Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gasior

Układ napędowy, pływająca zębatka...

Polecane posty

Sluchajcie, potrzebuję pilnej pomocy,

Wczoraj, korzystając z przerwy lunchowej w robocie, postanowiłem wyczyścić i wysmarować łańcuch.

Jednak po podniesieniu motonga i obkreceniu kołem, wpadły mi w oko dwa dziwne elementy:

- tylna zębatka jest jakby pływająca - czyli w każdej płaszczyźnie ma możliwość odchylenia od osi kola o ok 2 mm jakby była na gumie mocowana, albo niedokręcona... 

- co więcej co pól obrotu łańcucha (tak pi razy drzwi) następuje jakby lekkie przeskoczenie czegoś przy walku/zębatce zdawczej, do tego stopnia zauważalne, ze cały motocykl "drga/podskakuje" w tym momencie - moje skojarzenie - nieosiowy wałek zdawczy który przeskakuje co pi radianów, bądź uszkodzone łożysko...

 

Macie może pomysł co z tym zrobić? Jak sprawdzić? jak naprawić? Czy moja paranoja jest tym razem przesadna? 

Edytowano przez Gasior

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zużyty zestaw napędowy. Wybite otwory w zębatce w które wchodzą tłumiki drgań + nierówno wyciągnięty łańcuch + pozacierane poszczególne ogniwa w łańcuchu. Zwróć uwagę, czy - przy podniesionym motocyklu - obracając tylnym kołem zmienia Ci się naciąg łańcucha w dolnej części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki wielkie za uspokojenie :)

Co prawda patrzyłem dokładnie na łańcuch i nie widziałem żadnych "zaspawanych" ogniw, choć faktycznie niektóre oringi miedzy segmentami są w nieidealnym stanie... 

Co do zużycia - liczyłem się z tym, kupując moto - a od tamtego czasu przejechałem raptem góra 500 km (z Rzeszowa do Warszawy + jakaś stówka na miejsc) wiec mógł się dobić..

ciesze się, że nie wskazałeś na problemy w samym układzie skrzyni biegów, który móglby być dużo bardziej kosztowny. Mam w takim razie, kolejny powód do odwiedzin. :-)

pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... Zwróć uwagę, czy - przy podniesionym motocyklu - obracając tylnym kołem zmienia Ci się naciąg łańcucha w dolnej części.

Darku jesli zmienia sie naciag to ... ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

łańcuch jest nierówno rozciągnięty - do wymiany. Ja tak miałem, zorientowalem się gdy miałem problem z ustawieniem prawidłowego naciągu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemanko.

 

Słuchajcie łańcuch to betka, zębatki również, ale co z tymi gumami?

 

Dowiedziałem się,ze to jakiś horrendalny wydatek!? a co więcej ciężki w sprowadzeniu. Czy macie może na to jakieś patenty? Skąd je dostać?

Mowie naturalnie o podkładkach gumowych dociskowych tylnej zębatki...

 

Jeden mechanik mi powiedział, ze w dukatach to tak już jest, że tragicznie szybko się zużywają, kosztują krocie, wiec nikt tego nie robi i jeździ albo na luźnej albo zapiętej na zicher....

 

czy słyszeliście coś takiego kiedyś?

 

A może macie jakieś dobre źródło do polecenia?

 

Wielce wdzięcznym będę za każde dobre słowo :wink:

 

-----

@ Musieli - czy myślisz, ze to tylko zębatka do wymiany?

 

pozdro!

Edytowano przez Gasior

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

łańcuch jest nierówno rozciągnięty - do wymiany. Ja tak miałem, zorientowalem się gdy miałem problem z ustawieniem prawidłowego naciągu

jeżeli jest przeciągnięty łańcuch to również słychać to w czasie jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

masz to napisane w opisie cyt.:" Aby wymienić zębatkę, należy zamocować ją do adaptera. Przy kolejnej wymianie, należy kupić jedynie zębatkę. Adapter nie ulega zużyciu".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy adapter służy temu aby kupować tańsze zębatki bez gniazd na gumowe tłumiki? Samą zębatą "obręcz" przykręcaną do adaptera?

Edytowano przez Ciechu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wiec własnie, bo wcale nie jest jednoznaczne, że pomimo zakupu adaptera tulejek tłumiących nie trzeba kupować...

 

A jak Wy macie u Siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam takie szybkie pytanie... A mianowicie czy konieczne jest wymienianie zawsze całego zestawu napedowego (obie zębatki i łańcuch ) czy mozna wymieniać sam łańcuch? Mój łańcuch jest strasznie przeciągnięty a wolałbym się nie pakować w wymianę całości. Jeżeli można sam łańcuch to macie może jakieś namiary gdzie jest do kupienia? Znalazłem jakieś zamienniki na ebayu za ok 50 dolców ale nie wiem czy będzie to się do czegoś nadawać...

Pozdr!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zniszczone zębatki zniszczą nowy łańcuch. Można powiedzieć że są na tyle dopasowywane do siebie że zmiana tylko jednego zniszczy drugie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie całość.

A co z tymi gumami, wymieniać? Bo mi maleństwo w garażu stoi i juz chce jeździć a nie wiem co robić, nie chce psuć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zniszczone zębatki zniszczą nowy łańcuch. Można powiedzieć że są na tyle dopasowywane do siebie że zmiana tylko jednego zniszczy drugie. 

Sęk w tym, że tylna zębatka wygląda wg mnie ok... Jak mogę sprawdzić czy przednia też jest ok ? Bo  jeżeli dobrze rozumiem to zębatki powinny mieć wytarte zęby? Czy coś jeszcze im dolega?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... Bo  jeżeli dobrze rozumiem to zębatki powinny mieć wytarte zęby?

tak, dokładnie, tyle,że weź pod uwagę iż zużycie kół zębatych w przypadku napędu łańcuchowego jest trochę inne niż w przypadku zazębienia kół zębatych.

Nie mniej jendak główną oznaką  zużycia będzie zmniejszenie szerokości na średnicy podziałowej. 

Zakładając, iż początkowo zębatka miała zęby o zarysie ewolwentowym - to jeśli są "proste" ("trójkątne") albo nawet lekko wklęsłe - nadają się do wymiany.

 

Zebatka_nowa_i_stara_.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch z przednią zębatką zawsze w komplecie. Tylną wymieniasz co 2 wymiany lub w przypadku widocznego zużycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy regulacja napięcia łańcucha poprzez obracanie piasty z mimośrodem ma jakiś ogranicznik? Czy w przypadku zbyt wyciągniętego łańcucha napotkam na koniec regulacji w postaci twardego oporu?

 

Pytanie do doświadczonych riderów od MTS1000. Jakie przebiegi udało wam się zrobić na jednym zestawie napędowym? 

 

Odpowiem sam sobie. Po 20 tysiącach km napotkałem na opór przy naciąganiu larssonowskiego budżetowego łańcucha. Nie ma tragedii, trąbili wszem i wobec że ten motocykl szarpie łańcuchem co skraca żywotność zestawu. Szkoda, że do zimy się nie udało dojeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.