Ronnie 0 Napisano Kwiecień 26, 2014 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem Monstera 800 z 2004r. Nabyłem wersję "fabryczną", z wymienionymi lusterkami i kierunkami. Znalazłem w sieci manuala, przeczytałem kilka for internetowych i nadal mam głód wiedzy! Niestety o modelu 800 niewiele można można doczytać...., a biorąc pod uwagę, że to mój pierwszy motocykl i jestem laikiem w temacie, mam do Was parę pytań. 1. Jakich producentów części zamienne (oleje, paski, płytki zaworowe itp.) są polecane? 2. Gdzie (W-wa) można dostać te produkty w dobrych cenach? 3. Gdzie serwisować: słyszałem o Maniax-ach i Liberty na łopuszańskiej, a kto jeszcze w mazowieckim potrafi ogarnąć ducati? 4. Jaka max. szerokość tylnej opony wejdzie na standardową felgę? 5. Jak wymienić klamki? Kupiłem już regulowane i chciałbym je sam wymienić (you tube milczy, w sieci info brak). Nie mam dwóch lewych rąk, ale nie chciałbym zapraszać mechanika do garażu, jeśli coś zepsuje ;). Z drugiej strony, też się chcę czegoś nauczyć. 6. Czy montaż dodatkowych urządzeń (http://allegro.pl/wyswietlacz-biegow-gipro-x-type-model-d01-ducati-i4138802092.html) jest "lubiany" przez elektrykę ducati? 7. Powoli dojrzewam do tematu upgradu kominów. Na ebay i aledrogo niewiele jest, albo ceny zabójcze. Zastanawiałem się, nad "edhaust" (mam blisko) lub ewentualnie, ktoś z forum coś ma na zbyciu? 7.1. Czy mam się spodziewać problemów na przeglądzie po upgrade kominów? :) Każda odpowiedź będzie dla mnie cenna! :) Pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Kwiecień 26, 2014 (edytowany) Cennik ASO Ducati za robociznę też nie zabija, możesz być miło zaskoczony, jak ja kiedyś z tym samym monsterkiem... Części dostaniesz w sieci, w ASO również i też bywa że nie opłaca się szukać czegoś niewiadomo gdzie bo kosztuje grosze... Klamki poprostu rozbieraj, zapamiętując co kiedy, a potem w odwrotnej kolejnosci załuż nowe... Wyświetlacz da się zrobić, ale po co?? Edek potrafi, to wiadomo, wydechów w PL w dobrej cenie raczej nie kupisz, życzę powodzenia bo trzeba mieć szczęście... A tak w ogóle, to Twoj post nadaje się do rozebrania i umieszczenia w różnych działąch forum... w zasadzie jest o wszystkim i o niczym :mrgreen: Edytowano Kwiecień 26, 2014 przez martini Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ronnie 0 Napisano Kwiecień 27, 2014 Hey, może dla wszechwiedzących mój post jest o wszystkim i o niczym, ale tak naprawdę.... to Ty nie odpowiedziałeś na żadne moje pytanie ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Kwiecień 27, 2014 (edytowany) zeby odpowiedziec na wszystkie twoje pytania to klawiatury moze zabraknac ... 1,2,4,5,6,7,7.1 - WTF :wtf: jesli szukasz servisu tylko w wawie to chyba najlepiej motomaniax Edytowano Kwiecień 27, 2014 przez blejz23 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Kwiecień 27, 2014 Ronnie - wybacz, ale na większość Twoich pytań znajdziesz odpowiedzi na Forum lub u wujka Google ;) Ale "niech Ci będzie": 1. Polecane są te marki, które zaleca fabryka. O olejach był cały temat. "Szukaj" 2. Google - wpisujesz nr części i szukasz. 3. Twój wybór - ilu ludzi - tyle opinii. Sam musisz zdecydować. 4. Zalecana przez fabrykę - też był temat o zakładaniu szerszej opony na tył. Poszukaj, poczytaj, a mam nadzieję, że Ci "przejdzie" ;) 5. Nie masz dwóch lewych, to sobie poradzisz - tam nie ma kosmicznych technologii. Też był temat o klamkach i jakimś pręciku, który bywa za długi, czy za krótki :roll: Mechanik nie będzie potrzebny, bo jak Ci nie wyjdzie, to założysz z powrotem oryginalne. :) 6. Nie przerabiałem tematu - może dlatego, że jeżdżę "na ucho" ;) jeśli grzebie ktoś kumaty - nie powinno kolidować. 7. Osobiście wolałem wydać na nowe MIVV'y z db killereami (a to odpowiedź na Twoje pytanie 7.1 ;) ) z gwarancją i homologacją. Jeśli masz ładne oryginały, to przeróbka u Edzia chyba będzie tańsza. Nie wiem, czy On dorabia dbkiller'y. zeby odpowiedziec na wszystkie twoje pytania to klawiatury moze zabraknac ... 1,2,4,5,6,7,7.1 - WTF :wtf: Dałem radę :D ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ronnie 0 Napisano Kwiecień 28, 2014 hey, dzięki za odpowiedzi. Jednak google pozostanie moim przyjacielem jeszcze trochę ;) Ad. 3. Pytałem o inne warsztaty w W-wie o okolicach, które ogarniają tematykę Ducati. Chodzi mi o nazwę, adres ? Ad. 6. Generalnie już się przyzwyczajam do jazdy na "ucho" ;). Mam pytanie o dolny zakres obrotów przy jeździe w ok. 80 kmh na 3 biegu. Przy obrotach w okolicy 3-4 k. drżą mi sety. Czytałem już, że L-ki denerwują się na niskie obroty, czy to znaczy, że należy jeździć zawsze pow. 4 lub 5 k obrotów? :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
geni 0 Napisano Kwiecień 28, 2014 Dolny zakres, to w wielkim skrócie taki przy którym motocykl bez protestu (szarpania) podejmuje współpracę przy przyśpieszaniu*. O ile pamiętam (bo jeżdżę na ucho, nie wpatrując się w obrotomierz) jest to pomiędzy 2,5-3k. * dobra wiem, że tak naprawdę chodzi o ciśnienie smarowania, takie żeby sobie chłopak obróbki skrawaniem na panewkach i wałkach nie zrobił, ale przy 2,5k nie powinno być problemu :D. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Kwiecień 28, 2014 Dla mnie uzyteczne obroty zaczynaja sie przy 5 tys obr/min :-D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ronnie 0 Napisano Kwiecień 28, 2014 Poniżej 2 k, to u mnie tylko silnik klekocze, a łańcuch lata :), ale jak pomyślę o 5 k, to przy zmianie biegu do strach sprzęgło puścić :razz: . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Kwiecień 28, 2014 Poniżej 2 k, to u mnie tylko silnik klekocze, a łańcuch lata :), ale jak pomyślę o 5 k, to przy zmianie biegu do strach sprzęgło puścić :razz: . Spoko spoko - też tak mówiłem :D Jak nie naciśniesz sprzęgła, to i puścić potem nie ma co ;) Klamki używam tylko do wbicia jedynki i zatrzymania moto. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ronnie 0 Napisano Kwiecień 28, 2014 Jeszcze za mało umiem, żeby bez sprzęgła jeździć. Trochę praktyki muszę złapać. Btw. Gdzieś wyczytałem, że w moto "nie lubi" jak się biegi w dół bez sprzęgła wrzuca. MIT czy FAKT? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Kwiecień 28, 2014 Nikt, ani nic nie lubi "na siłę". Jak się wjeździsz, to najpierw w górę pójdzie łatwo, a potem i w dół. O ile dżokej tak sobie życzy, bo musu nie ma ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Kwiecień 28, 2014 (edytowany) Nikt, ani nic nie lubi "na siłę". Jak się wjeździsz, to najpierw w górę pójdzie łatwo, a potem i w dół. O ile dżokej tak sobie życzy, bo musu nie ma ;) Cuż Ty tu opowiadasz ? :wtf: :crazy: Poważnie zbijasz biegi w dół bez sprzęgła ? Edytowano Kwiecień 28, 2014 przez jakitaki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Kwiecień 28, 2014 Poważnie. Z przegazówką. Robię tak 3 sezon i nic nie popsułem. Marcin - nie wiem, czy poważnie pytasz, czy łacha drzesz :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Billy 0 Napisano Kwiecień 28, 2014 Biały opisz proces zmiany biegu w dół bo cuś nie mogę załapać z tą przegazówką i brakiem sprzągła :) hahaha Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Trytytka 0 Napisano Kwiecień 28, 2014 Temat redukcji bez sprzęgła był poruszony w filmie Twist of the Wrist: http://www.youtube.com/watch?v=0ABNrYzqJgI 2:50 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Kwiecień 28, 2014 Biały opisz proces zmiany biegu w dół bo cuś nie mogę załapać z tą przegazówką i brakiem sprzągła :) hahaha Cuż Ty tu opowiadasz ? :wtf: :crazy: Poważnie zbijasz biegi w dół bez sprzęgła ? Spadajcie szydery :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Billy 0 Napisano Kwiecień 28, 2014 Bialy z mojej strony nie było żadnej szydery............no może troszkę :) Poprostu zawsze zmieniam w góre bez a dół z przegazówka i sprzeglo. NIe wiedziałem nawet że można bez. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Kwiecień 28, 2014 No jak ?? Przecież jeździsz dłużej ode mnie. :wtf: Mi to jakoś tak kiedyś samo weszło. Zauważyłem, że tak szybko właściwie tylko trącam klamkę, że de facto ona nie ma prawa zadziałać. No i przestałem ją dotykać. W dół było tak samo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ronnie 0 Napisano Kwiecień 28, 2014 A propo klamek i pkt. 5. Właśnie je wymieniłem. Normalnie 20 minut i po sprawie, to akurat było proste jak drut :) Trochę ich teraz poużywam (bo nowe :mrgreen: ), a za jakiś czas przejdę na wersję bez sprzęgła ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
geni 0 Napisano Kwiecień 29, 2014 I zdemontujesz klamki :D - normalnie, jak w wariatkowie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach