Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Stubin

Monster 1000 DS - na co zwrócić uwagę?

Polecane posty

Na przyszły sezon (mój 620 jest jednak zbyt słaby) będę poszukiwał modelu 1000 DS. W specyfikacji znalazłem podstawowe dane, ale chciałbym dowiedzieć się (najlepiej od użytkowników) na co zwracać uwagę przy zakupie. Na pierwszy rzut oka budowa i podzespoły (np. zawiecha i heble) są takie same jak w moim 620. Czy model 1000 ma jakieś szczególnie słabe punkty? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi   :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wypowiem się chociaż mogę być nieobiektywny bo monster 1000ds to mój pierwszy ducat jak i pierwszy motocykl w ogóle :)

 

uważam go za świetną maszynę: bardzo dobry stosunek moc/hamulce, doskonałe prowadzenie, suche sprzęgło, konstrukcja dość prosta i mało awaryjna, bez jakichś szczególnych punktów zapalnych.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się oburącz podpisuję pod tym, co napisał johnny. 

Mój stosunek do Monstera 1000 DS jest podobny jak jego - to też moje pierwsze Ducati. Przy czym wcześniej jeździłem na rzędowym Hornecie 600.

I Monster daje duuuuużo więcej frajdy. :)

 

Też nie zauważyłem typowych słabych punktów.

 

A jeśli pytasz - na co zwrócić uwagę, to odpowiem, że najlepiej na mojego, lub johnny'ego Monstera, które są teraz wystawione do sprzedaży. ;) :D

Edytowano przez Motoricko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się oburącz podpisuję pod tym, co napisał johnny. 

Mój stosunek do Monstera 1000 DS jest podobny jak jego - to też moje pierwsze Ducati. Przy czym wcześniej jeździłem na rzędowym Hornecie 600.

I Monster daje duuuuużo więcej frajdy. :)

 

Też o tym słyszałem :wink:  Dlatego zdecydowałem się kupić do "testów" 620 i sprawdzić czy mi się spodoba - niestety to był mały błąd - powinienem od razu kupić 1000 :)

 

Też nie zauważyłem typowych słabych punktów.

 

Brak słabych punktów w trakcie eksploatacji? Czy brak słabych punktów na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie?

 

A jeśli pytasz - na co zwrócić uwagę, to odpowiem, że najlepiej na mojego, lub johnny'ego Monstera, które są teraz wystawione do sprzedaży. ;) :D

 

Widziałem. Kasę mam odłożoną, ale najpierw chcę znaleźć nowy dom dla mojego Potwora. Poprzedni właściciel też chyba był u Was forumowiczem, bo na silniku jest naklejka DOC Poland :thumbup:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do samego silnika to był montowany też w multistradzie i SS, więc jesli juz cos by się stało to nie bedzie problemu z częsciami. Ale jak już pisałem jest to mało awaryjny typ silnika. 

 

trzeba też dbać o akumulator, bo żeby rozbujać DS potrzeba trochę prądu rozruchowego. no i poniżej 3k rpm nie da się jezdzić. 

 

zachwalamy razem z Motoricko Monstera 1000 z wiadomych już powodów  :mrgreen:  chyba nawet 3 sztuki stoją w forumowym garażu, więc jest w czym wybierać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba najładniejszy współczesny silnik Ducati...

Cos mi się kojarzy, że zawieszenie i hamulce nie są takie jak w 620, ( M1000 ma regulowane zawiasy) ale z racji wieku pamięć już nie ta...

Pozdr. J

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie na pewno jest regulowane.

Ja miałem ustawiane pod moją wagę.

Pisząc o zawieszeniu miałem na myśli rodzaj (upside-down) i średnicę (43mm). Czy tylny amor też ma pełną regulację?

 

Zaciski z przodu są takie jak w 620? Mam w swoim dwie tarcze i jestem bardzo zadowolony z ich możliwości :thumbup:

 

Lubię klasyczną linię i proste konstrukcje - dlatego spodobał mi się 620 z silnikiem chłodzonm powietrzem. S2R i S4R mają zbyt nowoczesną linię jak dla mnie, a w modelu GT nie podoba mi się tylna część moto (duży prześwit pomiędzy kołem/błotnikiem, tłumiki, mało zwarta konstrukcja). DS jest jak dla  mnie kwintesencją tego co oczekuję teraz od motocykla - klasyczna linie i silnik nastawiony na moment obrotowy. 

 

Czy ktoś wie jak wyglada sprawa sprzęgła? W moim modelu jest podobno system antyhopingowy (nie testowałem więc nie mam pewności) - czy w modelu DS też coś takiego występuje?

 

Jeśli ktoś z właścicieli będzie chciał wziąć w rozliczeniu mojego 620 za swojego DS'a to jestem jak najbardziej ZA :wink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w 1000ds nie ma tego "niby" antyhoppingu.

 

Jeśli chodzi o przednie zawieszenie to jest takie jak w st2 i st4 i niektórych 900, czyli regulacja napięcia wstępnego, kompresja i odbicie, ale jeśli sam ważysz ok 90 kg to będzie ono duuuużo za miękkie, tył to chyba sachs z taką samą regulacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie w M1000DS zależy od wersji

Dark ma nieregulowany widelec i tylny amortyzator jedynie z regulacją odbicia.

 

Dochodzą kwestie jak stalowy wahać inne koła itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli poza wersją Dark reszta posiada pełną regulację zawiechy - tak? Chciałbym znaleźć wersję "full wypas" jesli chodzi o wyposażenie fabryczne - zawsze lepiej dać parę złotych więcej niż później żałować, że się czegoś nie ma. Jeżdżę już raczej spokojnie, ale lubię raczej mieć sztywne zawieszenie bez kombinowania z gęstością oleju w lagach - stąd moje pytania :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ważysz 90-100 kg to sprężyny i tak do wymiany. Zmiana oleju nie pomaga. "Najwyzsza" wersja to S i.e.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Minus taki że nawet regulowany widelec w M1000 jest fabrycznie wyposażony w progresywne sprężyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theodor, czy liniowe sprężyny od s4/st4 nie będą za miękkie pod kierowcę o wadze 100 kg (już w stroju)? - i czy da się je włożyć w miejsce sprężyn w widelcu m900/m1000/s2r1000?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.