Mariusz Andrzejewski 0 Napisano Listopad 1, 2014 Witam.Mam pytanie dotyczące lepkości oleju przedniego zawieszenia w Monsterze S2R 800. Przymierzam się do wymiany ponieważ mam wrażenie że jest przesadnie miękki ale najpierw chciałbym się dowiedzieć jakiej lepkości olej zalewany jest fabrycznie ? Podejrzewam, że sama wymiana będzie odczuwalna, lecz czy mogę wlać nieco gęstszy olej żeby poprawić twardość zawieszenia? Jaka jest tolerancja żeby nie przesadzić? W trakcie tych całych przemyśleń wziąłem pod uwagę wymianę uszczelniaczy w prawdzie nie cieknie jeszcze ale jeśli już będzie wszystko na wierzchu to może wymiana też będzie miała jakieś znaczenie? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Listopad 1, 2014 Zmiana klasy lepkości oleju nie wpłynie na zmianę twardości zawieszenia. Zaworowanie amortyzatorów jest tak dobrane by prawidłowo współpracowało z charakterystyką sprężyn w oparciu o określoną właśnie lepkość. Dla prawidłowej pracy zawieszenia ma olbrzymie znaczenie, a niedoceniane wielkość poduszki powietrznej, inaczej mówiąc poziom lustra oleju. Moja rada to precyzyjne ustawienie poziomu z zastosowaniem oleju klasy ustalonej przez producenta. Nie wyobrażam sobie swoją drogą jak można prawidłowo przeprowadzić serwis zawieszenia bez wymiany uszczelniaczy, to technicznie niemożliwe. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
NastroAzzurro 16 Napisano Listopad 1, 2014 no dokładnie też tak miałem zmieniłem olej z 7,5w na 10w 380ml. na lage ustawienia neutralne wyśrodkowane teraz mam wrażenie że moto gorzej się prowadzi do tego stopnia że jak jadę wiejską nierówną drogą odczuwam na kierownicy efekt shimmy nawet amor nie pomaga Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chemik211 0 Napisano Listopad 1, 2014 W japoni normalnie z 10w przechodziło się na 15w zwłaszcza jak na kole się latało Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Listopad 1, 2014 Ducat to nie Japonia :) Sent from my Lumia 710 using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chemik211 0 Napisano Listopad 1, 2014 Ale zasada działania zawieszenia ta sama, Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mariusz Andrzejewski 0 Napisano Listopad 2, 2014 Dzięki za odpowiedź Theodor. Gdzie znajdę informacje o klasie oleju ustalonej przez producenta? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Listopad 2, 2014 7,5W Zalej coś lepszego, np Silkolene PRO RSF. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mariusz Andrzejewski 0 Napisano Listopad 3, 2014 Dzięki wielkie za pomoc :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach