Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
topgear68

Problem z zimnym odpalaniem 749

Polecane posty

Czy możliwym jest że zmiana oleju (motul na eni) powoduje problem z zimnym rozruchem silnika?

 

Ciepły odpala od razu, zimny musi długo kręcić nawet kilka razy, a bywało że nawet wkońcu aku padło a silnik nie odpalił.

 

Dwa aku sprawdzone napięcie 12,8. Przy dodaniu gazu przy odpalaniu przestaje kręcić i wywala błąd, kabelki zamówione także będe sprawdzał niedługo jakie błędy wyskakują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

olej nie ma na to wpływu - przedstawione objawy mogą wskazywać na "ciasne" zawory , ale nie tylko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciasne zawory raczej utrudniały by gorący rozruch gdy są podparte zawory.

 

Uważam że problem lezy w instalacji elektrycznej. Występują spadki napięcia np poprzez słaby kontakt przewodów co w efekcie powoduje powyzsze problemy.

 

Fakt że na uchylonych przepustnicach rozrusznik nie może przerzucić sprężu też by się zgadzał. Chociaż testa pierwszej generacji "nie lubi" odpalania z uchylonymi przepustnicami.

 

Inna sprawa że problem może leżeć w regulacji układu wtryskowego.

 

Podaj kod błędu, ale stawiam że jest to efekt spadku napiecia oraz sensora prędkości wału i immo wtórnego do tego pierwszego.

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu uważam że to problem czysto regulacyjny.

Jeśli do tego silnik ma tendencje do gaśnięcia przy obrotach jałowego i "pokic$#$#e" w okolicach 2 tys obr to synchro i kalibracja TPS-a

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy zimnym odpalaniu wygląda to tak jakby jeden cylinder tylko pracował, a drugi nie mógł zaskoczyc.

 

Dodam jeszcze, że problem pojawił się tuz po przerwie zimowej, w zeszłym roku nie było żadnych objawów chociaż na ostatniej wizycie w aso stwierdzono że czujnik obrotów wału kończy się.  Raz na 200km lub rzadziej zdarzy się że przy redukcji z 2 na 1 strzeli w wydech.

 

Podłącze do kompa, zrobię reset TPSa i zobaczymy. 

 

No i skoro na ciepłym nie ma problemu z odpalaniem i obrotami to układ zapłonowy można wykluczyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem stwierdzenie że czujnik się kończy. albo działa prawidłowo, albo nie. Tu sie nie da przewidzieć kiedy ulegnie uszkodzeniu.

 

Przy okazji należało by sprawdzić poprawność pracy czujnika temperatury silnika i atmosferycznego.

 

Postrzeliwanie w wydech to nie problem, kwestia trymmera.

 

Wszystko wskazuje na problem regulacyjny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczną sytuację w mojej 1098, dokładnie kropka w kropkę co opisuje topgear68. Niewiele miałem okazji do pojeżdżenia w tym roku ale za każdym razem kiedy nadarzyła się okazja owiewka w dół i w ruch szły kable, jak już się rozgrzał kręcił normalnie. Problem rozwiązałem wczoraj kupując nowy akumulator YUASA YTX14-BS, ten który miałem do wczoraj też był YTX-14BS tyle że "firmy" Poweroad (chiński) kupiony w ubiegłym roku przed Desmomeetingiem, jeszcze na gwarancji..... Podobno jest to akumulator na jeden sezon i to by się zgadzało. Yuasę zalałem, podłączyłem do nieodpalanego tydzień czasu konia i kręci jak szalona. Mam nadzieję że tak już zostanie :)   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh to samo mówiłem z tym czujnikiem, ale klient sie nie zna przecież.

 

Co do aku to własnie od tego zacząłem wymieniłem powerbike'a na unibata i nic sie nie zmieniło (tak jak pisałem mają napięcie 12,8V) czy mozna jeszcze w inny sposób sprawdzić sprawność akumulatora? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w 1098 to trochę inaczej wygląda. 749 nie ma silniczka krokowego, tylko fizycznie uchyla się przepustnice. Nie bardzo tu analogia wystepuje w objawach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie - kilka spraw:

1.czujnik położenia wału - czyli Halla - jak Theo napisał : albo działa , albo nie... jednakże zdarzają się przypadki że , iż czujnik ( który jest magnesem) złapie opiłki z silnika i wtedy pojawiają się anomalie... wystarczy go oczyścić , i osunąć usterkę pojawiających się opiłków...

2. współczesne motocykle ( niestety) tworzone są przez 2 grupy ludzi : ekologów i księgowych . Niesie to dla nas same problemy mimo, że marka jest premium i nie najtańsza w zakupie. W tym konkretnym przypadku może być zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu , czyli zastosowany przekrój kabli jest na "styk" , a czas dołożył swoje , czyli utlenił połączenia . Rozwiązaniem jest polutowanie wszystkich połączeń twardym lutem , względnie zastosowanie by-passa .

3. akumulatory - przypadek z przed 7 dni - 3 pod rząd aku nowe , fabrycznie miały 12,8-13,2 V , ale cierpiały na "niemoc" , tz. nie miały właściwego prądu rozruchu. Dodam, że 2 egz. była Yuasa - także dla mnie firma nie jest żadną wykładnią jakości... Wszędzie trafi się "czarna owca".

 

zobacz topgear68 jakie masz napięcie pod obciążeniem ( przy włączonym rozruszniku) , jeśli jest właściwe to spr. napięcie też pod odciążeniem na rozruszniku - będziesz miał jednoznaczna odpowiedz czy spadek napięcie nie jest zbyt duży...

 

druga sprawa ; piszesz że jeden gar łapie , a drugi po chwili - sprawdzałeś tak prostą rzecz jak świeca???

 

jeśli to jest ok. - to wróc do postu Theo - czyli kompleksowa, rzetelna regulacja.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

druga sprawa ; piszesz że jeden gar łapie , a drugi po chwili - sprawdzałeś tak prostą rzecz jak świeca???

 

 

 

 

 

Kurcze, wychodzi mój brak umiejętnosci spojrzenia na problem mechaniczny z punktu widzenia niemechanika, oczywiście że nie ma co szukać usterki nie wykluczając rzeczy oczywistych i ewidentnych. Świece bezwzględnie na początek, po prostu o rzeczach oczywistych sie nie pisze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem,choc u mnie przyczyna jest raczej aku. Przy temperaturach do 10 stopni nie ma mowy o odpaleniu bez pomocy dodatkowych zrodel pradu.Jak juz zagada i sie rozgrzeje to pali na dotyk,ale odpalanie w chłodne poranki to czysta loteria. Kiedy jest zimno zwyczajnie bardzo słabo kreci (po przekreceniu kluczyka pokazuje 12,7V ale po kilku probach odpalenia spada do 12,3V - 12,4V i jest praktycznie po zabawie). W zeszlym sezonie na serwisie załozyli mi nowy aku JMT i powiedzcie czy temperatura ma az taki wpływ na jego prace?  Nie znam sie na tym,ale wydaje mi sie ze 125A pradu rozruchowego JMT to po prostu za mało.Yuasa deklaruje 180A mam nadzieje,ze zalozenie takiej bateryjki pomoże choc to tylko takie moje kombinowanie na chłopski rozum  :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem,choc u mnie przyczyna jest raczej aku. Przy temperaturach do 10 stopni nie ma mowy o odpaleniu bez pomocy dodatkowych zrodel pradu.Jak juz zagada i sie rozgrzeje to pali na dotyk,ale odpalanie w chłodne poranki to czysta loteria. Kiedy jest zimno zwyczajnie bardzo słabo kreci (po przekreceniu kluczyka pokazuje 12,7V ale po kilku probach odpalenia spada do 12,3V - 12,4V i jest praktycznie po zabawie)

 

mi pokazuje poniżej 12 na motobatt

Edytowano przez arachnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akumulator...

 

Sprawdzać do skutku każde aku taka rada. 

 

Tylko teraz co kupić żeby było pewne, unibatt mnie bardzo zawiódł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał Cinek - najważniejszy parametr to prąd rozruchowy. I drugi (dla komfortu) żeby był to akumulator bezobsługowy, ale  kwasowy, 

nie żelowy (jeśli nie ma takiej potrzeby). Osobiście polecam Varta Funstart AGM YT12B-BS 12Ah, prąd rozruchu 190 A (najnowsze nawet 215 A)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Topgear68, podczas montażu nowego aku sprawdź  styki kabla "prądowego" prowadzącego do rozrusznika . To są w zasadzie cztery śrubki - klema(1), wejście(2) i wyjście(3) przekaźnika, i plus rozrusznika(4). Trzeba je po kolei odkręcić, wszystkie miejsca styku oczyścić szczotką z miedzianym "włosiem", następnie zakręcić, a łącza pokryć czymś tłustym np. smarem do łańcuchów. Zawsze jeśli są problemy z rozruchem warto to zrobić. Pzdr.  Pablo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się spotkałem np. z zaśniedziałym masowym kablem spod koszulki sypała się zielona cholera.... kazałem wymienić kabel, wymieniono na jakąś chińszczyznę, to poradziłem od jakiegoś japsa kupić na allegro za 2 złote, efekt jak ręką odjął...

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.