Stubin 0 Napisano Sierpień 28, 2015 Na przyszły sezon (mój 620 jest jednak zbyt słaby) będę poszukiwał modelu 1000 DS. W specyfikacji znalazłem podstawowe dane, ale chciałbym dowiedzieć się (najlepiej od użytkowników) na co zwracać uwagę przy zakupie. Na pierwszy rzut oka budowa i podzespoły (np. zawiecha i heble) są takie same jak w moim 620. Czy model 1000 ma jakieś szczególnie słabe punkty? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :smile: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Sierpień 28, 2015 wypowiem się chociaż mogę być nieobiektywny bo monster 1000ds to mój pierwszy ducat jak i pierwszy motocykl w ogóle :) uważam go za świetną maszynę: bardzo dobry stosunek moc/hamulce, doskonałe prowadzenie, suche sprzęgło, konstrukcja dość prosta i mało awaryjna, bez jakichś szczególnych punktów zapalnych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Motoricko 9 Napisano Sierpień 28, 2015 (edytowany) Ja się oburącz podpisuję pod tym, co napisał johnny. Mój stosunek do Monstera 1000 DS jest podobny jak jego - to też moje pierwsze Ducati. Przy czym wcześniej jeździłem na rzędowym Hornecie 600. I Monster daje duuuuużo więcej frajdy. :) Też nie zauważyłem typowych słabych punktów. A jeśli pytasz - na co zwrócić uwagę, to odpowiem, że najlepiej na mojego, lub johnny'ego Monstera, które są teraz wystawione do sprzedaży. ;) :D Edytowano Sierpień 28, 2015 przez Motoricko Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Stubin 0 Napisano Sierpień 29, 2015 Ja się oburącz podpisuję pod tym, co napisał johnny. Mój stosunek do Monstera 1000 DS jest podobny jak jego - to też moje pierwsze Ducati. Przy czym wcześniej jeździłem na rzędowym Hornecie 600. I Monster daje duuuuużo więcej frajdy. :) Też o tym słyszałem :wink: Dlatego zdecydowałem się kupić do "testów" 620 i sprawdzić czy mi się spodoba - niestety to był mały błąd - powinienem od razu kupić 1000 :) Też nie zauważyłem typowych słabych punktów. Brak słabych punktów w trakcie eksploatacji? Czy brak słabych punktów na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie? A jeśli pytasz - na co zwrócić uwagę, to odpowiem, że najlepiej na mojego, lub johnny'ego Monstera, które są teraz wystawione do sprzedaży. ;) :D Widziałem. Kasę mam odłożoną, ale najpierw chcę znaleźć nowy dom dla mojego Potwora. Poprzedni właściciel też chyba był u Was forumowiczem, bo na silniku jest naklejka DOC Poland :thumbup: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Sierpień 29, 2015 co do samego silnika to był montowany też w multistradzie i SS, więc jesli juz cos by się stało to nie bedzie problemu z częsciami. Ale jak już pisałem jest to mało awaryjny typ silnika. trzeba też dbać o akumulator, bo żeby rozbujać DS potrzeba trochę prądu rozruchowego. no i poniżej 3k rpm nie da się jezdzić. zachwalamy razem z Motoricko Monstera 1000 z wiadomych już powodów :mrgreen: chyba nawet 3 sztuki stoją w forumowym garażu, więc jest w czym wybierać Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Motoricko 9 Napisano Sierpień 29, 2015 Taki świetny, a 3 sztuki stoją w Garażu ;) :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 29, 2015 Chyba najładniejszy współczesny silnik Ducati... Cos mi się kojarzy, że zawieszenie i hamulce nie są takie jak w 620, ( M1000 ma regulowane zawiasy) ale z racji wieku pamięć już nie ta... Pozdr. J Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Motoricko 9 Napisano Sierpień 29, 2015 Zawieszenie na pewno jest regulowane. Ja miałem ustawiane pod moją wagę. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Stubin 0 Napisano Sierpień 29, 2015 Zawieszenie na pewno jest regulowane. Ja miałem ustawiane pod moją wagę. Pisząc o zawieszeniu miałem na myśli rodzaj (upside-down) i średnicę (43mm). Czy tylny amor też ma pełną regulację? Zaciski z przodu są takie jak w 620? Mam w swoim dwie tarcze i jestem bardzo zadowolony z ich możliwości :thumbup: Lubię klasyczną linię i proste konstrukcje - dlatego spodobał mi się 620 z silnikiem chłodzonm powietrzem. S2R i S4R mają zbyt nowoczesną linię jak dla mnie, a w modelu GT nie podoba mi się tylna część moto (duży prześwit pomiędzy kołem/błotnikiem, tłumiki, mało zwarta konstrukcja). DS jest jak dla mnie kwintesencją tego co oczekuję teraz od motocykla - klasyczna linie i silnik nastawiony na moment obrotowy. Czy ktoś wie jak wyglada sprawa sprzęgła? W moim modelu jest podobno system antyhopingowy (nie testowałem więc nie mam pewności) - czy w modelu DS też coś takiego występuje? Jeśli ktoś z właścicieli będzie chciał wziąć w rozliczeniu mojego 620 za swojego DS'a to jestem jak najbardziej ZA :wink: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sacrosaint 2 Napisano Sierpień 31, 2015 w 1000ds nie ma tego "niby" antyhoppingu. Jeśli chodzi o przednie zawieszenie to jest takie jak w st2 i st4 i niektórych 900, czyli regulacja napięcia wstępnego, kompresja i odbicie, ale jeśli sam ważysz ok 90 kg to będzie ono duuuużo za miękkie, tył to chyba sachs z taką samą regulacją. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Sierpień 31, 2015 Zawieszenie w M1000DS zależy od wersji Dark ma nieregulowany widelec i tylny amortyzator jedynie z regulacją odbicia. Dochodzą kwestie jak stalowy wahać inne koła itp Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Stubin 0 Napisano Sierpień 31, 2015 Czyli poza wersją Dark reszta posiada pełną regulację zawiechy - tak? Chciałbym znaleźć wersję "full wypas" jesli chodzi o wyposażenie fabryczne - zawsze lepiej dać parę złotych więcej niż później żałować, że się czegoś nie ma. Jeżdżę już raczej spokojnie, ale lubię raczej mieć sztywne zawieszenie bez kombinowania z gęstością oleju w lagach - stąd moje pytania :smile: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sacrosaint 2 Napisano Sierpień 31, 2015 Jeśli ważysz 90-100 kg to sprężyny i tak do wymiany. Zmiana oleju nie pomaga. "Najwyzsza" wersja to S i.e. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Stubin 0 Napisano Wrzesień 1, 2015 No to moge spać spokojnie - teraz jakieś 85 kg, ale po zimie będzie poniżej 80 kg :smile: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 2, 2015 Minus taki że nawet regulowany widelec w M1000 jest fabrycznie wyposażony w progresywne sprężyny Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sacrosaint 2 Napisano Wrzesień 2, 2015 Theodor, czy liniowe sprężyny od s4/st4 nie będą za miękkie pod kierowcę o wadze 100 kg (już w stroju)? - i czy da się je włożyć w miejsce sprężyn w widelcu m900/m1000/s2r1000? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach