Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Truten

Zawsze chciałem znaleźć się w tym dziale :)

Polecane posty

Wprawdzie wolałbym żeby to było z jakimś darmahem czy innym makaronem gdzie nierząd napędzany jest przez wałki królewskie ale cóż, trzeba zejść na ziemię - pantaszek też fajny silnik (zwłaszcza że o podwyższonej kompresji), a poczciwa grubawa sylwetka Pasiaka też jest całkiem ok. Może nie na zdjęciach, ale na żywo jak najbardziej można się w nim zakochać. W przeciwieństwie do takiego 996 czy 1098 które nawet jak stoi wygląda bardzo dynamicznie, to Paso nawet podczas jazdy wygląda jakby stało w miejscu :mrgreen:  jednakże przejażdżka tym klasykiem weryfikuje te niepochlebne i krzywdzące ten model pierwsze wrażenie. :roll:

 

Wydechy lekko uwolnione ładnie grają a obrót manetką przysparza o ciarki na plecach. Na zimnym silniku po włączeniu ssania na pozycję max. słychać charakterystyczne zasysanie powietrza. "Nierówna" praca desmo i suche sprzęgło (trochę za ciche ale ponoć to wynika z budowy tego modelu i umieszczenia wsprzęglika) powodują że właściciel nieustannie cieszy michę  :mrgreen:  Motocykl całkiem fajnie przyśpiesza i nieźle hamuje, nie jest to może takie hamowanie jak na tarczach 320mm ale na moją spokojną jazdę wystarczy, może dołoży się stalowy oplot.

 

No dobra a teraz minusy: ogólny stan techniczny i wizualny na 3- i to jeżeli oceniamy bardzo pobłażliwie. Kompresja moim zdaniem trochę za niska (9 bar) może polepszy się po regulacji luzów zaworowych. Sporo denerwujących braków typu śruby owiewek, przekaźniki, tylna lampa z USA. Paski nie wiadomo dokładnie kiedy zmieniane, opony twarde niczym z granitu (93 i 96 rok produkcji) no i ogólnie motocykl wymaga kompleksowej odnowy, tak aby był towarzyszem podróży na którym można polegać.

 

 

Cóż jest zajęcie na przyszłą zimę.  :mrgreen:  Szczerze, to miałem ogromne wątpliwości przy kupnie czy dobrze robię.

 

 

post-86771-0-09925700-1402850165_thumb.jpg

post-86771-0-12874200-1402850251_thumb.jpg

post-86771-0-06191500-1402850292_thumb.jpg

post-86771-0-36346600-1402850323_thumb.jpg

post-86771-0-79325600-1402850348_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje.

Zawsze to coś innego niż przeróbki Monstera czy SS :)

Chętnie zobaczę, jak będzie się zmieniał w Twoich rękach.

Nie żałuj fotek i opisów.

:thumbup:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak powiedzial Arek ... nie zaluj fotek :) duzo pracy przed toba ale uwiez mi , warto :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twardy jestes Truten! 

Trzeba konsultowac z:

- Izowiec

- klekot999

... z tych, ktorzy przychodza mi do glowy.

Przerabiali sprawe opon itd.

Trzymam kciuki Kuzyn!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No problemo, z mojej strony, jak masz jakieś pytania dawaj na priva, coś tam zawsze podpowiem....

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heja, na pewno skorzystam z porad. Obecnie jednak ciągle praca i nauka, więc nie ma czasu na reanimację Pasiaka. W sezonie pewnie też niewiele pchnę do przodu. Ale od października ruszam z robotą, wiec będę zasypywał pytaniami użytkowników Paso, a forum - fotkami z bieżącej roboty. Chciałbym go odbudować w oryginale, bo ile bym nie szukał na necie i na forum Ducati Paso to nie da rady zrobić z Pasiaka customa, kofiaka lub coś w ten deseń. Z resztą klasyczna bryła tego motocykla jest naprawdę urzekająca i nie przeszkadza mi że będzie wyglądało jak 3000 pozostałych wyprodukowanych Paso  :mrgreen:  Poza tym, co może być lepsze od owiewek z lusterkami których regulacja pozwala na oglądanie podczas jazdy jedynie własnych łokci lub własnych kolan/butów :mrgreen: ?

 

Johnyb88 - tak to ten z Małkini od Tito, pozdrawiam jeżeli czyta to forum, pozytywnie zakręcony gość :razz:

Klekot - na pewno do Ciebie się odezwę w sprawie rozwiązań technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, 2 sztuki ale czy była to taka okazja, to tak jak już wcześniej pisałem zastanawiam się do dziś. Musiałbyś to zobaczyć sam, ogólnie to ujmując: jaka cena - takie motocykle, więc pewnie nie ma co wybrzydzać. Jest sporo części ale sporo rzeczy też brakuje.

Myślę że złoży się z tych 2 motocykli, jeden w dobrym stanie i zostanie trochę części na czarną godzinę. Jest w nich na pewno jakiś potencjał ale potrzeba ogromu czasu i pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe, a z drugiego zrób śmigankę na jakieś speeddaye , po wywaleniu wszystkiego co niepotrzebne ( nawet rozrusznik + sprzęgiełko 1 -kierunkowe można wywalić i założyć taką bateryjkę od skutera, a odpalać motocykl takim koromysłem -  resztkami ze skutera - 20 lat temu za granicą tak robilim) hehehe rozmarzyłem się ;-)

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze - to taki pomysł zrodził się w mojej głowie na drugi dzień po zakupie jak obejrzałem dokładnie ten mój cały dobytek. Brakuje mi jednak modułu, regulatora i całej elektryki. Chociaż z tego co patrzyłem digiplex 2S jest stosowany w fiacie seicento, więc może temat jest do odratowania, regler i elektrykę się dorzeźbi i byłoby ok. Z tym, że z moimi umiejętnościami to raczej Radom lub Biłgoraj niż Poznań :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko trzeba kupić komplet felg 17-calowych i się nie pitolić z 16-tkami ( bo prekurator heheheh), no trochę teremedii jest bo to zaraz ośki koła nie pasują, jak chcesz od Ducati np SS600, 750, 900, to też jakaś wydumka, za to jak dobrze sprawę rozwiążesz, to nie ma problemu z oponami i ich dostępnością..

Do tego poziomu mocy wystarczą opony 160/60/17( oczywiście po zmianie felg)...

Ja już kiedyś myślałem, tył lepiej pasuje w wahacz,  niż ta moja 150/80/16, po ewentualnej wymianie na 17-tki, trochę geometria się zrobi "czopperowa", ale ten problem też się udaje rozwiązać...

Co do ogółu, to z przodu wystarczy owiewka w stylu starych SS 900,a tył zadupek SS 400/600- nawet chyba na allegro są, co prawda nie tanie. Zbiornik paliwa ja miałem pomysła od Cagivy Mito jakiś paszet, bo nie potrzeba na tor zbiornikowca.., tak samo z instalacją do torowania wystarczy aby moto w odpowiednim czasie miało iskrę i to tylko ( lub aż) tyle, co do modułu, to kiedyś przerabialim - wstawilim 2 moduły od VF 500 do silnika Pantahowego i ładnie grało, tylko trochę trza grzebać w kabelkach, regulator to aftermarket, ja mam wstawiony marketowy od H-D, chyba firmy Ricks, ale można się pobawić i popróbować od japończyków, tylko używki zdarzają się też wadliwe, o czym się przekonałem próbując wstawić ostatnio do Cagivy( bo poprzedni zaadoptowany od Suzuki Volusii zdechł), wstawialim 5 reglerów od Hondy VTX 1300, Dragstarka 650, VL 1500 i kolejnej Volusii, tylko od VTX 1300 jeszcze jako tako działał,, a reszta dawał prąd tylko na wolnych obrotach potem na średnich lekko już w dół, a po średnich stabilizował się do napięcia akumulatora, a potem odcinał i pobierał z akumulatora...dopiero nowy od H-D ( bo tam dziadki oryginały czarne wywalają i wstawiają chromolone :mrgreen: ) zaczął wspólpracę...

Nie wiem czy część instalacji nie podpasowałaby od takiego Elefanta jak ja mam, bo np. przełączniki z lewej strony kierychy podobne, ja nawet dostałem od koleżki z Elefanta żeby mieć europejski wyłącznik świateł ( jeszcze nie założyłem) i piny, kostki take same...trzebaby porównać schematy instalacji...

Od Paso są schematy i serwisówki na

www.bevelheaven.com

 w zakładce z lewej strony, a schemat mego Elefanta mogę Ci wysłać, jak chcesz to porównasz..

do czego zmierzam, na allegro gość(  sprzedaje takiego podobnego Elefanta jak ja mam na części, trochę od niego kupiłem, ale instalacja nie była mi potrzebna, tylko moduły podobno już sprzedał, ale jak wcześniej napisałem, można z powodzeniem zaadoptować...

 

tutaj aukcja

http://otomoto.pl/cagiva-elefant-650-na-czesci-motomaniak-pl-M3926984.html

 

 

 

Podaj adres to wyślę schemat Elefanta jak chcesz oczywiście...

 

Pozdr. J-999

 

P.S. Jest jeszcze tor Jastrząb aha   :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie,

 

zima się jeszcze nie zaczęła więc nie zacząłem też prac przy Paso :roll:  Chociaż tak naprawdę nie to jest powodem opóźnienia tylko prace przy innych motocyklach, a konkretnie przy Gutkach. Na swoje usprawiedliwienie i dowód, że nie kłamię wstawiam kilka poglądowych fotek. Jako, że jest to włoszczyzna z krwi i kości, no i większość z nich to też staruszki mam nadzieję że nie zostanę zlinczowany za umieszczenie tego w tym temacie. :roll:

 

Wracając do Paso, prace musze chyba przesunąć na styczeń/luty 2015 bo jeszcze został mi jeden projekt customa/choppera na Moto Guzzi, które kupiłem od mega pozytywnego wariata - Słowaka, który po tym jak nie udało mu się dostać do muzeum Ducati w Bolonii, postanowił w miejscu swojego zamieszkania stworzyć sobie małe muzeum motocykli włoskich. Mam nadzieję że mu się uda. Jak byłem u niego zaczynał od 4 motocykli, otwarcie ma być ponoć na drugą połowe 2015 roku.

 

Klekot co do tego schematu instalacji z elefanta to jeżeli propozycja jest cały czas aktualna to zaraz podsyłam ci adres mailowy na PM. Przeanalizuję go sobie i porównam z tym od Ducati. Jakiś czas temu pisałem do tego gościa z ogłoszenia co podałeś w sprawie przełączników i paru innych dupereli ale później temat odszedł na dalszy plan. Bardzo fajny jest ten projekt racera na Paso co podlinkowałeś i rozwarzam żeby m. in. coś podobnego zrobić na tym drugim Paso, choć w głowie świta mi też jeszcze jeden pomysł. Zobaczę czy uda mi się znaleźć ramę do niego w dobrej cenie, tak żeby mógł sie też poruszać po drogach publicznych.

 

Renowacja zabytkowego Moto Guzzi V50

 

Z prac nad stanem wizualnym czyszczenie/polerowanie chromowanych precjozów (jednakże nie za wiele tu można podziałać i raczej pójdzie ponowny chrom) i polerowanie aluminiowego korpusu gaziorów (cholernie pracochłonna robota) oraz usuwanie nalotu z obudowy silnika i skrzyni.

Z technicznych prac (nie licząc oczywiście wymiany płynów bo to jest oczywiste) czyszczenie i regulacja gaźników oraz ustawianie zapłonu. Reszta jak okazało się po ogólnej inspekcji motocykla w stanie technicznym naprawde dobrym jak na 30 letni sprzęt.

 

post-86771-0-97339400-1416678797_thumb.jpg

post-86771-0-94078600-1416678832_thumb.jpg

post-86771-0-54990400-1416678902_thumb.jpg

post-86771-0-11288400-1416680308_thumb.jpg

post-86771-0-00986200-1416680732_thumb.jpg

post-86771-0-45533400-1416682659_thumb.jpg

post-86771-0-99619000-1416682683_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.