mnie martwi, ze na tych fotach zadupek jest troche przekrzywiony wzgledem reszty? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Luty 18, 2014 Nie ma sie co martwic, nie ma zdjecia na ktorym jestes w stanie jednoznacznei stwierdzic ze cos jest nie tak z zadupkiem - fakt, fota od tylu wyglada dziwnie, ale tam nawet tylne kolo wyglada jak skrecone :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jurek 0 Napisano Luty 18, 2014 Jedno jest pewne że to nie jest SPS . Wersja SPS jest limitowana i posiada tabliczkę z numerem kolejnym serii, jest na ohlinsie z przodu i z tyłu i kosztuje średnio 15000 ale euro Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TomekL 1 Napisano Luty 18, 2014 To jest zdaje się motocykl naszego nieodżałowanego śp Olesia... :( Czy to jest autentyczny SPS to nie potrafię powiedzieć, pamiętam, że Rafał przerabiał go z monoposto na biposto, żeby Lidka miała gdzie usiąść... Więcej będzie wiedział na pewno Frencci. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Luty 18, 2014 Tabliczka i cena jak najbardziej, Ohlins to juz nei wiem. Mnie natomiast zastanawia VIN: numer VIN ZDM748S0055674 ZDM wiadomo, ale potem mamy "748 S(uperbike)"... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bartekt 0 Napisano Luty 18, 2014 No właśnie to wyglada jak 748s z wsadzonym silnikiem 996 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Luty 18, 2014 Z tego co zrozumialem z dekoderow VINu, to to "S" w VIN to nie "S" z nazwy tylko oznaczenie typu motocykla (Superbike). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
desmo milan 0 Napisano Luty 18, 2014 Wydaje mi się że natknąłem się na niego szukając dla siebie monstera we wrześniu. Miał inne zdjęcia... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 18, 2014 No właśnie to wyglada jak 748s z wsadzonym silnikiem 996 Może dlatego w moto występuje problem (z tego co było wspominane) z pracą silnika - układ zasilania od 748 nie obsłuży odpowiednio silnika 996. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jankes12 0 Napisano Luty 23, 2014 Jedno jest pewne że to nie jest SPS . Wersja SPS jest limitowana i posiada tabliczkę z numerem kolejnym serii, jest na ohlinsie z przodu i z tyłu i kosztuje średnio 15000 ale euro Witam, oczywiście że to nie jest SPS! Za tą cenę mimo, że jest jakiś taki poskręcany, już dawno bym go kupił. W Polsce chyba nie ma większego pasjonata Ducati 916 ode mnie hihihi. Teraz do rzeczy, 916 SPS nigdy nie miał fabrycznie montowanego widelca Ohlins!!! Jedynie 996 SPS od 2000r. Jeśli ktoś kiedyś będzie chciał kupić 916 SPS (z góry mu gratulując) i nie będzie pewny czy to jest na pewno taka wersja pozwolę sobie podać kilka wskazówek: Po pierwsze - tak jak napisał Jurek na górnej półce posiada tabliczkę z napisem 916 SPS i numerem egzęplarza. Po drugie - posiada trochę karbonu. Rocznik 97 przedni błotnik, pług,osłona łańcucha,mocowanie tablicy rejestracyjnej,osłona tłumików. Rocznik 98 doszedł air box z karbonu Po trzecie - z tyłu tak jak napisał Jurek amor Ohlinsa zamiast Showa Po czwarte - wydech o średnicy 50mm a nie 45mm Po piąte bardzo istotne SPS był wyposażony w tak zwany duży komputer P8 a nie IAW 1.6 Po szóste i najważniejsze bo powyższe rzeczy z większym lub mniejszym trudem za mniejsze bądź większe pieniądze idzie kupić na ebay i można sobie zrobić kopie SPS. Sprzedający powinien posiadać certyfikat (chociaż by jego kopie) potwierdzający autentyczność modelu! Po siódme poj. 996ccm a nie 916ccm produkowany w latach 97,98 w ilości 1358 szt. Po ósme moc na tylnym kole ok. 130 KM a nie jakieś 105 KM. Mając możliwość jazdy próbnej nie idzie tego nie wyczuć. Osiągi na poziomie R1 z 1998r. ps. Po raz kolejny apel do wszystkich forumowiczów. Podawajmy prawdziwe sprawdzone informacje, nie wprowadzajmy czytelników w błąd to nie w porządku! Jeśli nie jesteśmy jakiejś informacji pewni a mamy lenia i nie chce nam się sprawdzać w materiałach źródłowych używajmy trybu przypuszczającego! Co zapobiegnie wdrażaniu i utrwalaniu błędnych informacji. Kwiatków na tym forum naczytałem się już sporo nieraz aż oczy bolą! Fanom takich fascynujących motocykli to nie przystoi. Pozdrawiam Jankes! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
oskar 0 Napisano Luty 23, 2014 :thumbup: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Luty 23, 2014 (edytowany) ... a nie jakieś 105 KM. Pozdrawiam Jankes! Te jakieś 105 KM ( dokładnie 104 )to zdaje się miał 748 sps , nie widzę tej informacji w ogłoszeniu ani w temacie . Skąd to wziąłeś ? Coraz wiekszą zagadką jest dla mnie ten Ducat , był już kto zbadać temat ? Edytowano Luty 24, 2014 przez jakitaki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jankes12 0 Napisano Luty 24, 2014 Te jakieś 105 KM ( dokładnie 104 )to zdaje się miał 748 sps , nie widzę tej informacji w ogłoszeniu ani w temacie . Skąd to wziąłeś ? Coraz wiekszą zagadką jest dla mnie ten Ducat , był już kto zbadać temat ? Hej, rzeczywiście niejasno się wyraziłem. Napisałem po prostu jakie są różnice widoczne i odczuwalne przy oględzinach porównując "zwykłe" 916 Biposto do 916 SPS, aby ktoś nie dał się nabić w przysłowiową butelkę. 916 Biposto dysponują mocą na tylnym kole około 105 KM. Co ciekawe w różnych niemieckich czasopismach testujących 916 w latach 1994 - 1998 moc na tylnym kole wahała się w różnych egzemplarzach od 103 do 106 KM można by rzec nieprawdopodobne a jednak. Jest to dowód, na to jak doskonale wykonany jest to motocykl. Jeszcze kilka słówek o 916 SPS producent podawał moc 128 KM na rok 97 i 123 KM na rok 98 w rzeczywistości miały identyczne moce a wartość chyba zaniżono specjalnie dla ekologów hihi. Natomiast na tylnym kole motocykle te dysponowały mocą ok 118 KM ale to w wersji dopuszczonej do ruchu ulicznego. Kupujący wersję SPS dostawał jeszcze prezent w postaci pakietu wyścigowego czyli wydechy i chip najprawdopodobniej pakiet dostrajany pod konkretny egzemplarz bo moc na tylnym kole wzrastała do nie mniej niż 126 KM ze 118 KM ! Mimo, iż to było zakazane i tak posiadacze tego modelu dokazywali z pakietem wyścigowym po ulicach hihi. Na koniec jeszcze jedna ciekawostka, kupujący oprócz wspomnianego pakietu otrzymywali jeszcze kolejne gratisy w postaci stojaka pod tylne koło w kolorze ognistoczerwonym oraz piękny pokrowiec na motocykl z logo marki, oczywiście w kolorze ognisto.... ps. na posta klekota odpisze jutro, dzisiaj nie chce mi się już pisać. Dobrej Nocy i do jutra Jankes! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Luty 25, 2014 A o taka... dodam, że to tylko taka beletrystyka, ważne książki - warsztatowe wywiozłem Ryśka, dodać jeszcze trzeba pół piwnicy "gazetologii" najwięcej polskiej, amerykańskiej, greckiej... Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Luty 25, 2014 (edytowany) Kopalnia wiedzy... Musze popracowac nad swoja biblioteka ;) Edytowano Luty 25, 2014 przez KGr Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Luty 25, 2014 Eee.tam. to jeszcze nic, swego czasu doliczyłem się ok. 150 książek o tematyce motocyklowej...i gdzieś połowy nie mogę teraz się doliczyć... :mrgreen:, część jest pewnie u mego brata, część u Ryśka( to te ściśle techniczne i manuale) a część "po kolegach".... Pozdr. J-999 P.S. No ale temat jest inny, więc już się nie odzywam, ponieważ wszystko co był w temacie został wyjaśnione. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jankes12 0 Napisano Luty 25, 2014 Witam! Z moich publikacji wynika, że 916 SPS z 97 r było 408 i z 98 r 950 czyli 1358 szt. tak jak napisałem. Taką samą sumę można znaleźć na niemieckiej stronie internetowej poświęconej tylko Ducati z serii 916. Widać Niemcy mają nieco inne dane od Anglików. Według twoich danych 1362 szt. i całkiem możliwe dobrze wyjaśniłeś skąd te różnice się biorą. Na tym niestety koniec, więcej Ducati 916 SPS nie było. Reszta cyferek które przepisałeś nie ma nic wspólnego z 916 SPS. Na dodatek nie istniała taka wersja jak 916 SPS Carl Foggarty Replica a jedynie Ducati Carl Foggarty Replica i rzeczywiście była to limitowana edycja tylko na rynek angielski w ilości 202 szt. Mimo, że technicznie bardzo podobna do SPS, to są dwie różne limitowane edycje 916. Prawie w myśl pewnego hasła czasami robi wielką różnicę. Wersja SPS została stworzona przede wszystkim do łojenia na torze, a wersja Carl Foggarty aby zamożni kolekcjonerzy postawili sobie za szybą w pomieszczeniu klimatyzowanym. Podam podobny przykład Ducati 916 SPO był technicznie bliźniaczo podobny do 916 Senna w zasadzie różniły się tylko kolorystyką ale mimo to były to zupełnie inne limitowane edycje i nie istniała wersja 916 SPO Senna ! Na twoim miejscu nie wracał bym do tematu 996 S gdzie szczeliłeś takiego byka, że głowa boli. Nawet nie poczułeś się przeprosić czytelników za wprowadzanie w błąd, a stroszyłeś piórka jak kogucik, bo ktoś śmiał podważyć twój autorytet. Jeśli mi kiedyś przytrafi się szczelić takiego byka i ktoś mi zwróci uwagę to po pierwsze spale się ze wstydu, po drugie podziękuje temu kto zwróci mi uwagę, a po trzecie przeproszę wszystkich których wprowadziłem w błąd! Super, że masz tyle materiałów o Ducati naprawdę tobie gratuluję, ale co z tego jak z nich nie korzystasz. Mam znajomego który jest maniakiem kupowania książek ma ich tysiące i co z tego z koro ich nie czyta. Wiedzę przynajmniej na temat serii 916 masz mizerną, nie wiem jak z pozostałymi modelami Ducati bo na temat innych modeli mam kiepskie pojęcie i nie jestem w stanie zweryfikować tego co piszesz. Mam nadzieję, że jest lepiej i czytelnicy nie są wprowadzani w błąd! Fanem Ducati 916 stałem się w 94r. kiedy zobaczyłem go w jednym z czasopism, od tego czasu ogarnęła mnie prawdziwa mania 916. Zacząłem zbierać wszelkie materiały na temat tego motocykla czasopisma, książki itp. wertowałem te materiały setki razy, aż lakier z kartek poschodził z nadzieją, że w końcu kiedyś stanę się szczęśliwym posiadaczem 916 i jakieś dwa lata temu się udało, hura! Dlatego tak łatwo wyłapuje błędy pisane na temat tego fenomenalnego motocykla bo te wszystkie dane utrwalane setki razy mam w głowie i nie muszę otwierać książki czy przeszukiwać internetu aby stwierdzić czy to co ktoś napisał jest prawdą czy fałszem. Ktoś powie co z ciebie za fan Ducati skoro masz pojęcie tylko o serii 916, otóż rzeczywiście nim nie jestem. Jestem fanem wyjątkowych motocykli i nie ważne jakiej są marki. Jeżeli myślisz klekot, że jestem tylko teoretykiem to się gruuubo mylisz, jeśli chodzi o naprawy motocykli to pewnie i byś mi dorównał bo wymiana w motocyklu starego popsutego elementu na nowy to żadna filozofia ani trudność, jeśli chodzi o tuning to miał byś duże problemy , jeśli chodzi o jazdę na torze wyścigowym to na pewno byś przegrał ze mną czasówkę i to obojętnie jakim byś nie jechał motocyklem, nie wiem jak stuningowanym, a ja swoją 916-tką absolutnie w oryginalnym stanie bez jakichkolwiek wyścigowych pierdół czy gadżetów. I to pomimo że od ponad 12 lat już się nie ścigam ani nawet nie odwiedzam amatorsko toru wyścigowego. To tyle! Dobrej nocy pozdrawiam Jankes! posty klekot999 usunięte na prośbę autora w konsekwencji utrzymania sensu wątku - usunięte również posty KGr i Kaz Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jankes12 0 Napisano Luty 26, 2014 Witam, ale wstyd. Wczoraj to ja dałem plamę. Zrobiłem taki błąd ortograficzny, że można boki ze mnie zrywać. Napisałem szczeliłeś i szczelić chodzi oczywiście o czasownik strzelić. Jak to moja żona przeczyta to pęknie ze śmiechu i słusznie należy mi się. Z Bronisławem Komorowskim mógłbym uścisnąć sobie dłoń. Pomimo, iż mam dysleksję i rzekomo wolno robić mi błędy ortograficzne, to nie czuję się z tym dobrze. Przepraszam wszystkich za moją ortografię! Pozdrawiam Jankes Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach