Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Juan

Uszczelka wałka wyjściowego skrzyni biegów

Polecane posty

Cześć,

 

Zna ktoś rozmiar simeringa uszczelniającego wałek wyjścia ze skrzyni biegów? Gdzie mogę taki nabyć?

W sobotę zaczął puszczać olej ze skrzyni biegów i łańcuchem rozchlapał się po kole. Fart że się nie zabiłem przez tłustą oponę.

A i jeszcze jedno. Są problemy z wymianą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z wymianą nie ma problemu.

 

Inna sprawa że te uszczelniacze bardzo rzadko ciekną i niestety zwykle jest to objaw uszkodzenia powierzchni wałka bądź łożyskowania w skutek zbyt mocno naciągniętego łańcucha w przeszłości. Skontroluj wszystko koniecznie.

Mam nadzieję że źle nie wróżę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak go kupiłem rok temu to zdarzało się że zostawił kropkę lub kilka na podłodze w garażu.

Dziś obadam dokładnie co i jak z wałkiem i uszczelką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda nieciekawie. Rozsypał się koszyk w łożysku, wysunął się wypychając simeringa, stąd wycieki oleju. Sam simering wydaje się być dobry.

Czy by dokonać wymiany trzeba wymontować silnik z ramy? Czy da się otworzyć skrzynię i wyciągnąć wałek od razu?

 

P.S. Rozmiar simeringa to 25-47-7 (to tak w ramach odpowiedzi na moje pytanie z pierwszego posta) :)

post-88355-0-53049500-1397512216_thumb.jpg

post-88355-0-68347600-1397512382_thumb.jpg

post-88355-0-31099700-1397512765_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to wywróżyłem jednak. :/

 

Niestety, łożysko da się zdemontować wyłącznie do wewnętrznej strony silnika. Trzeba cały cały silnik rozebrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sporo mi poszlo lozysko od centralnego wałka rozrzadu za samo rozebranie silnika wolali 2500 nawet gdzides 3 tys + robocizna .Dlatego zrobilem sobie kilka kluczy rozebralem silnik w garazu i przy okazji przerobilem mokre na sucharka.2 dni roboty.Te silniki to budowa cepa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak kolega wyzej napisal , troche determinacji i mozna zrobic to samemu , to lozysko dodatkowo jest "przykrecane" na dwie srubki+blaszka (od wewnatrz oczywiscie) dla wzmocnienia gdyz lozyska w ktorych osadzony jest  walek zdawczy maja najwieksze przeciazenia . a nad zimeringiem sie nie lituj ,  jak juz rozpolowisz silnik wymien je wszystkie :)

Edytowano przez blejz23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście biorę pod uwagę taką ewentualność, że zrobię to sam, bo mam jakieś tam możliwości i umiejętności :) Lecz problemem też może być brak czasu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapomnialem dodac ze ja osobiscie ze wzgledu na to iz twoj motocykl ma troche lat zastanawialbym sie nad wymiana wszystkich lozysk i uszczelniaczy.Nie beda to jakies wielkie koszta .A masz szanse przez dlugi czas nie robic tego 2 raz. przez jakies lozysko za 50 zl ktore sie sypnie w nastepnej kolejnosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że tak, jak już bym otworzył silnik to lepiej zrobić wszystkie, żeby potem nie robić tego jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yyy adrian troche przesadza jesli chodzi o to ze lozyska+zimeringi to male koszta :D w 1500zl powinienes sie zamknac , ja osobiscie wydalem wiecej bo wymienilem kazde lozysko w calym moto jak i uszczelniacz :) ale na sam silnik mysle ze w/w kwota styknie. no chyba ze naprawde pojdziesz w chinskie zamienniki to nawet 500 starczy ale nie warto :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak wziąłem się do roboty samemu :)

Silnik już wyjęty i rozpołowiony. Jutro lece po sklepach szukać lożysk SKF.

Do zblokowania bębna sprzęgła zaprojektowałem sobie narzędzie. Wypaliłem z blachy plazmą CNC.

Nielada problemem było odkręcenie koła zamachowego na wyjętym silniku. Mogłem poluzować nakrętkę jak silnik był w ramie.

Jutro dalszy ciąg pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej uzbroic sie w klucz udarowy ;) jesli nie szkoda ci kasy na lozyska to kupuj FAG'i - lepsza jakosc , sa tycke drozsze a czasem nawet w tej samej cenie  . jesli chcesz zrobic na cacy to uszczelneinia tez wymien :) tutaj nie ma co sie bawic w chinczyki -   tylko CORTECO , no i kazdego rodzaju pierscienie , circlipy ktore zdejmowales wypadalo by zmienic na nowe. juz nie bede mowil o calej masie pomiarow itp itd :) warto tez zerknac na panewki w jakim sa stanie ( podejrzewam ze twoj monsterek nie jest pierwszej mlodosci ) . no ale jesli chcesz wymienic tylko lzysko to nie bylo tematu :D  jak cos to dysponuje kilkunastoma czesciami do wnetrza silnika ( roznego rodzaju pierscienie oringi podkladki uszczelki ) , zostaly mi po moim remoncie mysle ze co nie co przypasuje do twojego silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy rolki napinaczy pasków, a w zasadzie są to łożyska, muszą tak ciężko się obracać? Jak je obracam to odnoszę wrażenie, że smarowane są gęstym smarem (co w sumie miałoby sens, bo po rozgrzaniu smar stawałby się bardziej płynny).

 

Chciałem wymienić łożyska na wale korbowym. Ale nie dałem rady ściągaczem zsunąć zębnika przekładni głównej, więc nie wymieniłem :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i po remoncie. 18 dni się męczyłem wieczorami po pracy dłubiąc przy monsterze :)

Ale opłaciło się. Dziś jazda próbna była.

Wymieniłem łożyska kulkowe w skrzyni biegów i na wałku rozrządu, uszczelki i o-ringi. Wymieniłem napinacze rozrządu i łożyska w napinaczach regulowanych. Wyregulowałem luzy zaworowe. Cena płytek regulacyjnych jest kosmiczna ale cóż.... zaszalałem :) Płytki i napinacze kupiłem w ASO z Bielsko-Białej (w sumie tylko oni odpowiedzieli na zapytanie po ile mają takie części).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te płytki to śmiech co nie? tyle kaski za .... no właśnie za co ? :D ale przynajmniej jest frajda i wszystko działa :)

 

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.